تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

3

افتتاح مترو پرند در انتظار بودجه

  • کد خبر : 103071
  • 28 مهر 1401 - 13:56
افتتاح مترو پرند در انتظار بودجه
مدیرعامل متروی تهران بیان کرد: بهره برداری از خط متروی پرند نیازمند تامین منابع مالی از سوی دولت و شرکت عمران شهر پرند است.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ مسعود درستی، مدیرعامل متروی تهران اظهار داشت: برای بهره برداری از خط متروی پرند باید منابع مالی از سوی دولت و شرکت عمران شهر پرند تزریق شود چراکه بر اساس قانون، شهرداری تهران نمی‌تواند حتی یک ریال برای خطوط متروی خارج از محدوده تهران هزینه کند.

وی افزود: اعتباری حدود هزار میلیارد تومان برای این خط مترو در نظر گرفته شده است که ۷۵۰ میلیارد تومان از این بودجه، به صورت غیر نقد پیش بینی شده است که در این بخش مقرر شده شرکت عمران شهر پرند تعدادی زمین به پیمانکار خط مترو که قرارگاه خاتم الانبیا است، معرفی کند، اما به علت اختلاف بر روی قیمت زمین‌ها، دو مرتبه کارشناسی قیمت انجام شد و در نهایت از بیش از ۲۰۰ زمین که باید تحویل پیمانکار مترو می‌شد تنها ۵۰ قطعه زمین حدود یک ماه قبل به مترو تهران معرفی و ابلاغ شد.

او همچنین بیان کرد: بر اساس تعهدات در صورت تزریق مالی طرح، ما باید در مدت زمان یکسال مترو پرند را با یک خط تحویل می‌دادیم، اما هفت ماه از این توافق گذشته و هنوز زمین واگذار نشده و عملا کارگاه عمرانی مترو پرند را با تعطیلی مواجه کرده است هرچند که ما اجازه تعطیلی کارگاه را تاکنون ندادیم، اما شیب عملیات اجرایی کند است.

درستی افزود: اکنون در مرحله آخر کار یعنی خرید و تکمیل تجهیزات هستیم که برای خرید تجهیزات نیز باید پیمانکار با شرکت‌هایی که در ارتباط است قرارداد ببندد که معمولا با توجه به نوع تجهیزات بین چهار تا شش ماه زمان برای ساخت و ورود به کارگاه زمان لازم دارد، تا شرایط مالی مشخص نشود، قرارگاه خاتم نمی‌تواند به پیمانکار تجهیزات درخواست خرید تجهیزات بدهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=103071
  • 56 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.