تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت کبد چرب شایع ترین علت پیوند کبد در ایران خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی استقرار گروه‌های پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی

8

ساماندهی معتادان متجاهر در تهران/اقدامان پلیس برای مقابله با سرقت در تهران

  • کد خبر : 74085
  • 02 آذر 1400 - 12:19
ساماندهی معتادان متجاهر در تهران/اقدامان پلیس برای مقابله با سرقت در تهران
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به ساماندهی معتادان متجاهر در تهران، بیان کرد: طرح ویژه‌ای برای مقابله با سرقت در تهران آغاز شده و ۱۴۰ اکیپ ویژه از سوی پلیس پیشگیری برای همین امر اختصاص یافته و فعال است.

به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ پس از حضور در سامانه ۱۹۸ و ارتباط با شهروندان اظهار داشت: امروز شماری از مردم تهران به شکل حضوری و به شکل تلفنی به مرکز ۱۹۷ مراجعه کرده و مشکلات خود را به طور مستقیم با فرماندهان یگان‌های مختلف پلیس در حوزه‌های مربوط به پلیس راهور، پلیس اماکن، پلیس پیشگیری و … مطرح کرد.

رحیمی اذعان کرد: خوشبختانه در این ملاقات‌ها تصمیمات خوبی اتخاذ شده و تمام تلاش ما بر این بود که باری از دوش مشکلات مردم برداشته شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره توصیه اخیر مقام معظم رهبری پیرامون حل علمی مشکل ترافیک در کلان شهرها و بخصوص تهران افزود: ما تمام توان خود را می‌گذاریم تا راهی برای روان‌سازی ترافیک و عمل به مواردی که از سوی رهبر معظم انقلاب تاکید شد برداریم. البته در مورد ترافیک همان طور که بارها گفته دستگاههای مختلفی دارای مسئولیت هستند.

وی با بیان این که در روزهای اخیر حدود ۴۰۰ نفر ازمأموران پلیس پیشگیری و دیگر پلیس‌های تخصصی به حوزه مدیریت ترافیکی ورود کرده و از ساعت ۱۵ تا ۲۱ به ماموران راهور کمک می‌کند گفت: طی این روزها با اقدامات انجام گرفته حدود ۱۰ درصد از بار ترافیکی صبحگاهی و حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از بار ترافیکی عصر گاهی کاسته شده است که البته امیدواریم مردم نیز همکاری بیشتری با ما داشته باشند و دیگر دستگاه‌ها نیز به وظایف خود عمل کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره ساماندهی معتادان متجاهر در تهران نیز اشاره کرد و گفت: بین ۷ تا ۱۰ هزار معتاد متجاهر در سطح پایتخت داریم که باید ظرفیت برای پذیرش و نگهداری از آنها و همچنین بازپروریشان فراهم شود.

وی ادامه داد: پلیس حتی مسئولیتی قانونی برای جمع آوری معتادان متجاهر ندارد؛ اما ما این افراد را جمع می کنیم و همان طور که بارها گفته شده طی مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت می توانیم این افراد را جمع آوری کنیم اما یکی از مسائل مهم محل نگهداری آنان است و لازم است که دیگر دستگاهها در این زمینه به وظایف خود عمل کرده و اقداماتی را انجام دهند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به پرسشی درباره افزایش کلانتری‌ها در تهران نیز تصریح کرد: موضوع افزایش کلانتری‌ها مصوبه شورای عالی امنیت کشور است و بنا بود که از ۱۱ سال پیش حداقل ۴۰ کلانتری در تهران به بهره‌برداری برسد. اما متاسفانه اقدام قابل ذکری دراین خصوص انجام نشده است.

رحیمی از شهرداری تهران، استانداری تهران، وزارت راه و مسکن و شهر سازی و دیگر دستگاه‌ها خواست تا به کمک نیروی انتظامی آمده و اقدامات اثرگذاری را در این خصوص انجام دهد.

رحیمی درباره مقابله با سرقت در تهران یادآور شد: بیش از دو هفته است که طرح ویژه‌ای برای مقابله با سرقت در تهران آغاز شده و ۱۴۰ اکیپ ویژه از سوی پلیس پیشگیری برای همین امر اختصاص یافته و فعال است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در نتیجه اقدامات انجام شده در این طرح، سرقت منزل در هفته گذشته نسبت به هفته قبل تر آن فاحشی ۳۳ درصدی داشته که این نشان می دهد طرح نتیجه بخش بوده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=74085
  • 30 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.