تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

الزام فولادسازان به اختصاص ۵ درصدی تولید به احداث نیروگاه خورشیدی مجلس دوازدهم بنیانگذار مجلس نوین در ایران صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در ابتدای ۲۰۲۴ ضرورت جرکت به سوی توسعه انرژی پاک هیدروژن ضرورت اتصال دوربین‌های ادارات در لایحه حجاب و عفاف به فراجا تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه‌های آینده تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر اعتماد به‌ نفس واکنش چمران به حصارکشی بوستان لاله تهران برنامه شهرداری تهران برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح پارک لاله در زمین‌های اطراف تهران اعلام زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات در شورای شهر اعلام نرخ شهریه مدارس غیردولتی تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا سه‌شنبه افزایش ابتلا به آسم در ایرانی‌ها جزئیات برگزاری نمایشگاه کتاب تهران ممنوعیت حضور بانوان در دیدار پرسپولیس رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت

6

آرامش در بازار شکر/ همخوانی عرضه و تقاضا در بازار شکر

  • کد خبر : 71924
  • 11 آبان 1400 - 11:49
آرامش در بازار شکر/ همخوانی عرضه و تقاضا در بازار شکر
دبیر انجمن تصفیه کنندگان شکر با توجه به عرضه شکر تولید داخل، بازار از تعادل نسبی برخوردار است، بیان کرد: با توجه به فصل برداشت چغندر داخل و تولید شکر بازار داخل، عرضه و تقاضا با یکدیگر همخوانی دارد.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، غلامحسین بهمنی دبیر انجمن تصفیه کنندگان شکر در خصوص آرامش بازار شکر اظهار داشت: با توجه به عرضه شکر تولید داخل، بازار از تعادل نسبی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه شکر به اندازه کافی در بازار موجود است، افزود: با توجه به فصل برداشت چغندر داخل و تولید شکر بازار داخل، عرضه و تقاضا با یکدیگر همخوانی دارد.

بهمنی قیمت کنونی هر کیلو شکر درب کارخانه را ۱۲ تا ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر هر کیلو شکر با نرخ ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان باید در خرده فروشی‌ها عرضه می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تا پایان سال نیازی به واردات شکر نداریم، اذعان کرد: با توجه به عرضه چغندرقند تا پایان دی و نیشکر تا پایان سال نیاز است که واردات شکر در سال جدید انجام شود، چرا که در زمان برداشت مشکلی در تامین نیاز بازار داخل نداریم.

وی قیمت هر تن شکر در بنادر را ۵۰۰ تا ۵۲۰ دلار اعلام کرد و تصریح کرد: با احتساب هزینه‌های ترخیص، قیمت هر کیلو شکر درب کارخانه ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تمام می شود.

دبیر انجمن تصفیه کنندگان شکر خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش جهانی قیمت شکر، پیش‌بینی می شود که شکر وارداتی در سال جدید با جهش سنگین رو به رو شود.

وی مصرف سالیانه شکر را ۲ میلیون و ۵۰۰ تا ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن شکر اعلام کرد و افزود: این در حالی است که انجمن قند و شکر مصرف سالیانه شکر را ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن اعلام می کند.

این مقام مسئول در پایان درباره آینده بازار شکر یادآور شد: با توجه به پیک مصرف شکر در فصل تابستان و ازدیاد تقاضا برای خرید، بدیهی است که قیمت افزایش یابد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=71924
  • 52 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.