تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

معرفی برترین موزه‌ها در ۳۰ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کاهش شدید دما در تهران رشد درآمد حوزه شهری نشان اعتماد مردم به دوره ششم مدیریت شهری ظهور رقیب جدید برای ایران در بازار میلگرد شوراها مددکار مدیران شهری مجلس یازدهم مؤسس مجلس نوین در کشور اشتغال مستقیم۱۴۳ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران توصیه‌هایی برای پیشگیری از افزایش فشار خون چالش ورود ماشین آلات معدنی جدید به معادن مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اخذ مجوز ۲ خط تراموا در تهران بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد تعطیلی شنبه‌ها باعث افزایش مراودات اقتصادی با جهان راهکارهایی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان وضعیت قرمز پرسپولیس در حساس‌ترین هفته‌های لیگ رای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد استقلال و پرسپولیس انتشار کارت امتحانات نهایی از امشب حضور واگن‌های چینی از بهمن ماه در تهران جزئیات معاملات مسکن شهر تهران در سال جدید مکاتبه با موزه کویت برای استرداد تابلوی مظفرالدین شاه ساخت ۴۹ کیلومتر مترو در ۳۲ ماه اخیر افزایش صادرات صنایع معدنی به مرز ۱۳.۷ میلیارد دلار افزایش عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی به ۵.۲ همت تاثیر مصرف کافئین قبل از خواب بر سلامتی اعلام قیمت تمام شده اتوبوس‌های چینی از سوی شهردار تهران اصلاح جداول بودجه ۱۴۰۳ ضرورت تصویب تفریغ بودجه در شورای شهر نقاط قوت و ضعف شهرداری تهران در تفریغ بودجه ۱۴۰۱ تعطیلی شرکت‌های فولادی با تداوم روند فعلی فولاد ایران در بازارهای جهانی کاهش نرخ تورم سالانه به ۳۸.۸ درصد نفت باعث غفلت از معادن استان خوزستان موافقت مجلس با کاهش ساعت کاری کارمندان دولت

1

عملکرد قرینه شاخص کل و هم‌وزن بورس تهران

  • کد خبر : 128946
  • 27 شهریور 1402 - 13:36
عملکرد قرینه شاخص کل و هم‌وزن بورس تهران
امروز بازار سهام با سطح 4 همتی ارزش معاملات خرد، خروج پول حقیقی 402 میلیارد تومانی را تجربه کرد. در معاملات امروز بازردهی شاخص کل در نقطه قرینه شاخص کل قرار داشت.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ در معاملات روز دوشنبه بیست و هفتم شهریور ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۲ هزار و ۳۰۰ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۴۷۹ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن بورس نیز با افزایش ۸۰۳ واحد در رقم ۷۲۳ هزار و ۹۸۳ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس با افت ۶۷ واحدی به رقم ۲۶ هزار و ۴۷۸ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش ۷۱ واحدی به سطح ۱۳۰ هزار و ۱۹۴ واحد رسید.

روز دوشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام برای هشتمین روز معاملاتی متوالی منفی شد و در حالی که روز یکشنبه این معیار به منفی ۱۰۹ میلیارد تومان رسیده بود؛ امروز ۴۰۲ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

امروز نماد وتجارت بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن ۲۹ میلیارد تومان بود. پس از وتجارت، نمادهای شپنا، ثبهساز، فملی و بپاس بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای حسیر و فاذر تعلق داشت و پس از این دو، نمادهای قچار، انرژی و قثابت بیشترین ورود را داشتند.

امروز نمادهای پارسان، شستا، بوعلی و شبندر نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در معاملات امروز نماد‌های سنگین بازار سهام رمقی به رشد نشان ندادند و در بین صنایع، صنعت قند و شکر در انتهای معاملات حمایت حقیقی شد.

در مقابل وبملت، شتران، پارس و شپنا از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای وسپهر، فرابورس و شگویا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای صبا، آریا و سرچشمه بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد تکاردان بیشترین تراکنش را داشت و شسینا و ثبهساز در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در  فرابورس  نیز  بمولد، دی و حسیر بیشترین تراکنش را داشتند.

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۹۱ هزار و ۱۱۲ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۸۱ هزار و ۳۷۴ میلیارد تومان بود که ۹۵ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۶ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۴ هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان رسید.

پس از میدکو، افران بیشترین ارزش معاملات را داشت و پارند رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد خبهمن و وپاسار در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام میدکو با تعداد یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون و ۶۵۶ هزار و ۹۲۲ سهم در صدر قرار گرفته است. خبهمن در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وپاسار تعلق داشت. دو نماد شستا و وتجارت نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

در معاملات دوشنبه، ۶۷ نماد صف خرید داشتند و ۳۷ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۴۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۳۶ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۲۶ درصدی به ۱۸۱ میلیارد تومان رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=128946
  • 25 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.