تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور» جزئیات زمان بازگشت گل‌محمدی به فوتبال بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو اعلام فروش سهام رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ضرورت حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار افزایش پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت فرزندان مادران استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی تکمیل زنجیره ارزش مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی امضای تفاهم‌نامه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اجرای مجدد دوچرخه‌سواری در سه‌شنبه‌ها برگزاری رویداد بزرگ دشت غذا در تهران افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ماه کاهش دما شدید هوای تهران در روز پنجشنبه کاهش تقاضا عامل کاهش قیمت محصولات فولادی افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران رکود صنعت فولاد با قیمت‌های دستوری اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ در مجلس هزاران میلیارد تومان از اموال تهران درحال از بین رفتن

1

پیشرفت چشمگیر ذوب آهن اصفهان در بومی سازی قطعات

  • کد خبر : 75235
  • 13 آذر 1400 - 14:54
پیشرفت چشمگیر ذوب آهن اصفهان در بومی سازی قطعات
اطمینان ذوب آهن اصفهان به توان شرکت های داخلی بار دیگر موجب بومی سازی یک قطعه مهم در تولید ریل ملی شد .

به گزارش سرویس صنعت افق تهران، محمد امین یوسف زاده مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان در ارتباط با بومی سازی قطعات خط تولید ریل گف: با توجه به حساسیت و اهمیت تولید ریل که در خط تولید آن از قطعات بسیار پیشرفته و هایتک استفاده می شود ، اقدام به بومی سازی این قطعات کردیم .

وی با بیان اینکه از سه سال پیش کار بومی‌سازی قطعات ریل آغاز شد و در فاز اول بومی سازی مته ریل انجام شد ، گفت :  رژیم صهیونیستی تولید کننده مته ریل است واین احساس به وجود آمد که به بن‌بست بزرگی رسیدیم. برای حل این مشکل به توانمندی شرکت های داخلی اطمینان کردیم و شرکت های مختلفی اعلام آمادگی کردند و در بین آنها یک شرکت در ساخت مته بسیار موفق عمل کرد به گونه ای که میزان بهره برداری از آن بیش از مدل رژیم صهیونیستی بود و باعث شگفتی همه شد .

مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان گفت : اگر با مته رژیم صهیونیستی قرار بود کار کنیم ، قادر به ایجاد ۱۰۰ سوراخ بودیم اما با مته ساخت داخل ۱۵۰ سوراخ با قطر مشخص را می توان ایجاد کرد .

وی افزود : تولید مته بخاطر گرید آلیاژ خاص و همچنین پیچیدگی و زوایای خاص خود قطعه ، بسیار سخت بود ضمن اینکه باید روی آن یک سری زیگمنت با دقت بسیار بالا مونتاژ می شد و نهایتا خروجی که از مته انتظار داشتیم یک سوراخ با قطر مشخص بود که خوشبختانه اولین تست آن فوق العاده عالی بود.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها اگر چه سخت بود اما باعث ایجاد فرصت‌های بسیار بزرگی شد، اضافه کرد: موفقیت های مهمتری نیز در بومی سازی سایر قطعات و تجهیزات تولید ریل حاصل شده است .

رضا توکلی سرپرست بخش ریل ذوب آهن اصفهان نیز با اشاره به راه‌اندازی اره جدید شماره ۳ جهت برش‌کاری و سوراخ‌کاری ریل  گفت: وجه تمایز آن با مشابه خارجی در متفاوت بودن فرم و شکل مته است و با یک دهم هزینه مشابه خارجی تولید شده است.

وی افزود : این قطعه در کمترین محدوده زمانی ساخته شد که اهمیت بسیاری دارد .

رضاعلیخانی سرپرست پرداخت نهایی نورد ذوب آهن نیز گفت: پس از راه‌اندازی پروژه  ریل در سال ۹۵ ، نیاز به تهیه مته‌های رزرو جهت سوراخکاری ریل احساس شد که در همین راستا با چندین شرکت وارد مذاکره شدیم.

رضاعلیخانی هزینه های سنگین برای واردات مته که بالغ بر هزار یورو خروج ارز را داشت و تحریم های ظالمانه را عامل اقدام برای ساخت آن در داخل کشور دانست و گفت :  در همین راستا با همکاری حوزه سفارشات و خرید و مساعدت مدیران بخش نورد پروژه تحقیق و تولید و بومی سازی مته آغاز شد و یکی شرکت از تبریز آمادگی خود را اعلام کرد.

وی گفت: پس از مطالعه رزومه کاری و سوابق شرکت و اثبات شدن توانمندی آن، نمونه اصلی از مته برای آنها ارسال و کار تولید آغاز شد که خوشبختانه با موفقیت همراه بود .

علیخانی گفت: متریال، نقشه برداری، طراحی و ساخت و بسته بندی مته تماما در این شرکت انجام شده است .

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=75235
  • 30 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.