تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت کبد چرب شایع ترین علت پیوند کبد در ایران خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی استقرار گروه‌های پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی

4

بزرگترین پروژه زیرساختی منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اعتباری بالغ بر یازده هزار میلیارد ریال عملیاتی می‌شود

  • کد خبر : 104991
  • 29 آبان 1401 - 14:40
بزرگترین پروژه زیرساختی منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اعتباری بالغ بر یازده هزار میلیارد ریال عملیاتی می‌شود
مناقصه پروژه احداث کانال‌های پیرامونی و میانی کنترل سیلاب منطقه ویژه اقتصادی لامرد به منظور حفاظت تاسیسات و امکانات زیربنایی سایت صنایع انرژی‌بر و سرمایه‌گذاران در برابر سیلاب‌های مخرب زمستانی، با اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال به قیمت پایه مناقصه برگزار می‌شود.

به گزارش افق تهران، طی هجده ماه گذشته با پیگیری‌های مستمر مدیرعامل و تلاش کارکنان منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر لامرد، تمامی پروژه‌های زیرساختی در این کانون صنعتی و معدنی از طریق مناقصه عمومی واگذار شده است.

با اجرای این پروژه عظیم در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، سیلاب‌های فصلی که یکی از بزرگترین چالش‌های اصلی منطقه است مهار می‌شود. طی سالیان گذشته سیلاب دشت لامرد هزینه‌های بسیار بالایی به منطقه تحمیل نموده که مناقصه مذکور و اجرای پروژه در مدت زمان مشخص خط پایانی بر این هزینه‌ها خواهد بود.

طرح کنترل سیلاب با هدف جلوگیری از ورود سیلاب‌های فصلی با دوره بازگشت ۱۰۰ ساله به درون منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد که در پهنه سیل‌گیر دشت لامرد و در بستر سیلابی رودخانه مهران شور واقع شده، اجرا خواهد شد. این طرح در ۴ بخش شمالی، جنوبی، غربی و میانی اجرا و شامل احداث کانال‌های هدایت سیلاب و تکمیل دایک‌های سیل‌بند خاکی پیرامونی و میانی است. دایک‌های حفاظتی با ارتفاع متوسط حدود ۲ تا ۵ متر و کانال هدایت سیلاب به عرض ۲۰ تا ۶۰ متر و عمق متوسط ۳ متر ایجاد می‌شود. همچنین با اجرای این پروژه برای حداقل ۱۰۰۰ نفر بطور مستقیم و غیرمستقیم در زمان ساخت اشتغال‌زایی خواهد شد.

یاد آور می‌شود طی یک سال گذشته بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد ریال در لامرد با هدف توسعه زیرساخت‌های منطقه ویژه توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) سرمایه‌گذاری شده که مسیر توسعه جذب سرمایه‌گذاری صنایع انرژ‌ی‌بر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد را هموار خواهد کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=104991
  • 17 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.