تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

معرفی برترین موزه‌ها در ۳۰ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کاهش شدید دما در تهران رشد درآمد حوزه شهری نشان اعتماد مردم به دوره ششم مدیریت شهری ظهور رقیب جدید برای ایران در بازار میلگرد شوراها مددکار مدیران شهری مجلس یازدهم مؤسس مجلس نوین در کشور اشتغال مستقیم۱۴۳ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران توصیه‌هایی برای پیشگیری از افزایش فشار خون چالش ورود ماشین آلات معدنی جدید به معادن مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اخذ مجوز ۲ خط تراموا در تهران بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد تعطیلی شنبه‌ها باعث افزایش مراودات اقتصادی با جهان راهکارهایی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان وضعیت قرمز پرسپولیس در حساس‌ترین هفته‌های لیگ رای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد استقلال و پرسپولیس انتشار کارت امتحانات نهایی از امشب حضور واگن‌های چینی از بهمن ماه در تهران جزئیات معاملات مسکن شهر تهران در سال جدید مکاتبه با موزه کویت برای استرداد تابلوی مظفرالدین شاه ساخت ۴۹ کیلومتر مترو در ۳۲ ماه اخیر افزایش صادرات صنایع معدنی به مرز ۱۳.۷ میلیارد دلار افزایش عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی به ۵.۲ همت تاثیر مصرف کافئین قبل از خواب بر سلامتی اعلام قیمت تمام شده اتوبوس‌های چینی از سوی شهردار تهران اصلاح جداول بودجه ۱۴۰۳ ضرورت تصویب تفریغ بودجه در شورای شهر نقاط قوت و ضعف شهرداری تهران در تفریغ بودجه ۱۴۰۱ تعطیلی شرکت‌های فولادی با تداوم روند فعلی فولاد ایران در بازارهای جهانی کاهش نرخ تورم سالانه به ۳۸.۸ درصد نفت باعث غفلت از معادن استان خوزستان موافقت مجلس با کاهش ساعت کاری کارمندان دولت

7

تمرکز سازمان مهندسی شهرداری بر تولید آسفالت

  • کد خبر : 121212
  • 28 خرداد 1402 - 16:35
تمرکز سازمان مهندسی شهرداری بر تولید آسفالت
معاون فنی و عمرانی سازمان بازرسی بیان کرد: تولید آسفالت از سال ۹۸ به صورت متمرکز در سازمان مهندسی شهرداری تهران، با موجودی ۴ کارخانه در حال انجام است.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ حمید نجاری اصل معاون فنی و عمران سازمان بازرسی با اشاره به تولید حدود ۷۰۰هزار تُن آسفالت در سال گذشته، اظهار داشت: با توجه به دستور شهردار تهران مبنی بر تولید یک میلیون و ۷۰۰هزار تُن آسفالت تا پایان سال جاری، تعداد کارخانجات و حجم تولید پاسخگوی این نیاز شهر تهران نبود، بنابراین تصمیم بر ایجاد دو کارخانه جدید با ظرفیت تولید ۲۴۰ تُن آسفالت در ساعت گرفته شد.

وی به تولید ۳۷۰هزار تُن آسفالت در سه ماهه نخست امسال اشاره کرد و ادامه داد: این میزان تولید ۵۰درصد بیشتر از تولید سال گذشته در مدت مشابه است.

معاون فنی و عمرانی سازمان بازرسی شهرداری تهران تصریح کرد: در همین راستا طرح جهادی و نهضت سراسری انجام روکش دستی و مکانیزه آسفالت در سال ۱۴۰۲ با جدیت و دقت همکاران معاونت فنی شهرداری تهران پیگیری و آغاز شد و امروز بسیاری از شهروندان، روزانه با گذر در معابر به ویژه معابر بزرگراهی شاهد اصلاح و مرمت آسفالت هستند.

دو کارخانه جدید تولید آسفالت در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد
معاون فنی و عمرانی سازمان بازرسی ادامه داد: مطابق با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، یکی از کارخانه‌ها تا پایان خرداد و کارخانه دیگر نیز تا اواسط تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد که در صورت راه‌اندازی این دو کارخانه، توان تولید ما روزانه به ۸هزار تُن خواهد رسید.

نجاری اصل به طرح جهاد آسفالت در شهر تهران اشاره و خاطرنشان کرد: نظر به‌اینکه موضوع آسفالت برای شهرداری تهران موضوعی استراتژیک بوده و یکی از برنامه‌های اصلی شهر تهران بهبود کیفیت آسفالت معابر و متعاقب آن افزایش رضایت شهروندان در این زمینه است و به توجه به این مهم که در سنوات گذشته اصلاح آسفالت در بخش زیادی از معابر و بزرگراه‌ها انجام نشد و برودت هوا در سال گذشته نیز آسیب به سطح آسفالت را دوچندان کرد، لذا سطح خرابی‌های آسفالت افزایش یافت.

وی یادآور شد: به همین منظور با دستور شهردار تهران و همراهی معاونت فنی و عمرانی شهرداری، از اواخر سال گذشته اصلاح آسفالت بخش بزرگراهی با استفاده از ظرفیت مناطق آغاز و این طرح در بزرگراه‌هایی همچون همت، یاسینی، آزادگان، چمران، چراغی و … اجرا شد و همچنان ادامه دارد.

معاون فنی و عمرانی سازمان بازرسی به وضعیت اصلاح و ترمیم آسفالت بزرگراه آزادگان اشاره و تصریح کرد: عمیات مرمت و بهسازی بزرگراه آزادگان به دلیل خرابی‌های گسترده و الزام به تثبیت و ارتقاء بستر زیرسازی بزرگراه، موجب رنجش خاطر شهروندان محترم شد که ضمن پوزش، این معبر بزرگراهی در آینده‌ای نزدیک و با تکمیل اصولی عملیات اجرایی، در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه مطابق برنامه‌ریزی‌ها، طرح اصلاح آسفالت بزرگراهی تا قبل از پایان سال ادامه خواهد داشت، ادامه داد: در حال حاضر ۱۴۴ اکیپ در زمینه پخش آسفالت فعال‌اند که از این میزان ۳۴ اکیپ اجرای آسفالت به صورت مکانیزه و ۷۰ اکیپ در قالب انجام روکش دستی و مابقی برای لکه‌گیری در سطح مناطق مشغول فعالیت‌اند.

نجاری اصل، اقدامات معاونت فنی و عمرانی سازمان بازرسی در اجرای طرح جهادی آسفالت را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در وهله اول موضوع نیازسنجی مناطق به آسفالت در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد همه مناطق، معابری که نیاز به تراش و روکش آسفالت دارند را بر اساس اولویت اعلام کنند.

معاون سازمان بازرسی یادآور شد: پس از ارزیابی و صحت‌سنجی نیاز معابر به آسفالت، وارد فاز نظارت و کنترل مصالح مصرفی آسفالت شدیم. در این مرحله از حدود ۱۰۰ معدن که ظرفیت مناسبی برای تولید آسفالت دارند نمونه‌برداری و پس از انجام ارزیابی کیفی توسط مرکز مطالعات و ژئوتکنیک شهر تهران، لیستی از معادن دارای مصالح مرغوب و منطبق با شرایط اقلیمی شهر تهران تهیه شد.

وی نظارت بر نحوه انجام مناقصات، تهیه مصالح و نحوه انتخاب پیمانکاران منتخب برای پخش آسفالت را از دیگر اقدامات کلیدی این معاونت برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت پخش و اجرای آسفالت در سطح معابر، تیم‌های بازرسی ضمن حضور در محل اجرا نسبت به پایش نحوه اجرا، اقدام کرده و در صورت عدم انطابق با استانداردهای تعریف شده، نسبت به اصلاح روند انجام آسفالت، اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

نجاری اصل، عمر مفید آسفالت را بین ۵ تا ۱۰ سال دانست و تصریح کرد: یکی از نواقص مشاهده شده، زیر سازی نامناسب آسفالت بوده است که در این زمینه نظارت‌های جدی و دقیق معاونت فنی و عمران سازمان بازرسی برای اصلاح آسفالت صورت گرفته که با تحقق اصلاحات لازم، می‌توانیم شاهد افزایش عمر مفید آسفالت معابر در سطح شهر تهران باشیم.

هر کیلومتر آسفالت حدود ۲۱۴ میلیون تومان هزینه در بر دارد
معاون سازمان بازرسی در حوزه فنی و عمران، اشاره‌ای هم به هزینه آسفالت در شهر تهران داشت و یادآور شد: بخش زیادی از هزینه آسفالت مربوط به تامین قیر است. در حال حاضر تهیه هر تُن قیر بین ۱۷ تا ۲۰ میلیون تومان هزینه دارد که این عدد درشتی است.

وی ادامه داد: بخش دیگری از هزینه‌های آسفالت به تهیه مصالح (شن و ماسه)، همچنین هزینه‌های اجرای آسفالت بر می‌شود که با یک برآورد اولیه و با احتساب اینکه هر یک تُن آسفالت حدود یک متر را پوشش دهد، می‌توان گفت که هر کیلومتر آسفالت معبر، حدود ۲۱۴ میلیون تومان هزینه دارد.

نجاری اصل موضوع تخلفات پیمانکاران را نیز مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در بحث تخلف پیمانکاران به بررسی صحت و سقم صورت وضعیت‌ها پرداخته و در این بین یکی از نکات حائز اهمیت، پیش پرداخت مناقصات و قراردادها در صورت وضعیت اول به صورت علی‌الحساب و بدون کارکرد بود که به این موضوع ورود کردیم و در حال حاضر صورت وضعیت اول مطابق با عملکرد پیمانکار پرداخت می‌شود.

معاون سازمان بازرسی بحث عدم انجام کسر بهاء و تعدیل‌های ارضی که به غلط داده می‌شد را از دیگر موارد تخلفاتی برشمرد که ورود بازرسی به این موضوعات، باعث جلوگیری از بخش زیادی از تخلفات شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=121212
  • 68 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.