تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

6

بی توجهی مدیران شهری به انتقال کرونا در مترو

  • کد خبر : 34107
  • 08 خرداد 1399 - 14:47
بی توجهی مدیران شهری به انتقال کرونا در مترو
با آغاز تدریجی کسب و کارها در کلانشهرهایی مانند تهران نگرانی از بابت افزایش ترددها و ازدحام مردم در وسایل حمل و نقل عمومی دوچندان شده است.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، با آغاز تدریجی کسب و کارها در کلانشهرهایی از جمله تهران نگرانی از بابت افزایش ترددها و ازدحام مردم در وسایل حمل و نقل عمومی را دوچندان کرد.

با توجه به این‌که سیستم حمل و نقل عمومی در تهران مدت‌ها است به‌روزرسانی نشده و اتوبوس و واگن قطاری به آن اضافه نشده است (به جز تعداد محدود) تنها راه‌حل برای مدیریت شهری در برابر ویروس کرونا کنترل وضعیت فعلی خدمت‌رسانی به شهروندان از طریق کاهش سرفاصله حرکت قطارها، جلوگیری از سوار شدن مسافران به اتوبوس‌ها و واگن‌های شلوغ، اعزام ناوگان اضافه به ایستگاه‌های پرتردد و … است.

علاوه بر این موارد، مدیریت شهری با مطرح کردن موضوع الزام استفاده از ماسک در سیستم حمل و نقل عمومی به‌ویژه مترو این فکر را در میان مسئولان اجرایی پایتخت از جمله شهردار ایجاد کرد تا خیالشان از بابت ازدحام در مترو به‌عنوان پراستفاده‌ترین وسیله حمل و نقل عمومی راحت شود که می‌توان فاصله‌ اجتماعی را در این مکان کاست در حالی‌که این نظری اشتباه است زیرا افزایش ازدحام در قطارهای مترو به‌دلیل این‌که سیستم تهویه آن برای چرخش هوا از هوای داخل خود واگن‌ها استفاده می‌کند.

علی‌رغم همه این مسائل همان طرح الزام استفاده از ماسک در مترو هم به جز چند روز اول دیگر در متروی تهران اجرا نمی‌شود. با تردد در متروی تهران از همان بدو ورود به ایستگاه مصداق‌های بی‌توجهی مسئولان مترو به بحث الزام استفاده از ماسک احساس می‌شود. چند مورد از این بی‌تدبیری‌ها در متروی تهران در حفاظت از شهروندان در برابر ویروس کرونا به شرح زیر است:

هیچ نظارتی بر عرضه ماسک در ایستگاه‌های مترو وجود ندارد به‌طوری‌که در ساعات اولیه که زمان آغاز به کار ادارات است همچنان برخی از مراکز عرضه ماسک تعطیل است.

هیچ اجباری برای استفاده ماسک توسط مسافران در گیت‌های ورودی مترو وجود ندارد.

رعایت فاصله اجتماعی در داخل واگن‌ها تنها محدود به برچسب‌‌های روی صندلی و رعایت آن از سوی برخی از شهروندان در نشستن است وگرنه با ازدحام قطارها و نحوه ایستادن مسافران در واگن‌ها هیچ فاصله‌ای رعایت نمی‌شود.

در ایستگاه‌های شلوغ و تقاطعی سرفاصله ورود قطارها تغییر نکرده است، نگرانی مترو در ایستگاه‌ها تنها محدود به اعلام پیام‌هایی همچون «برای حفظ سلامتی خود فاصله اجتماعی را رعایت فرمایید» و یا «برای حفظ سلامتی خود بدون ماسک وارد قطارهای مترو نشوید» و … است.

ای کاش همان اندازه که مدیریت شهری بر اجرای مجدد طرح ترافیک و عدم استفاده مردم از خودرو شخصی همچنان اصرار دارد و به‌دنبال آن است تا ستاد مقابله با کرونا را در این جهت راضی کند کمی هم به فکر وضعیت ترددد مسافران در مترو باشد چون در صورت رضایت ستاد مقابله با کرونا و اجرای طرح ترافیک متروی تهران از این هم شلوغ‌تر خواهد شد.

این در حالی است که محمد سالاری عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در تذکری به شهردار تهران در ارتباط با عدم الزام طرح اجبار ماسک در مترو در جلسه شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: الزام استفاده از ماسک در مترو مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بوده که ظرف دو روز نخست گزارش‌های خوبی از رعایت این الزام در مترو تهران داشتیم؛ اما ظاهرا دوباره این موضوع رها شده و رعایت نمی‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=34107
  • 37 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.