تاریخ : شنبه, ۲ تیر , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

هشدار طوفان و بارندگی شدید در تهران حومه پایتخت مقصد جدید مستاجران تاثیر منفی کاهش تولید صنایع فولاد در تولید ناخالص ملی نبود صادرات و کمبود برق بزرگ‌ترین مشکل صنعت فولاد پایداری اشتغال وابسته به پایداری تولید موافقت مجلس با تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از تولید ساخت ۴ خط جدید متروی تهران حل آلودگی هوا و ترافیک دو خواسته پایتخت نشینان افزایش شدید دمای تهران از فردا طرح دوفوریتی مجلس برای تغییر کف و سقف تعداد اعضای کمیسیون‌های تخصصی کاهش تقاضای سرمایه ای برای محصولات فولادی پیشرفت ۷۶ درصدی احکام برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران تصویب ۱۱ درخواست دستگاه‌های اجرایی در جلسه شورای اقتصاد مصرف انرژی در ایران ۲ برابر میزان جهانی بیش از ۸۰ میلیون بشکه ذخایر نفت خام و میعانات گازی شناور روی آب در دولت دوازدهم توقف صادرات عامل رشد خام فروشی جزئیات افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان تاثیر پیاده‌روی در کاهش وزن پیش‌بینی قیمت مسکن بعد از انتخابات اعلام زمان واریز سهمیه جدید بنزین تغییر ساعات بازدید از موزه خودروهای تاریخی تهران نمایش چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی روی برج آزادی چهارمین جشنواره ایران آینده با شعار همه با هم برای ایران آینده در فرهنگسرای خاوران میزبان شهروندان تهرانی است راه‌اندازی فاز نخست پایانه جدید شرق تهران تاکید نمایندگان بر مدیریت ناترازی بنزین و بهینه‌سازی مصرف انرژی هشدار بارش رگبار شدید و تگرگ در استان تهران رشد ۴.۵ درصدی اقتصادی در سال ۱۴۰۲ ارتباط میان بیماری‌های چشمی و دیابت ممنوعیت افزایش نرخ ۵۰ درصدی کرایه‌ تاکسی‌های برقی تصویب آیین‌نامه ایمن‌سازی و استحکام‌بخشی تأسیسات گردشگری واکنش عضو شورا به افزایش ۵۰ درصدی نرخ تاکسی‌های برقی قیمت میوه و تره بار ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ تصویب گزارش‌های حسابرسی شرکت‌های شهرداری پیش از تشکیل مجمع سالیانه پیش‌بینی انبوه‌سازان از قیمت مسکن تا پایان شهریور آهن اسفنجی راهی به فولاد سبز موانع جدی بر سر راه تولید و صادرات فولاد در ایران

1

بازدهی چشمگیر ۸۱ درصدی تجلی/دریافت پروانه بهره برداری عناصر نادر خاکی برای اولین بار در خاورمیانه

  • کد خبر : 147301
  • 23 خرداد 1403 - 11:36
بازدهی چشمگیر ۸۱ درصدی تجلی/دریافت پروانه بهره برداری عناصر نادر خاکی برای اولین بار در خاورمیانه
مدیرعامل شرکت «تجلی» از صدور اولین پروانه بهره برداری کانسنگ عناصرنادرخاکی در کشور خبر داد.

به گزارش افق تهران؛ مرتضی علی اکبری که پس از بازدهی ۱۴ درصدی سهم «تجلی» از ابتدای سال در فرابورس و در آستانه برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه با خبرنگاران سخن می گفت ، توضیح داد : شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات به عنوان پیشرو در زمینه استخراج و فرآوری از عناصرنادرخاکی، تولید کنسانتره مونازیت و اکسیدهای مرتبط نظیر لانتانیوم،سریوم، نئودیمیوم،یوروپیوم، گادولونیوم، دیسپرزیوم و…. در این عرصه به صورت فعال و مؤثر وارد شده است چرا که روند رو به رشد، اهمیت عناصر نادر خاکی در گزارش های جهانی و بررسی های منطقه ای، طی سال های اخیر به طور کامل مشهود است.

وی در برابر این سوال که دریافت این پروانه چه اهمیت و چه تاثیرات میان مدت و بلند مدتی دارد ، پاسخ داد : این عناصر برای فناوری های پیشرفته الزامی و کاربردی است. بررسی بازارهای جهانی این عناصر نشان می دهد که محدودیت یا عدم برآورد تقاضا توسط عرضه کنندگان،عامل اصلی بحرانی شدن این عناصر در آینده ای نزدیک خواهد بود و این عناصر را به موادی با بالاترین اهمیت اقتصادی و بیشترین ریسک تأمین تبدیل نموده است. به گونه ای که در سال ۲۰۲۱ مهم ترین وارد کنندگان عناصر نادرخاکی،آمریکا،چین،ژاپن،فیلیپین و آلمان هستند.این کشورها به دلیل تولید مگنت ها،کاتالیست ها،باتری ها و صنایع پیشرفته به این عناصر به شدت وابسته هستند.

وی با بیان این که با توجه به شرایط عرضه و تقاضای این عناصر و همچنین با عنایت به پتانسیل بالای کشور ایران، شرکت «تجلی» به عنوان اولین هلدینگ پروژه محور ، اکتشاف و بهره برداری از معادن مونازیت را در دستور کار خود قرار داد ، افزود : با تملک محدوده های معدنی و انجام اکتشافات تخصصی به ذخایر ارزشمندی دست یافته است. متعاقباً با تولید آزمایشی موفقیت آمیز کنسانتره مونازیت در مسیر تولید نیمه صنعتی این محصولات ارزشمند گام برداشته و صدور اولین پروانه بهره برداری در سطح کشور و منطقه خاورمیانه به نام شرکت «تجلی» تایید مجددی بر درست بودن انتخاب این مسیر است.شایان ذکر است با تکمیل مطالعات و همکاری با شرکت دانش بنیان همکار روزهای روشنی برای سهامداران آن خواهد بود.

گفتنی است ، نخستین مجموعه پروژه محور بازار بورس ایران با انتشار صورت های مالی حسابرسی شده دوره ۱۴۰۲ ، سهامداران را به حضور در مجمع سالیانه در روز ۲۷ خرداد ماه واقع در سالن تلاش وزارت کار دعوت کرده است. شرکت در این دوره از محل ۷۲۹ میلیارد تومان درآمد عملیاتی به سود خالصی برابر با ۶۷۱ میلیارد تومان رسیده است.

به تعبیری واضح تر در این روزهای بورس تهران که حال اکثریت بازار خوب نیست، شرکت روند متفاوتی را در پیش گرفته و به خوبی به سطح حمایتی خود ، قیمت ۲۱۰ تومان، واکنش نشان داده و توانسته از ابتدای سال تقریبا ۱۴ درصد بازدهی به سهامداران تقدیم کند و معاملات سهم نیز این روزها با صف خرید دنبال می شود.

از مهمترین اخبار بنیادی پیرامون شرکت باید گفت که در همین ماه، یکی از پروژه های مهم شرکت یعنی فولاد سرمد ابرکوه وارد خط تولید و تجاری سازی شده ؛ بنابراین یکی از اهداف «تجلی» تیک خورده است. پس از بهره برداری از این پروژه ها، ورود این شرکت ها بورس امری اجتناب ناپذیر است. لازمه این کار، ارزش گذاری این مجموعه ها بوده و در این حالت، رشد سنگین ارزش بازار و سبد سرمایه گذاری های شرکت را انتظار داریم.

یکی از اصلی ترین مزیت های رقابتی این شرکت آن است که توسط غول های کشوری نظیر «ومعادن، کچاد و کگل» هدایت می شود. دامنه عملیاتی گسترده ای داشته و در دو سال گذشته محدوده های معدنی پرپتانسیلی با ذخایر مس و طلا، عناصر نادر و پلی متال و سایر فلزات به سبد دارایی های خود اضافه کرده است.

حال صدوراولین پروانه بهره برداری کانسنگ عناصرنادرخاکی به جذابیت های «تجلی» افزوده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=147301
  • 39 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.