تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

6

عدم پرداخت سهم شهرداری برای مقابله با کرونا/یارانه۲هزار میلیاردی شهرداری برای مترو و اتوبوس

  • کد خبر : 31260
  • 04 اردیبهشت 1399 - 9:45
عدم پرداخت سهم شهرداری برای مقابله با کرونا/یارانه۲هزار میلیاردی شهرداری برای مترو و اتوبوس
دولت تاکنون یک ریال برای مقابله با کرونا را به شهرداری پرداخت نکرده است این در صورتی است که شهرداری تهران در سال ۹۸ حدود ۲ هزار میلیارد یارانه، بابت بلیط مترو و اتوبوس پرداخت کرده است.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص تاخیر در افزایش کرایه حمل و نقل عمومی به دلیل مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا، بیان کرد: بر اساس قانون، یک سوم از بلیط وسایل حمل و نقل عمومی را باید دولت و یک سوم دیگر آن را شهرداری و یک سوم مابقی را شهروندان پرداخت می‌کنند تا فشاری بر مردم وارد نشود، متاسفانه در سال‌‌های اخیر دولت سهم خود را پرداخت نکرده که با فشارهای اخیر بخش اندکی از آن را پرداخت کرده است که بیشتر هزینه‌ها بر دوش شهرداری است.

وی افزود: مترو در تمام کشورها سودده است ولی شهرداری تهران تنها در سال ۹۸ دو هزار میلیارد یارانه بابت بلیط مترو و اتوبوس‌رانی پرداخت کرده است و به این معنی است که سهم دولت از حمل و نقل عمومی را شهرداری پرداخت می‌کند زیرا اعتقاد دارد خدمات را نباید به بهانه نبود بودجه تعطیل کرد.

علیخانی ادامه داد: نرخ کرایه‌ها به دلیل تورم افزایش پیدا می‌کند، در مصوبه شورا کرایه‌های در سال ۹۹، ۲۰درصد افزایش یافت که از سطح تورم پایین‌تر بود، درصورتی که اگر کرایه حمل و نقل عمومی را متناسب با تورم افرایش دهیم به میزانی بیش از این مبلغ می‌رسیدیم، کرایه مترو در سال ۹۹ تنها ۳۰۰ تومان افزایش یافت که به دلیل مشکلات ناشی از کرونا قرار است تا پایان اردیبهشت ماه اعمال نشود زیرا به دنبال فشار بر شهروندان نیستیم، علی‌رغم اینکه خود شهرداری با فشارهای مالی زیادی روبرو است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: افزایش کرایه تاکسی‌های شخصی ارتباطی با شهرداری ندارد، به هرحال قیمت بنزین و هزینه‌های جانبی خودرو افزایش یافته است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اداره شهر هزینه دارد، در شرایط فعلی به دلیل تعطیلی شهرسازی و ساخت و ساز، درآمد ناشی از عوارض ساخت و ساز حذف شده و مالیات بر ارزش افزوده نیز بدون شک تحقق نخواهد یافت و همچنین درآمد حمل و نقل عمومی کاهش یافته و هزینه‌های جاری آن افزایش یافته است، به عنوان مثال روزانه ۳ مرتبه تمام وسایل نقلیه عمومی ضدعفونی می‌شوند در حالی که در گذشته این هزینه‌ها را نداشتیم، ضمن اینکه بهای خدمات شهری، بهشت زهرا و پسماند بیمارستانی افزایش یافته و لازم است پیمانکاران در این بخش‌ها اضافه شوند، دولت یک ریال در این شرایط کمک نکرده است در صورتی که باید سهم شهرداری از مقابله با کرونا را بپردازد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=31260
  • نویسنده : علی شریفی
  • 44 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.