تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ماه کاهش دما شدید هوای تهران در روز پنجشنبه کاهش تقاضا عامل کاهش قیمت محصولات فولادی افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران رکود صنعت فولاد با قیمت‌های دستوری اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ در مجلس هزاران میلیارد تومان از اموال تهران درحال از بین رفتن ضرورت رسیدگی شهرداری تهران به وضعیت کارگرانش افق تمدنی ایران برای خودکفایی در تولید و صادرات برق موج افزایشقیمت‌ها در محصولات پتروشیمی ضرورت مشارکت مجتمع‌های پتروشیمی در جایزه تعالی صنعت پتروشیمی اشتغالزایی برای معتادان متجاهر بهبودیافته پله نوردی باعث افزایش طول عمر حمل و نقل عمومی از موضوعات مهم این دوره شورای شهر تهران جزئیات افزایش مستمری بازنشستگان رشد ۲۱ درصدی صنعت گردشگری ایران پیش‌بینی صادرات ۱۰ میلیارد دلاری فولاد در سال ۱۴۰۳ ارتباط مصرف غذاهای ناسالم با اختلالات حافظه وزش باد شدید و رگبار باران در تهران جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در شرق ایران اعلام جزییات پیشنهاد دولت برای تغییر حقوق کارگران اصلاح طرح شفافیت قوای سه‌گانه ضرورت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین رشد ۵۰ درصدی بودجه گردشگری تهران در سال ۱۴۰۳ ۲۵۰۰ اتوبوس جدید در راه پایتخت تغییر نام جدید باشگاه استقلال تعیین داور بازی‌های حساس استقلال و پرسپولیس رشد ۱۶.۳ درصدی تولید فولاد خام ایران رفتارهای غلط غذایی خانواده عامل اصلی ایجاد بدغذایی تکمیل خطوط هفت گانه مترو تهران تا پایان امسال سازوکار اخذ مالیات بر عایدی سرمایه از اشخاص غیرتجاری افزایش ۱۳ برابری سرمایه‌گذاری خارجی گردشگری در دولت سیزدهم تشخیص زودرس ام اس با آزمایش خون پتروشیمی و فولاد ارزآورترین صنایع در ۱۴۰۲

7

توصیه‌های حفظ سلامت دستگاه تنفسی در فصل سرما

  • کد خبر : 75833
  • 10 دی 1401 - 11:55
توصیه‌های حفظ سلامت دستگاه تنفسی در فصل سرما
بیماری‌های تنفسی در هر زمانی از سال رخ دهند اما برخی از آنها در فصل زمستان شیوع بیشتری دارند که به چند توصیه برای حفظ سلامت دستگاه تنفسی اشاره می‌شود.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران؛ هر ساله با فرا رسیدن فصل سرما برخی از بیماری های مرتبط با دستگاه تنفسی نیز مجددا ظهور می کنند.

۱. دمای بدن خود را با پوشیدن لباس‌های گرم و راحت تنظیم کنید.

۲. دست های خود را تمیز نگه داشته و از لمس دهان، بینی یا چشم های خود با دست های کثیف خودداری کنید.

۳. گرد و غبار و مواد حساسیت زا را از محیط پیرامون خود زدوده و وسایلی که مداوم با آن ها سر و کار دارید از جمله ملحفه، فرش، موکت و مبل ها را تمیز نگه دارید.

۴. از یک رژیم غذایی مغذی و طبیعی با مقدار زیادی میوه، سبزیجات و پروتئین بدون چربی استفاده کنید و از مصرف غذاهای فرآوری شده که عمدتا حاوی نگهدارنده‌ها و طعم‌دهنده‌های مصنوعی و محرک هستند بپرهیزید چرا که این مواد می توانند موجب تحریک و التهاب گلو شوند.

۵. در صورت توصیه پزشک، واکسن آنفلوآنزا و ذات الریه را تزریق کنید.

۶. کسانی که از قبل بیماری ریوی دارند یا افراد مستعد مانند سالمندان حتما باید با پزشک خود در ارتباط باشند و از به روز شدن داروها و تجویز پزشکی خود اطمینان حاصل کنند.

۷. برخی تمرینات تنفسی را برای افزایش ظرفیت شش‌ها و بهبود عملکرد آنها انجام دهید.

۸. سیگار نکشید و حتی الامکان از حضور در محیط های شلوغ و پرازدحام پرهیز کنید.

۹. بهبود کیفیت هوا در محل زندگی یا محیط کار را با دستگاه تهویه مناسب یا دستگاه رطوبت‌ساز فراموش نکنید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=75833
  • 32 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.