تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

2

مشتریان خواهان ارائه خدمات بانکی در شبکه های اجتماعی هستند

  • کد خبر : 71609
  • 08 آبان 1400 - 15:07
مشتریان خواهان ارائه خدمات بانکی در شبکه های اجتماعی هستند
مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین با اشاره به حضور گسترده مردم در شبکه‌های اجتماعی گفت: امروز رسانه های اجتماعی به مهارتی جدید برای همه تبدیل شدند و استفاده گسترده از این شبکه‌ها فرصتی را به بانک‌ها برای ارائه خدمات به کسب و کارها و مشتریان فراهم کرده است.

به گزارش سرویس بانک افق تهران، سید محمد حسین استاد با بیان این نکته که مشتریان خواهان دریافت خدمات در محلی هستند که حضور دارند اظهار داشت: اعتقاد ما در بانکداری دیجیتال به عنوان یک بانکداری مردم محور، این است که زمین بازی را مشتری مشخص می کند و ما باید خدمت را آنجایی ارائه کنیم که او می خواهد.

استاد افزود: ما در حال حاضر تعداد محدودی از خدمات مانند پرداخت قبض و خرید اینترنت را به صورت غیر مستقیم از طریق شبکه های اجتماعی به مشتریان ارائه می کنیم که شاهد استقبال خوبی از آن بودیم. اما یک نکته را باید مورد توجه قرار دهیم که هنوز امکان ارائه مستقیم خدمات بانکی در شبکه های اجتماعی فراهم نیست.

مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین با تاکید بر این نکته که توسعه همه جانبه رسانه های اجتماعی واقعیتی غیر قابل انکار در دنیای مدرن است گفت: آمارها حاکی از افزایش استفاده از رسانه های اجتماعی است. امروز میلیاردها نفر در جهان از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و این فرصت بی نظیری را برای تعامل، کسب و کار و ارائه خدمات فراهم کرده است.

این کارشناس حوزه ارتباطات در خصوص استفاده مردم از تلفن های هوشمند و نقش آن در زندگی امروز گفت: بسیاری از مردم امروز تلفن همراه دارند، اما میزان صحبت کردن با این تلفن ها از همیشه کم رنگ تر شده است. جوانان امروز بیشتر علاقمند ارتباط به صورت دیجیتالی هستند تا صحبت از طریق تلفن های همراه.

او افزود: در صنعت بانکداری که تعامل مشتریان ضروری است، ارتباطات دیجیتال در حال تبدیل شدن به یک کانال ارتباطی قوی بین مؤسسات مالی و مشتریان است. رسانه‌های دیجیتال ابزار ارزشمندی بین مشتریان بالقوه برای اتصال به بانک محسوب می شوند.

کانال‌های دیجیتال به افراد اجازه می‌دهند تا از شبکه‌های اجتماعی به آموزش و اطلاعات لازم در مورد خدمات، محصولات و موسسات مالی دست یابند.

او افزود: در شرایط امروز استقبال از شبکه های اجتماعی توجه کسب و کارهای مختلف را به خود جلب کرده است. در بین شرکت‌ها و گروه‌هایی که از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، بانک‌ها این حوزه را یک فرصت می‌دانند، زیرا حیات بانک به مشتریان بستگی دارد و ما سعی داریم از فرصت های ایجاد شده استفاده کنیم.

ما امروز از شبکه های اجتماعی برای اطلاع رسانی به مشتریان خود استفاده می کنیم و سعی می کنیم نظرات آنها را برای بهبود عملکرد و همچنین بهبود فرایندها به کار ببندیم.

استاد گفت: آنچه مسلم است هنوز ارائه خدمات مالی در بستر شبکه های اجتماعی شکل منسجمی ندارد و این فضا بیشتر در اختیار مشاغل آنلاین قرار دارد و آنها سعی می کنند هرچه بیشتر خدمات خود را در این بستر ارائه کنند. اما زمان زیادی نخواهد برد که ارائه خدمات مالی در این بستر به یک ضرورت تبدیل شود.

او با بیان این نکته که در حال حاضر ارائه خدمات مالی در بستر شبکه های اجتماعی به صورت استاندارد انجام نمی‌شود اظهار داشت: به طور مثال نگاهی به خرید و فروش آنلاین در شبکه اجتماعی اینستاگرام بیندازید. مشتری خرید را انجام می دهد و هزینه را از طریق همراه بانک و یا سایر روش ها به حساب فروشنده واریز می کند. اما هنوز درگاهی وجود ندارد و احتمال ریسک برای طرفین زیاد است. بنابراین باید در وضع قوانین در این حوزه اندیشید و اقدام کرد.

استاد در پایان گفت: مشتریان خواهان ارائه خدمات منسجم بانکی در بستر شبکه های اجتماعی به عنوان یک کانال ارتباطی موثر هستند و ما امروز باید این موضوع را مورد توجه قرار دهیم تا ضمن رشد کسب و کارها، خدمات مالی نیز به صورت استاندارد و با کمترین ریسک در این حوزه ارائه شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=71609
  • 20 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.