تاریخ : شنبه, ۲ تیر , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اهدای یک رام تراموا به شهرداری تهران هشدار طوفان و بارندگی شدید در تهران حومه پایتخت مقصد جدید مستاجران تاثیر منفی کاهش تولید صنایع فولاد در تولید ناخالص ملی نبود صادرات و کمبود برق بزرگ‌ترین مشکل صنعت فولاد پایداری اشتغال وابسته به پایداری تولید موافقت مجلس با تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از تولید ساخت ۴ خط جدید متروی تهران حل آلودگی هوا و ترافیک دو خواسته پایتخت نشینان افزایش شدید دمای تهران از فردا طرح دوفوریتی مجلس برای تغییر کف و سقف تعداد اعضای کمیسیون‌های تخصصی کاهش تقاضای سرمایه ای برای محصولات فولادی پیشرفت ۷۶ درصدی احکام برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران تصویب ۱۱ درخواست دستگاه‌های اجرایی در جلسه شورای اقتصاد مصرف انرژی در ایران ۲ برابر میزان جهانی بیش از ۸۰ میلیون بشکه ذخایر نفت خام و میعانات گازی شناور روی آب در دولت دوازدهم توقف صادرات عامل رشد خام فروشی جزئیات افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان تاثیر پیاده‌روی در کاهش وزن پیش‌بینی قیمت مسکن بعد از انتخابات اعلام زمان واریز سهمیه جدید بنزین تغییر ساعات بازدید از موزه خودروهای تاریخی تهران نمایش چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی روی برج آزادی چهارمین جشنواره ایران آینده با شعار همه با هم برای ایران آینده در فرهنگسرای خاوران میزبان شهروندان تهرانی است راه‌اندازی فاز نخست پایانه جدید شرق تهران تاکید نمایندگان بر مدیریت ناترازی بنزین و بهینه‌سازی مصرف انرژی هشدار بارش رگبار شدید و تگرگ در استان تهران رشد ۴.۵ درصدی اقتصادی در سال ۱۴۰۲ ارتباط میان بیماری‌های چشمی و دیابت ممنوعیت افزایش نرخ ۵۰ درصدی کرایه‌ تاکسی‌های برقی تصویب آیین‌نامه ایمن‌سازی و استحکام‌بخشی تأسیسات گردشگری واکنش عضو شورا به افزایش ۵۰ درصدی نرخ تاکسی‌های برقی قیمت میوه و تره بار ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ تصویب گزارش‌های حسابرسی شرکت‌های شهرداری پیش از تشکیل مجمع سالیانه پیش‌بینی انبوه‌سازان از قیمت مسکن تا پایان شهریور آهن اسفنجی راهی به فولاد سبز

7

شورای شهر جایگاه کار سیاسی نیست/ شوراى شهر جای آدم‌های متخصص

  • کد خبر : 40926
  • 03 شهریور 1399 - 12:14
شورای شهر جایگاه کار سیاسی نیست/ شوراى شهر جای آدم‌های متخصص
عضو اصلاح طلب چهارمین دوره شورای شهر تهران بیان‌کرد: شورای شهر اصلا جایگاه کار سیاسی نیست. شوراى شهر جای آدم‌های متخصص و پاکدست است.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، محسن سرخو، عضو اصلاح طلب چهارمین دوره شورای شهر تهران، در خصوص اینکه طیفی از نمایندگان مجلس یازدهم درصددند با اصلاح قانون انتخابات و تشکیل کمیسیون ملی انتخابات، نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا را به شورای نگهبان واگذار کنند، به ارائه دیدگاه های خود پرداخت و اظهار‌کرد: به دلیل اینکه براى شوراى شهر کاندیدا نیستم و هیچ انگیزه‌ای برای کاندیدا شدن هم ندارم، در این مورد نظری ندارم.

این چهره اصلاح طلب در واکنش به اینکه به چه علت  انگیزه شرکت در انتخابات را از دست دادید، تصریح‌کرد: اصول و چارچوب‌ها رعایت نمی‌شود لذا ترجیه ما این است که کاندیدا نشوم؛ در حال حاضر مهم‌ترین معضل شهر تهران آلودگی و حمل و نقل است. در زمان شورای گذشته مدام تاکیدکردیم که باید تهران تا سال ۱۴۰۰، ۱۲ هزار دستگاه اتوبوس داشته باشد و حدود ۵۰۰ کیلومتر مترو در شهر تهران کشیده شده باشد اما هیچ کدام از اینها محقق نشده است.

وی با تاکید بر محدود بودن اعتبارات یا هزینه شدن برای کارهای دیگر، گفت: هزینه‌های دور گذشته در جاهای مختلف مصرف شد و کمتر صرف حمل و نقل شد که این باعث شد، این عقب افتادگی‌ها در شهر تهران به وجود بیاید و منشأ آلودگی شهر تهران همین عقب ماندگی حمل و نقل عمومی به ویژه مترو است.

سرخو در خصوص نگرانی ها از حضور جریان فکری خاصی در شوراهاى آینده، توضیح‌داد: شورای شهر جاى فعالیت سیاسی نیست به این معنى که قرار نیست در شورای شهر فعالیت حزبی و سیاسی صورت بگیرد، باید عده‌ای متخصص به شوراى شهر بروند تا بتوانند گره‌ای را از مشکل شهر تهران و مردم آن باز کنند. اگر قرار باشد، شورای شهر به محلى براى بازى هاى سیاسى و احزاب تبدیل  شود دیگر خاصیتی برای مردم شهر نخواهد داشت، شورای شهر مکان سیاسی نیست بلکه پارلمان شهری است که باید معضلات شهر در آن بررسی شود، راهکار بدهند و در حل مشکلات به مدیریت شهری کمک کنند.

این عضو چهارمین دوره شورای شهر تهران با تاکید برا اینکه کار سیاسی قطعا لطمه اساسی به بنیه شوراى شهر، وارد خواهد کرد، گفت: شورای شهر اصلا جایگاه کار سیاسی نیست. شوراى شهر جای آدم‌های متخصص و پاکدست است و افراد حاضر در شورا باید این دو ویژگی را داشته باشند. لذا براى افرادى که از هر جریان سیاسی که وارد شوراى شهر مى شوند، آرزوی موفقیت می‌کنیم.

سرخو در پایان خاطرنشان کرد: کارهای سیاسی با ارزش است اما باید جاى دیگر انجام شود مثل این است که در وزارت خانه یا دستگاه اجرایی، کارهای اجرایی را به مسائل سیاسی وصل کنیم، این به شدت به ضرر مردم است، کار سیاسی باید در احزاب صورت بگیرد، همچنان که انتخاب وزرا و کابینه سیاسی است اما در شورای شهر، کار تخصصی است و سیاسی نیست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=40926
  • 82 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.