تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

معرفی برترین موزه‌ها در ۳۰ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کاهش شدید دما در تهران رشد درآمد حوزه شهری نشان اعتماد مردم به دوره ششم مدیریت شهری ظهور رقیب جدید برای ایران در بازار میلگرد شوراها مددکار مدیران شهری مجلس یازدهم مؤسس مجلس نوین در کشور اشتغال مستقیم۱۴۳ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران توصیه‌هایی برای پیشگیری از افزایش فشار خون چالش ورود ماشین آلات معدنی جدید به معادن مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اخذ مجوز ۲ خط تراموا در تهران بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد تعطیلی شنبه‌ها باعث افزایش مراودات اقتصادی با جهان راهکارهایی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان وضعیت قرمز پرسپولیس در حساس‌ترین هفته‌های لیگ رای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد استقلال و پرسپولیس انتشار کارت امتحانات نهایی از امشب حضور واگن‌های چینی از بهمن ماه در تهران جزئیات معاملات مسکن شهر تهران در سال جدید مکاتبه با موزه کویت برای استرداد تابلوی مظفرالدین شاه ساخت ۴۹ کیلومتر مترو در ۳۲ ماه اخیر افزایش صادرات صنایع معدنی به مرز ۱۳.۷ میلیارد دلار افزایش عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی به ۵.۲ همت تاثیر مصرف کافئین قبل از خواب بر سلامتی اعلام قیمت تمام شده اتوبوس‌های چینی از سوی شهردار تهران اصلاح جداول بودجه ۱۴۰۳ ضرورت تصویب تفریغ بودجه در شورای شهر نقاط قوت و ضعف شهرداری تهران در تفریغ بودجه ۱۴۰۱ تعطیلی شرکت‌های فولادی با تداوم روند فعلی فولاد ایران در بازارهای جهانی کاهش نرخ تورم سالانه به ۳۸.۸ درصد نفت باعث غفلت از معادن استان خوزستان موافقت مجلس با کاهش ساعت کاری کارمندان دولت

2

ارز ترجیحی نمی‌خواهیم

  • کد خبر : 124088
  • 01 مرداد 1402 - 8:40
ارز ترجیحی نمی‌خواهیم
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران از دولت خواست یارانه صنعت لبنیات را به مردم اختصاص دهد

احمد مقدسی، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی افق تهران در خصوص تحقق شعار سال اظهار داشت: شعار سال مهار تورم و رشد تولید است اما کاملا برعکس اتّفاق افتاده است یعنی مهار تولید و رشد توّرم. این اتّفاق به ابن دلیل افتاده است که ما دچار خودتحریمی شده‌ایم.

وی افزود: صادرکننده بزرگی در منطقه هستیم و علی‌رغم موانعی که وجود داشته، صنعت لبنیات خوب رشد کرده است و محصولات به بالغ بر ۲۹ کشور دنیا صادر می‌شود.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران در خصوص حمایت دولت از تحقق شعار سال بیان کرد: رهبر انقلاب هر سال شعار خوب و پرمحتوایی را برای سال در نظر می‌گیرند اما متاسفانه هیچ کدام از مسئولان اجرایی کشور به آن عمل نمی‌کنند.

وی توضیح داد: با توجه این که  مرکز آمار میانگین تورّم را ۴۵ درصد اعلام می‌کند که در بخش غذا ۶۳ درصد است لبنیات کمترین تورّم را داشته و بعد از حذف ارز ترجیحی همه مواد اوّلیه مورد نیاز ۶ برابر افزایش پیدا کرد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران اضافه کرد:  بهتر است دولت به جای یارانه دادن به همه اقشار جامعه، به قشر آسیب‌پذیر یارانه بدهد و یا کارت اعتباری مخصوص خرید محصولات لبنی ایجاد کند تا مردم بتوانند لبنیات بخورند به خصوص دهک‌های آسیب‌پذیر.

وی ادامه داد: وقتی دولت ارز ترجیحی ۴۲۰۰تومانی را قطع کرد حجم نقدینگی مورد نیاز دامداران ۶ برابر بیشتر شد. دولت یک ریال هم به واحدهای صنعتی کمک نکرد ولی به سختی صنعتمان را حفظ کردیم و در حال حاضر قیمت‌ها به واقعیت نزدیک‌تر است.

مقدسی در پایان در خصوص کوچک شدن سفره مردم یادآور شد: کوچک شدن سفره مردم واقعیت است چون رشد حقوق متناسب با رشد تورم نبود اشتباه دولت‌های بعد از انقلاب افزایش ندادن سطح درآمد مردم بود. یعنی سطح درآمد عمومی جامعه را متناسب با تورّم افزایش ندادند و چون مصرف‌کننده قدرت خرید نداشت تولید‌کننده را تحت فشار گذاشتند. بهتر است درآمد مردم مطابق با نرخ جهانی باشد قیمت محصولات هم واقعی باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=124088
  • 23 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.