تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

معرفی برترین موزه‌ها در ۳۰ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کاهش شدید دما در تهران رشد درآمد حوزه شهری نشان اعتماد مردم به دوره ششم مدیریت شهری ظهور رقیب جدید برای ایران در بازار میلگرد شوراها مددکار مدیران شهری مجلس یازدهم مؤسس مجلس نوین در کشور اشتغال مستقیم۱۴۳ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران توصیه‌هایی برای پیشگیری از افزایش فشار خون چالش ورود ماشین آلات معدنی جدید به معادن مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اخذ مجوز ۲ خط تراموا در تهران بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد تعطیلی شنبه‌ها باعث افزایش مراودات اقتصادی با جهان راهکارهایی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان وضعیت قرمز پرسپولیس در حساس‌ترین هفته‌های لیگ رای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد استقلال و پرسپولیس انتشار کارت امتحانات نهایی از امشب حضور واگن‌های چینی از بهمن ماه در تهران جزئیات معاملات مسکن شهر تهران در سال جدید مکاتبه با موزه کویت برای استرداد تابلوی مظفرالدین شاه ساخت ۴۹ کیلومتر مترو در ۳۲ ماه اخیر افزایش صادرات صنایع معدنی به مرز ۱۳.۷ میلیارد دلار افزایش عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی به ۵.۲ همت تاثیر مصرف کافئین قبل از خواب بر سلامتی اعلام قیمت تمام شده اتوبوس‌های چینی از سوی شهردار تهران اصلاح جداول بودجه ۱۴۰۳ ضرورت تصویب تفریغ بودجه در شورای شهر نقاط قوت و ضعف شهرداری تهران در تفریغ بودجه ۱۴۰۱ تعطیلی شرکت‌های فولادی با تداوم روند فعلی فولاد ایران در بازارهای جهانی کاهش نرخ تورم سالانه به ۳۸.۸ درصد نفت باعث غفلت از معادن استان خوزستان موافقت مجلس با کاهش ساعت کاری کارمندان دولت

1

تراموای چرخ لاستیکی در راه تهران

  • کد خبر : 139119
  • 10 بهمن 1402 - 12:35
تراموای چرخ لاستیکی در راه تهران
رئیس شورای شهر تهران از منتفی شدن احداث تراموا با ریل‌گذاری در خیابان‌ها به صورت ‌LRT خبر داد

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران پیش از آغاز دویست‌ و دوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در تشریح دستور جلسه امروز شورا گفت: در جلسه امروز (سه‌شنبه) چند مورد حسابرسی که از گذشته باقی‌مانده بود در دستور کار قرار گرفته است. یکی از این حسابرسی‌ها مربوط به سازمان املاک برای حسابرسی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ است و پس از آن نیز حسابرسی شرکت پیام‌رسا برای سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: طرحی در ارتباط با بافت‌های تاریخی و میراث فرهنگی شهر تهران نیز در دستور کار قرار دارد که طی آن نحوه ساخت و صدور پروانه ساخت در این بافت‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

چمران در خصوص نتایج سفر شهردار تهران به چین اظهار کرد: ارتباطات وجود دارد ولی هنوز از نتیجه دقیق این سفر خبری ندارم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره کمبود اتوبوس در خطوط BRT شهر تهران تصریح کرد: این موضوع شرمندگی و مشکلی است که سال‌هاست با آن دست به گریبان هستیم. حدود ۱۰ سال بود که به تهران اتوبوسی داده نشده و شرکت‌های سازنده علی‌رغم این‌که از دو سال گذشته کار خود را برای تولید اتوبوس‌ها شروع کرده‌اند اما با توجه به اینکه خطوط تولید در گذشته جمع شده بود راه‌اندازی دوباره آنها زمان‌بر شده است.

به گفته چمران، این شرکت‌ها همه توان و ظرفیت خود را برای ساخت و تولید به کار گرفته‌اند. از سوی دیگر به صورت مداوم بازسازی‌ها انجام می‌شود؛ اما باید منتظر باشیم که اتوبوس‌های خریداری شده به ناوگان وارد شوند و تعهدات در حال انجام است.

رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد، این تعداد اتوبس پاسخگوی نیاز ما نیست؛ لذا امیدواریم خریدهای انبوهی که انجام شده هرچه زودتر به تهران برسد البته تصور می‌کنم تا پایان سال تعداد قابل توجهی که موجب ایجاد تغییر در شهر شود به ناوگان وارد نخواهد شد اما همه تلاش‌ها در این زمینه در حال انجام است.

چمران در خصوص برگزاری نمایشگاه خودرو در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب نیز اظهار کرد: از برگزاری این نمایشگاه در محل شهر آفتاب و اینکه موجب ایجاد ترافیک برای شهر نمی‌شود راضی هستیم و اتومبیل‌هایی که دجر این نمایشگاه وجود داشت هم تولید داخل و هم آنچه که از خارج آمده، بوده است.ج تشویق کردیم به سمت خودرو و اتوبوس برقی بروند در این زمینه شرکت‌های تولید کننده داخلی در حال کار هستند اما امسال خودروهای برقی به نتیجه نمی‌رسد و سال آینده می‌توانند تولیدات خود را ارائه کنند.

رئیس شورای شهر تهران در بخشی دیگر از صحبت‌های خود در خصوص هزینه‌های بالای انتقال خودروهایی که دچار نقص فنی شده‌اند توسط خودروهای امدادی گفت: آن بخشی که برای شهرداری پولی دریافت نمی‌کند؛ اما جرثقیل‌ها نرخ‌هایی دارند که برای همه خودروها اعمال می‌کنند ولی بالا و پایین بودن این نرخ‌ها باید بررسی شوند اگر این نرخ‌ها خیلی بالا باشد باید توسط شورا مورد بررسی قرار گیرد.

وی درباره ساخت تراموا در شهر تهران تصریح کرد: تراموا به صورت LRT که باید در خیابان ریل‌گذاری انجام می‌شد منتفی شده است و تراموا با چرخ لاستیکی و بدون ریل در نظر گرفته شده که خوب است؛ اما باید ببینیم قیمت آن چقدر تمام می‌شود و با اتوبوس برقی و اتوبوس سه‌کابین مقایسه کنیم. هنوز مطالعات انجام نشده و بی‌تردید اگر به صلاح باشد انتخاب خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با بیان اینکه رئیس بیمارستان گاندی نگران حقوق و بیمه کارکنان بود که پرداخت می‌شود، گفت: دولت به پلاسکو کمک نکرد؛ بنیاد نسبت به ساخت پلاسکو اقدام کرد. باید بیمارستان گاندی نیز مجدداً راه‌اندازی شود اما اینکه چه کمکی صورت بگیرد، بحث دیگری است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=139119
  • 90 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.