تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

10

متعادل نگه داشتن قیمت بلیت مترو

  • کد خبر : 67988
  • 28 شهریور 1400 - 9:57
متعادل نگه داشتن قیمت بلیت مترو
رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: مدیریت شهری برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهد تا قیمت بلیت را متعادل و ارزان نگه دارد تا شرایط استفاده برای مردم سخت نشود.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران درباره نرخ بلیت مترو و اتوبوس اظهار داشت: هفته گذشته مباحثی در این زمینه مطرح شد و برخی اعلام کردند نظر شهردار تهران افزایش نرخ بلیت مترو بوده است در حالی که این چنین نیست و پیش از این مباحث مشابهی برای معاون شهردار تهران که نرخ واقعی تمام شده را برای بلیت اعلام کرده بودند مطرح شد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: چنین تصمیمی وجود ندارد که هزینه‌های مترو از پول شهروندان تأمین شود چرا که ارائه خدمات حمل و نقل عمومی صرفا به شهروندان جهت استفاده همگان با بهای ارزان‌تر است.

چمران ادامه داد: شهرداری و دولت سوبسید و یارانه‌هایی را در این زمینه در نظر گرفته‌اند تا هزینه‌های مورد نیاز تأمین شود البته بار این موضوع بیشتر بر دوش مجموعه شهرداری بوده و بخشی از این هزینه‌های تمام شده هم به مقدار کم در قالب دریافت بلیت از شهروندان اخذ می شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ مدیریت شهری برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهد تا قیمت بلیت را متعادل و ارزان نگه دارد تا شرایط استفاده برای مردم سخت نشود. در بسیاری از کشورها این چنین است و اصولاً نرخ بلیت را چندان بالا نمی‌برند.

رئیس شورای شهر تهران اذعان کرد: برخی از کشورها هم مترو را به بخش خصوصی واگذار کرده‌اند تا بتوانند هزینه‌های بیشتری از مردم دریافت کنند که البته این برای تعداد اندکی از کشورها است.

وی در پایان یادآور شد: اخیرا در جلسه‌ای شهرداری فقط بحث این بوده که هزینه‌های مترو بالا است و ما بنا نداریم هزینه‌ها را از جیب مردم تأمین کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=67988
  • 60 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.