تاریخ : شنبه, ۲ تیر , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

هشدار طوفان و بارندگی شدید در تهران حومه پایتخت مقصد جدید مستاجران تاثیر منفی کاهش تولید صنایع فولاد در تولید ناخالص ملی نبود صادرات و کمبود برق بزرگ‌ترین مشکل صنعت فولاد پایداری اشتغال وابسته به پایداری تولید موافقت مجلس با تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از تولید ساخت ۴ خط جدید متروی تهران حل آلودگی هوا و ترافیک دو خواسته پایتخت نشینان افزایش شدید دمای تهران از فردا طرح دوفوریتی مجلس برای تغییر کف و سقف تعداد اعضای کمیسیون‌های تخصصی کاهش تقاضای سرمایه ای برای محصولات فولادی پیشرفت ۷۶ درصدی احکام برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران تصویب ۱۱ درخواست دستگاه‌های اجرایی در جلسه شورای اقتصاد مصرف انرژی در ایران ۲ برابر میزان جهانی بیش از ۸۰ میلیون بشکه ذخایر نفت خام و میعانات گازی شناور روی آب در دولت دوازدهم توقف صادرات عامل رشد خام فروشی جزئیات افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان تاثیر پیاده‌روی در کاهش وزن پیش‌بینی قیمت مسکن بعد از انتخابات اعلام زمان واریز سهمیه جدید بنزین تغییر ساعات بازدید از موزه خودروهای تاریخی تهران نمایش چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی روی برج آزادی چهارمین جشنواره ایران آینده با شعار همه با هم برای ایران آینده در فرهنگسرای خاوران میزبان شهروندان تهرانی است راه‌اندازی فاز نخست پایانه جدید شرق تهران تاکید نمایندگان بر مدیریت ناترازی بنزین و بهینه‌سازی مصرف انرژی هشدار بارش رگبار شدید و تگرگ در استان تهران رشد ۴.۵ درصدی اقتصادی در سال ۱۴۰۲ ارتباط میان بیماری‌های چشمی و دیابت ممنوعیت افزایش نرخ ۵۰ درصدی کرایه‌ تاکسی‌های برقی تصویب آیین‌نامه ایمن‌سازی و استحکام‌بخشی تأسیسات گردشگری واکنش عضو شورا به افزایش ۵۰ درصدی نرخ تاکسی‌های برقی قیمت میوه و تره بار ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ تصویب گزارش‌های حسابرسی شرکت‌های شهرداری پیش از تشکیل مجمع سالیانه پیش‌بینی انبوه‌سازان از قیمت مسکن تا پایان شهریور آهن اسفنجی راهی به فولاد سبز موانع جدی بر سر راه تولید و صادرات فولاد در ایران

1

ضرورت ترویج فرهنگ دوچرخه سواری در شهر تهران

  • کد خبر : 143757
  • 01 اردیبهشت 1403 - 15:34
ضرورت ترویج فرهنگ دوچرخه سواری در شهر تهران
رییس کمیسیون حمل ونقل شورای شهر تهران بیان کرد: باید این پیام را به شهروندان منتقل کنیم که دوچرخه سواری برای سلامت روان و جسم آن‌ها و از بین بردن آلودگی هوا یک راه حل است.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید واقعیت ها شهر دید و نگرانی های مردم را درک کرد گفت: گاهی اوقات باید خودمان بانی تغییر و تحولات باشیم، حتما به خاطر دارید که در چند دهه گذشته دوچرخه سواری امری عادی در تهران و بسیاری از شهرهای کشور به شمار می‌رفت اما متاسفانه با عملکرد ناقص در حوزه فرهنگ سازی و غلبه خودرو محوری، شانس دوچرخه سواری را از شهروندان گرفتیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه آلودگی هوا تبدیل به چالش همیشگی تهران شده، اظهار کرد: دوچرخه می‌تواند یکی از ابزار کاهش آلودگی هوا باشد.

تشکری هاشمی تصریح کرد: در تشخیص اینکه در کدام خیابان ها باید خطوط دوچرخه سواری احداث شود بد عمل کرده‌ایم زیرا نیازی نیست در تمام خیابان های تهران این خطوط احداث شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه باید گزینه ها و راه حل های متنوع را پیش روی شهروندان قرار داد تا با مشارکت مردم بر پدیده های ناهنجار ترافیکی و آلودگی هوا غلبه کرد اظهار کرد: ما باید این پیام را به شهروندان منتقل کنیم که دوچرخه سواری برای سلامت روان و جسم آنها و از بین بردن آلودگی هوا یک راه حل است.

وی ادامه داد: چرا وقتی مثلا ۳۰۰ میلیارد تومان برای یک پل هزینه می کنیم ناراحت نمی‌شویم اما برای ایجاد زیرساخت های دوچرخه سواری و فرهنگ آن کاری انجام نمی‌دهیم و هیچ هزینه ای نمی کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران با بیان اینکه ما به دنبال ایجاد دوچرخه‌سوار هستیم نه مسیر دوچرخه سواری گفت: باید تاکید کنیم که به هیچ وجه مخالف و ضد دوچرخه سواری نیستیم و همانطور که دوره سابق با این عنوان معروف شد که هیچ کاری جز دوچرخه سواری نکرد ما نیز نباید تحت عنوان مخالفان دوچرخه سواری شناخته شویم.

وی ادامه داد: باید از مناطق خواسته شود مسیرهای مناسب دوچرخه سواری را مشخص کنند تا سریعا در آن مکان ها خدمات دوچرخه سواری فعال شود همچنین در پارک های ترافیکی باید آموزش دوچرخه سواری برای کودکان ایجاد شود.

تشکری هاشمی گفت : در باب اقدامات فرهنگی، فعالیتی توسط شهرداری انجام نشده است مردم یک شبه به اهمیت دوچرخه سواری اقناع نمی‌شوند بلکه باید رفته رفته و از طریق تبلیغات و کار فرهنگی این کار را انجام داد.

وی با اشاره به فعالیت های شهروندان در حوزه دوچرخه سواری گفت: می‌توان با شناسایی مسیرهای کم ترافیک در روزهای تعطیل فضایی را برای دوچرخه سواری ایجاد کرد؛ بیدود یک سرمایه ملی است اما اکنون دوچرخه های آن زیر آفتاب رها شده‌ و هیچکس پاسخگوی این رهاشدگی نیست .

آقامیری: خطوط دوچرخه سواری در تهران باید آسیب شناسی شود

در ادامه سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه باید آسیب شناسی شود که نتیجه احداث خطوط دوچرخه سواری در تهران چه بوده است گفت‌: متاسفانه هنوز بررسی نشده که آیا می‌توان این مد حمل و نقلی را ایجاد کرد یا خیر، تا زمانی که شوق استفاده از دوچرخه سواری را ایجاد نکنیم نمی‌توانیم دوچرخه را به عنوان یک مد حمل و نقلی بنامیم.

وی ادامه داد: ما میتوانیم دوچرخه را به دبیرستان ها بدهیم تا دانش آموزان برای تردد از مدرسه به خانه از دوچرخه استفاده کنند، با استفاده از مشوق های کوچک می‌توان دوچرخه را تبدیل به یک مد کرد.

آقامیری گفت: باید بیشتر انرژی خود را برای ایجاد فرهنگ دوچرخه سواری بگزاریم برای مثال در پارک های جنگلی دوچرخه بسیار بیشتر از سطح خیایان ها مورد استفاده قرار می‌گیرد اگر قرار است برنامه ای هم ایجاد کرد باید از طریق مشوق ها در میان نسل جوان باشد.

لزوم ایجاد فرهنگ دوچرخه سواری

در ادامه شهریار افندی زاده با اشاره به اهمیت دوچرخه سواری گفت: در بحث استفاده از دوچرخه موارد بسیاری مطرح است که یکی از آنها بحث سخت افزاری است یعنی باید امکاناتی برای ترغیب ‌شهروندان به استفاده از دوچرخه ایجاد شود.

وی ادامه داد: علاوه بر لزوم وجود امکانات سخت افزاری، ایجاد فرهنگ دوچرخه سواری نیز اهمیت دارد ما نمی‌توانیم به اجبار فرهنگ دوچرخه سواری را ایجاد کنیم.

افندی زاده با بیان اینکه باید مکان‌هایی برای دوچرخه سواری ایجاد شود اظهار کرد: باید در این مکان‌ها افراد علاقه مند دوچرخه سواری کنند همچنین باید مسیرهای پیشنهادی دوچرخه سواری مورد بررسی قرار گیرند زیرا تمامی مسیرها پتانسیل لازم را ندارند.

وی ادامه داد: بازنگری بر روی مکان ها باید توسط سازمان انجام شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=143757
  • 70 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.