تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

3

افزایش ۲۰هزارتایی فضای پارک حاشیه‌ای تا پایان سال

  • کد خبر : 110727
  • 16 بهمن 1401 - 9:22
افزایش ۲۰هزارتایی فضای پارک حاشیه‌ای تا پایان سال
لایحه نرخ عوارض پارک حاشیه ای برای سال ۱۴۰۲ با ۱۷ رأی موافق به تصویب رسید.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ در یکصد و بیست و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه عوارض پارک حاشیه ای در سال ۱۴۰۲ مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در سال جاری برای ساماندهی ۱۲۰ هزار فضای پارک حاشیه ای هدف گذاری شد، اظهار کرد: قرارداد ۷۵ هزار فضای پارک حاشیه ای منعقد شده و ۲۰ هزار فضا نیز تا پایان سال به نتیجه می رسد و به ۹۵ هزار خواهد رسید.

وی با اشاره به علت عدم تحقق ایجاد ۱۲۰ هزار فضای پارک حاشیه ای، یادآور شد: علت آن قراردادهای غلط گذشته بوده و به همین دلیل سرمایه گذاران ترس دارند. سعی می کنیم با قراردادهای جدید انگیزه ای برای سرمایه گذاری ایجاد کنیم. تاکنون برای مناطق ۲،۳،۶،۷،۱۱،۱۷ قرارداد منعقد شده و برای مناطق یک و پنج نیز قرارداد منعقد خواهد شد.

شفیعی با بیان اینکه رده بندی معابر برای پارک حاشیه ای باید به تصویب می رسید که انجام شد، خاطرنشان کرد: رده بندی در سال آینده مبنای عمل خواهد بود؛ با توجه به اینکه قراردادهای گذشته ایراد داشت، هنوز اجرایی نشده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تأکید کرد: از ابتدای سال آینده با استفاده از دوربین های پلاک خوان که در سطح شهر فعالیت می کنند، پلاک ثبت می شود و اگر رانندگان، در سامانه «تهران من» فضا رزرو کرده بودند، از عوارض آنها کسر خواهد شد و اگر غیر از این باشد تا یک هفته مهلت داده می شود که عوارض را پرداخت کنند، در غیر این صورت جریمه خواهند شد.

شفیعی با بیان اینکه نرخ عوارض برای پارک سواری و وانت به ازای هر نیم ساعت و تا سقف حداکثر ۲ ساعت؛  ۲ هزار و ۲۰۰ تومان پیشنهاد شده است، یادآور شد: پس از گذشت دو ساعت نیز به ازای هر نیم ساعت ۲ هزار و ۸۰۰ تومان اخذ خواهد شد. همچنین برای کامیونت و مینی بوس مبلغ ۴ هزار و ۴۰۰ تومان تا ۲ ساعت و ۵ هزار و ۴۰۰ تومان پس از گذشت ۲ ساعت است.

وی با بیان اینکه در قانون درآمد پایدار به صراحت اعلام شده که درآمد حاصل از پارک حاشیه ای صرف توسعه حمل و نقل عمومی شود، گفت: قراردادها به لحاظ متون و سهم سرمایه گذار، اشکالات جدی داشته اما در قراردادهای جدید سعی شده، ایرادات برطرف شود و دلیل انعقاد قرارداد برای ۷۵ هزار فضا رفع همین ایرادات بوده است.

شفیعی افزود: ایراداتی در خط کشی روی آسفالت وجود داشت که برطرف و تا سال آینده ۹۵ هزار فضا برای اجرای پارک حاشیه ای آماده خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه پرداخت عوارض پارک حاشیه ای کاملاً الکترونیک خواهد بود، یادآور شد: حتما باید از ابزار مکانیزه برای دریافت عوارض استفاده شود.

سید جعفر تشکری هاشمی همچنین تصریح کرد: باید درآمد حاصل از پارک حاشیه ای برای توسعه حمل و نقل عمومی به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه از سال ۹۶ متأسفانه نگاهی به پارک حاشیه ای حاکم بود که به دنبال آن به جای رفع ایرادات به دنبال حذف آن رفتند، اظهار کرد: در چهار سال قبل چند قرارداد منعقد شد و به دلیل شرایط بسیار پیچیده ای که برای طرح در نظر گرفته بودند، عملاً محقق نشد و ما با ساده سازی که در این زمینه انجام دادیم طرح را اجرایی می کنیم. در همین راستا هم نرخ ساعتی مشخص شده اما تمایل به ساخت پارکینگ های طبقاتی و توسعه حمل و نقل عمومی است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نرخ پارکینگ های طبقاتی بنا بر درجه پارکینگ ها هر ساعت ۲ هزار و ۷۰۰ تومان تا  هزار و ۸۰۰ تومان متفاوت است، یادآور شد: نرخ پارک در پارکینگ های طبقاتی ارزان تر از پارک حاشیه ای است.

گفتنی است لایحه نرخ عوارض پارک حاشیه ای برای سال ۱۴۰۲ با ۱۷ رأی موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=110727
  • 56 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.