تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت کبد چرب شایع ترین علت پیوند کبد در ایران خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی استقرار گروه‌های پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی

2

۷۰۰ تذکر شورای شهر به شهرداری/ ۱۰۰ تذکر بی پاسخ

  • کد خبر : 42780
  • 30 شهریور 1399 - 13:24
۷۰۰ تذکر شورای شهر به شهرداری/ ۱۰۰ تذکر بی پاسخ
رئیس شورای شهر تهران بیان‌کرد: در طی سه سال گذشته نزدیک به ۷۰۰ تذکر به شهرداری داده شده که به حدود ۱۰۰ تذکر هنوز پاسخ نداده است.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران، در حاشیه دویست و سی و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه هم اندیشی امروز عمده بحث ما با شهردار درباره تذکرهای اعضا بود. اعضای شورای شهر تهران در طی این سه سال نزدیک به ۷۰۰ تذکر به شهرداری دادند که به حدود ۱۰۰ تذکر هنوز پاسخ داده نشده است. پاسخ به بخشی از تذکرها نیز اعضا را قانع نکرده است.

وی تصریح‌کرد: اعضای شورای شهر درباره نحوه تذکر و پیگیری مدیران شهرداری صحبت هایی داشتند که در جلسه امروز هم اندیشی درباره آن بحث و آقای شهردار نیز پاسخ دادند. از آنجایی که در سال آخر این دوره هستیم نظر اعضای شورای شهر تهران این بود که باید تذکرها به نتیجه برسد، البته بحث دیگری نیز درباره مدیران محله بود که با توجه به محدودیت وقت جلسه هم اندیشی به جلسه بعد موکول شد.

عضو شورای شهر تهران ادامه‌داد: وقتی یک فوریت طرحی تصویب و در کمیسیونی وارد می شود باید در دستور کار قرار گیرد. برخی اوقات اعضا به دلیل مشاورانی که دارند نسبت به نقاط این مصوبات حساس هستند و پیشنهادات زیاد می شود و طولانی شدن به دلیل حساسیت اعضا است. البته این حرکت مناسبی است چرا که می بینیم اعضا نسبت به مصوبات فعال هستند.

هاشمی این را هم افزود: هشدار خزانه دار شورای شهر به تراز منفی شهرداری و پرداختن به طرح های حاشیه ای که برای شهرداری هزینه مالی به همراه خواهد داشت؛ منظور آقای رسولی این بود که ما قانون بودجه را ابلاغ کردیم و شهرداری باید در این زمینه فعال شود و بودجه را اجرا کند، و آنچه را که در قانون دیدیم به دست آورند و اگر کمکی نیاز دارند آن را در قالب لایحه برای ما بفرستند و  ما این کمک را انجام می دهیم؛ اما اینکه طرحی مهم است و نیست و چه ضرورتی دارد را خود اعضا تشخیص می دهند به نظرم صدا و سیما تشخیص نمی دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا استخدام نیرو در این شرایط شهرداری جایز است یا خیر توضیح‌داد: در مورد پرسنل شهرداری، قانون برنامه سوم شهرداری تهران مصوب شده است که شهرداری باید سالانه ۶ درصد از نیروها را کم کند، اما این امکان را نیز گذاشته است که بتواند نیروی جدید نیز استخدام کند. برآیند این بیرون رفتن نیرو  و جذب نیروی جدید باید اینگونه باشد که سالانه کمتر از ۴ درصد کم شود و تاکنون شهرداری این کار را موفق انجام داده است چرا که شهرداری در ابتدای دوره ما در حدود ۷۰ هزار نفر نیرو داشت که اکنون به کمتر از ۶۲ هزار نفر رسیده است. در نتیجه وظیفه خود را انجام داده و می تواند این کار را انجام دهد.

هاشمی در پاسخ به این سوال که با توجه به آغاز مهر ماه قرار است چه اتفاقاتی برای حمل ونقل رخ دهد، خاطرنشان‌کرد: کرونا حمل و نقل را تضعیف کرده است و اکثرا می گویند مردم فعلا از حمل و نقل عمومی استفاده نکنند چراکه می تواند یکی از نقاط پرتحرک انتقال ویروس باشد، در نتیجه درباره ماه مهر و حمل و نقل عمومی اتفاق ویژه ای نیفتاد.

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=42780
  • 77 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.