تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

ارایه گزارش‌های مالی نمایانگر نظارت و شفافیت در شورا انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله الزام فولادسازان به اختصاص ۵ درصدی تولید به احداث نیروگاه خورشیدی مجلس دوازدهم بنیانگذار مجلس نوین در ایران صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در ابتدای ۲۰۲۴ ضرورت جرکت به سوی توسعه انرژی پاک هیدروژن ضرورت اتصال دوربین‌های ادارات در لایحه حجاب و عفاف به فراجا تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه‌های آینده تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر اعتماد به‌ نفس واکنش چمران به حصارکشی بوستان لاله تهران برنامه شهرداری تهران برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح پارک لاله در زمین‌های اطراف تهران اعلام زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات در شورای شهر اعلام نرخ شهریه مدارس غیردولتی تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا سه‌شنبه افزایش ابتلا به آسم در ایرانی‌ها جزئیات برگزاری نمایشگاه کتاب تهران ممنوعیت حضور بانوان در دیدار پرسپولیس رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده

2

وجود ۴ هزار بافت فرسوده در پایتخت

  • کد خبر : 110975
  • 18 بهمن 1401 - 10:05
وجود ۴ هزار بافت فرسوده در پایتخت
رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: ۴ هزار بافت فرسوده تهران خطری بیخ گوش ما است و نباید از این موضوع غفلت کنیم البته ایمن سازی تهران را در برنامه چهارم توسعه مورد توجه قرار داده‌ایم.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه یکصد و بیست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران و درباره عوارض بهای خدمات گفت: عوارض و بهای خدمات هر ساله وجود داشته است و وزارت کشور امسال جداول و اسامی را تغییر داد که البته برای شورا تفاوتی ندارد و تصمیم خاصی گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه در برخی موارد و در حد تورم سالیانه افزایش مبالغ صورت گرفته است اظهار کرد: از آنجایی که مبالغ قبلی کم بود افزایشی صورت نگرفت و در مواردی نیز میزان افزایش پنج درصد بوده است.

چمران درباره مقاوم سازی ساختمان‌ها گفت: این کار نیازمند حرکت جمعی و عمومی است هرکجا که بازسازی و نوسازی بر اساس نقشه و به شکل صحیح انجام شد مشاهده کردیم که در هنگام زلزله آسیب کمتری دیدند.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: باید در مقاوم سازی و محکم سازی اولیه در شهر و روستا بازنگری جدی داشته باشیم که البته سال‌ها هشدار داده شده و بر همین اساس در برخی روستاها خرابی کمتری را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: هرچند ایده‌های سوداگرانه برای برخی مصالح وجود دارد و سبب شده هنوز مقداری در بافت فرسوده عقب باشیم. اگر زلزله‌ای رخ دهد خرابی‌های فراوانی در این بافت خواهیم داشت، این زلزله‌ها هشدارهای مرتبی است که به همه مسئولان و کسانی که در بافت فرسوده مسکن می‌سازند، داده می‌شود.

وی گفت: دیدیم که چگونه یک شهر نابود شد و باید از این اتفاق جلوگیری کرد و راه حل آن مقام سازی است و نباید از مصالح و کیفیت ساخت بکاهیم تا چند میلیون تومان عده‌ای به جیب بزنند.

چمران گفت: ۴ هزار یافت فرسوده تهران خطر بیخ گوش ما است و نباید از این موضوع غفلت کنیم البته ایمن سازی تهران را در برنامه چهارم توسعه مورد توجه قرار داده‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره پیش پرداخت مترو گفت: دولت باید ۱۵ درصد هزینه به چین برای واگن‌های مترو می‌پرداخت که خوشبختانه بر اساس تعاملات، بین سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی و شهرداری اقدامات انجام گرفت.

چمران افزود: به اعتقاد من این روند بسیار طولانی شده است چرا که پس از یک سال و نیم بار نشسته است. در یک یا دو روز گذشته پرداخت صورت گرفته است. شرکت چینی اعلام کرده زمانی که پیش پرداخت واریز شود تا یک سال و نیم به تدریج واگن‌ها تحویل داده خواهد شد.

وی با اعلام اینکه با دید خوشبینانه ۶۳۰ واگن که از سال ۹۶ در برنامه وجود داشته تا یک سال و نیم آینده وارد خواهد شد، گفت: نیمی از هزینه بر عهده شهرداری و نیمی بر عهده دولت است.

چمران با تاکید بر اینکه تمام واگن‌ها متعلق به تهران خواهد بود، بیان کرد: یک قرارداد ۱۱۳ دستگاهی نیز بر محوریت ساخت داخل وجود دارد و با همکاری مپنا و واگن سازی تهران، اراک و شرکت ترمزسازی و تولید تجهیزات اختصاصی در شیراز، تولیدات صورت خواهد گرفت؛ امیدواریم با ۱۰ هزار میلیارد تومان اضافه در بودجه سال ۱۴۰۲ برای بخش حمل و نقل، نوسازی واگن‌ها نیز صورت بگیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=110975
  • 56 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.