تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو طرحی برای اخذ مالیات از دلال‌ها کاهش مرادات اقتصادی با تعطیلی پنجشنبه‌ها انتقاد از خام فروشی در صنعت فولاد خطر افزایش شیوع «آسم» با مصرف غذاهای فرآوری‌شده ارایه گزارش‌های مالی نمایانگر نظارت و شفافیت در شورا انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب الزام فولادسازان به اختصاص ۵ درصدی تولید به احداث نیروگاه خورشیدی مجلس دوازدهم بنیانگذار مجلس نوین در ایران صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در ابتدای ۲۰۲۴ ضرورت جرکت به سوی توسعه انرژی پاک هیدروژن ضرورت اتصال دوربین‌های ادارات در لایحه حجاب و عفاف به فراجا تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه‌های آینده تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر اعتماد به‌ نفس واکنش چمران به حصارکشی بوستان لاله تهران برنامه شهرداری تهران برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح پارک لاله در زمین‌های اطراف تهران اعلام زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات در شورای شهر اعلام نرخ شهریه مدارس غیردولتی تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا سه‌شنبه افزایش ابتلا به آسم در ایرانی‌ها جزئیات برگزاری نمایشگاه کتاب تهران ممنوعیت حضور بانوان در دیدار پرسپولیس رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن

5

بوسیدن صورت کودک ممنوع!

  • کد خبر : 5741
  • 29 آذر 1397 - 10:45
بوسیدن صورت کودک ممنوع!

پوسیدگی دندان و بیماری های دهانی از عوارض بوسیدن لب نوزاد و کودک است. به گزارش سرویس سلامت افق تهران، بارها و بارها در مورد بوسیدن نوزادان هشدارهای از سوی متخصصان داده شده است و برای شفاف سازی این هشدارها علت نیز بیان شده اما چقدر به آن اهمیت می دهیم ؟ از نوزادی که […]

پوسیدگی دندان و بیماری های دهانی از عوارض بوسیدن لب نوزاد و کودک است.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، بارها و بارها در مورد بوسیدن نوزادان هشدارهای از سوی متخصصان داده شده است و برای شفاف سازی این هشدارها علت نیز بیان شده اما چقدر به آن اهمیت می دهیم ؟ از نوزادی که با بوسه از دچار آنفولانزا و مرگ شد تا نوزاد دیگری که تا آخر عمر به بیماری ایدز مبتلا گشت تنها مواردی از عوارض بوسیدن کودکان کم سن و سال است ؛ در ادامه ی بحث خطرات بوسیدن نوزاد و کودکان خردسال یکی از متخصصان دندان پزشکی در مورد تاثیرات مخرب این رفتار روی دندان ها و سلامت دهان گفت . دکتر ریچارد مارکس به والدین در مورد فوت کردن غذا و استفاده از کارد و چنگال بچه ها به طور مشترک هشدار می دهد و تاکید می کند که از بوسیدن لب نوزاد و کودک خودداری کنند.

نوزاد و کودک خردسال شما در مرحله ی مهمی از رشد قرار دارد برای همین هر بی دقتی در مراقبت از او عوارض جدی به دنبال خواهد داشت ، بوسیدن کودک هم یکی از این بی دقتی هاست.

دیوید بکهام، کتی پرایس و اولیویا وایلد تنها سه پدر و مادری هستند که به خاطر بوسه به لب کودکانشان، مورد انتقاد قرار گرفته اند. حالا بحث در حوزه بهداشت و درمان قرار گرفته و یک دندان پزشک با نگرانی در مورد بوسیدن لب های کودک وارد بحث شده است به خصوص اگر دندان های کودک هنوز رشد نکرده باشند.

براساس اظهارات دکتر ریچارد مارکس، دندان پزشک مشهور ، دندان های بچه قادر به مبارزه با اثرات مخرب باکتری ها نیستند و این باعث می شود نسبت به عفونت آسیب پذیر شوند.

دکتر مارکس مستقلا بیان کرد :دندان های کودکان نسبت به جوانان عاج و مینای متفاوتی دارد ، مینای دندان کودکان بسیار نازک است  و به اندازه مینای بزرگ سالان قوی نیست ، بنابراین به احتمال زیاد با هرگونه تماس با باکتری ها خیلی زود می پوسد .”

او هشدار می دهد والدین باید مراقب انتقال بزاق دهنشان به دهان کودک باشند چون باکتری های استرپتکوس از بزرگسال به کودک منتقل می شود . این باکتری باعث پوسیدگی دندان بچه می شود و روی بافت و زبان بچه تاثیر می گذارد حتی قبل از اینکه دندان رشد کند ؛ بنابر گفته دکتر مارکس بچه ها با این رفتار اشتباه بزرگترها می توانند آنفولانزا ، سرما خوردگی ، ویروس هایی مثل تب خال بگیرند.

او همچنین توصیه می کند والدین تلاش کنند کارد و چنگال و قاشق را با فرزند خود مشترک استفاده نکنند غذایشان را فوت نکنند و یا لبهای آن ها را نبوسند.

وی در پایان افزود: کودک را به طور مرتب به دندان پزشکی ببرید ( آن ها می توانند تا شش ماه بعد از اولین دندان به دندان پزشکی مراجعه کنند ).

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=5741
  • 44 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.