تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی فولادی‌ها در معرض ورشکستگی فشارخون بالا قاتل خاموش ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور» جزئیات زمان بازگشت گل‌محمدی به فوتبال بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو اعلام فروش سهام رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ضرورت حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار افزایش پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت

8

مرکز فرمان مترو نیاز به نوسازی دارد/ جزئیات حادثه برخورد مترو

  • کد خبر : 77005
  • 05 دی 1400 - 12:38
مرکز فرمان مترو نیاز به نوسازی دارد/ جزئیات حادثه برخورد مترو
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه ضمن اشاره به حوادث اخیر در مترو تهران، بیان کرد: عدم یکپارچه بودن مراکز فرمان از مسائل امروز مترو است و مرکز فرمان نیاز به نوسازی دارد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، مهدی شایسته مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه درخصوص حوادث اخیر در مترو و بـرنـامه‌های آن شرکت اظهار داشت: این لطف الهی بود که تصادف مترو با سرعت کمی در حدود ۲۰ کیلومتر اتفاق افتاد و لوپ درست عمل کرده بوده و متروی جانبی در حال گرفتن ترمز اضطراری به واگن سوم قطار کناری برخورد کرد.

وی خاطرنشان کرد: حادثه ای بعد از این تصادف از سر ما گذشت، اتاق فرمان به قطاری که با سرعت کم می آمده، می گوید: که سوزنت آسیب دارد و راهور حتی نمی‌دانسته با سیگنال قرمز عبور کرده است و لوپ قطار اکسپرس عمل می کند و چون قطار جانبی ایستاده بوده شدت حادثه کم بود.

شایسته با بیان اینکه برخورد دو غول ۶۰۰ تنی می توانست حادثه بدتری را رقم بزند افزود: وقتی صحبت از حادثه بدتر می شود این است که قطار روبروی این دو قطار و مرکز فرمان اطلاع نداشتند و پیمانکاران به صورت دستی راهور قطار شمالی را آگاه می کند و قطار شمالی هم می ایستد و می توانست برخورد شکل بگیرد.

وی افزود: اتفاق وحشتناکی که از سر ما گذشت این بود که حدود ۲ هزار نفر در قطار اصلی سوار بودند و ۱۵۰۰ نفر در قطار شمالی در کنار این، حجم مسافری که در محدوده بودند هم بسیار بالا بود که نمی توانستیم به سرعت با آن برخورد کنیم.

به گفته مدیرعامل مترو این حجم مسافر می توانست حادثه ایجاد کند چون لوکوموتیوها آمادگی برگشت داشتند و یا قطع سیم های برق های بالا سری آسیب جدی ببینند.

وی افزود:‌ ما در سیستم ها و ناوگان فرسوده بسیار آسیب پذیر هستیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه انباشت مشکلات از گذشته را باید حل و فصل کنیم، گفت: اما وقتی صحبت از فرسودگی صحبت می کنیم، منظورمان این است که برخی چرخ های ما از حالت فرسودگی گذشته و می‌تواند حادثه ایجاد کند.

وی عدم یکپارچه بودن مراکز فرمان را یکی از مسائل امروز مترو دانست و گفت: مرکز فرمان نیاز به نوسازی دارد.

شایسته وقوع حریق در مترو را خطرآفرین تر از دیگر نقاط دانست و ابراز داشت: سیستم های هواساز در مبادی ورودی و خروجی می تواند حادثه آفرین باشد.

وی با انتقاد از ایجاد شرکت های تابعه مترو گفت: این شرکت  نیازمند باز مهندسی است و باید چارچوب ها اصلاح شود و اگر در این زمینه بازی کنیم آسیب زااست.

مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه افزود: حدود ۱۰۰ پله برقی نیاز به نوسازی دارد و می تواند آسیب ایجاد کند. چراکه پله برقی کمتر از ناوگان مترو آسیب زا نیست و بسیاری از پله ها فرسوده  است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه از برخورد کاملا عادی و بدون دغدغه دستگاه‌های حاکمیتی و نظارتی انتقاد کرده و گفت: باید طوری برخورد کنیم که دغدغه را به نتیجه برسانیم.

وی  ۵۰۰ میلیارد تومان را نیاز عاجل مترو دانسته و از همراهی معاونت علمی و فناروی و وزارت دفاع برای تامین تجهیزات مترو خبر داد و گفت: از میان ۸ هزار پرسنل مترو، تعداد متخصصان کم است و نیروهای متخصص در حال بازنشستگی هستند.

شایسته آماده شدن دو برنامه ویژه به منظور تامین قطعات راهبردی و نیازهای عاجل که تا به حال باید تامین می شده است را حائز اهمیت دانست و افزود: افزایش کیفیت خدمات و موضوع روشنایی و بی روحی که هویت بصری مترو هست هم باید در دستور کار قرار گیرد. چراکه متروی تهران تاریک و بی روح است و علی رغم توسعه بسیار خوبی که حوزه زیرساختی انجام شده در حوزه زیبایی و فرهنگی عقب هستیم و جا دارد در این حوزه ها هم وارد شویم.

وی وضعیت آسانسورهای نصب شده را استاندارد ندانسته و اظهار امیدواری کرد که ۵۰ درصد خدمات مترو با کمک دیگر دستگاه‌ها بومی‌سازی شود.

وی خاطرنشان کرد: مترو باید از مصرف گرایی به سمت انتقال تکنولوژی برود.

شایسته در پایان یادآور شد: اگر ۳۰ رام قطار و ۲۱۰ واگن مترو هم افزوده شود اما پایانه نداشته باشیم، مشکل خواهیم داشت چون در تعمیرات مشکل داریم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=77005
  • 51 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.