تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اعلام زمان دقیق واریز یارانه‌ها تمدید قراردادهای اجاره تنها معاملات بازار مسکن احتمال افزایش خاموشی صنایع در تابستان تاخیر برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعتقاد به ناکارآمدی زاکانی در شهرداری تهران استفاده قانون تامین مالی تولید از ظرفیت بازار سرمایه صادرات دغدغه تولیدکنندگان فولاد اتمام ذخایر سنگ آهن تا ۱۹ سال آینده احیای ظرفیت‌های گردشگری در دولت سیزدهم ضرورت اجرای سریع همسان سازی حقوق بازنشستگان افزایش تولید محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ دریافت کارت آزمون از طریق پنجره ملی خدمات دولت سیستم ایمنی انسان‌ تحت تاثیر سلامت خواب توصیه‌های طب ایرانی برای آلرژی‌های فصل بهار شناسایی و پلمب ۴۰۰ خانه پلاک قرمز در پایتخت ضرورت مکان‌یابی محل جدیدی برای مدیریت پسماند تهران افتتاح دهمین یاورشهر برای بانوان رونمایی از «اسطرلاب» دوره سلجوقی در موزه شهر قزوین محرومیت ستاره پرسپولیس شمارش معکوس برای چند سورپرایز در استقلال معرفی برترین موزه‌ها در ۳۰ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کاهش شدید دما در تهران رشد درآمد حوزه شهری نشان اعتماد مردم به دوره ششم مدیریت شهری ظهور رقیب جدید برای ایران در بازار میلگرد شوراها مددکار مدیران شهری مجلس یازدهم مؤسس مجلس نوین در کشور اشتغال مستقیم۱۴۳ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران توصیه‌هایی برای پیشگیری از افزایش فشار خون چالش ورود ماشین آلات معدنی جدید به معادن مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اخذ مجوز ۲ خط تراموا در تهران بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد

5

نقشه راه درستی در حوزه آب نداریم/کف خیابان هیچ‌گاه پاسخگوی نیاز آبی ما نخواهد بود

  • کد خبر : 75082
  • 12 آذر 1400 - 12:14
نقشه راه درستی در حوزه آب نداریم/کف خیابان هیچ‌گاه پاسخگوی نیاز آبی ما نخواهد بود
نماینده مردم یزد در مجلس ضمن اشاره به اینکه راه درستی برای موضوع آب نداریم، بیان کرد: حضور در کف خیابان هیچ گاه پاسخگوی نیاز آبی ما نخواهد بود و تنها نتیجه آن فقط افزایش هزینه‌ها برای کشور است.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل کمبود آب در کشور اظهار داشت:‌ ما به دنبال افزایش دما در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ با تنش آبی در استان‌های مختلف مواجهیم که مسئولان مربوطه باید راهکارهای لازم در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای عبور از این وضعیت در دستورکار خود قرار دهند.

وی افزود: در کوتاه‌مدت باید مدیریت عرضه در دستورکار قرار گیرد و در بلندمدت باید مدیریت تقاضا و با فرهنگ‌سازی بتوانیم در بلندمدت بحث مصرف بهینه را در جامعه در حوزه‌های مختلف کشاورزی و… نهادینه کنیم. بحث مصرف بهینه آب و اصلاح الگوی مصرف آب در این حوزه قرار دارد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: در حوزه کشاورزی متأسفانه با وجود مشکل کمبود آب ما هنوز بحث کشت سنتی را ادامه می‌دهیم و از روش‌های نوین آبیاری کمتر استفاده نمی‌کنیم و یا در کویر مرکزی محصولات کشاورزی که آب فراوان نیاز دارند را کشت می‌کنیم که این قبیل اقدامات می‌تواند تنش آبی در کشور را تشدید کند.

جوکار خاطرنشان کرد: و یا در حوزه صنعت، صنایع آب‌بر خود به یک معضل در بحث آب تبدیل شده که می‌بینیم در مناطق کویری و کم‌آب این صنایع احداث می‌شوند.

وی ادامه داد: ما در بحث صنعت آمایش سرزمین را نادیده گرفتیم، مناطق مختلف جغرافیایی باید بر اساس شرایط اقلیمی که دارند و ظرفیت‌هایی که در مناطق مختلف وجود دارد باید توسعه بیابد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما یک سند توسعه نامتوازن و ناپایداری را اجرا کرده‌ایم و نقشه راه درستی را هم برای این موضوع نداریم و لذا صنایع آب‌بر خود یکی از مشکلاتی است که امروز ما با آن مواجهیم.

جوکار خاطرنشان کرد: بحث جمعیت و مهاجرت به شهرها و پدیده حاشیه‌نشینی خود یکی دیگر از مشکلات است، به هر حال حاشیه‌نشین‌ها باید خدمات به آنها ارائه شود به ویژه در حوزه آب.

وی افزود: به عنوان مثال‌ در حوزه آبریز زاینده‌رود در گذشته یک میلیون نفر بهره‌بردار بودند که این جمعیت امروز به ۶ میلیون نفر افزایش یافته که باید در درازمدت تامین منابع آبی برای این جمعیت انجام می‌شده که این کار انجام نشده و صورت نگرفته است و امروز بحث آب در این حوزه به یک بحث اجتماعی و به نوعی تأثیر گذار تبدیل شده است.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حوزه صنعت و آب مورد نیاز برای این بخش باید سرمایه‌گذاری در بخش انتقال آب دریا باشد و نباید به صنایع آب‌بر اجازه دهیم که از منابع آبی حوزه منطقه‌ای استفاده کنند.

جوکار خاطرنشان کرد: یکی از مسائل بحث اقتصاد آب است که بسیار مهم است و ما باید محاسبه کنیم یک محصولی که با آب زیاد تولید می‌شود و اصلا صرفه اقتصادی ندارد نباید در دستورکار قرار گیرد و ما می‌توانیم نوع کشت آنها را تغییر دهیم.

وی در پایان یادآور شد: ما در بحث آب باید با مشورت ذی‌نفعان مسائل را حل کنیم و باید بدانیم که حضور در کف خیابان هیچ گاه پاسخگوی نیاز آبی ما نخواهد بود و تنها نتیجه آن فقط افزایش هزینه‌ها برای کشور است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=75082
  • 70 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.