تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا مشکل استقلال با مالک جدید پرسپولیس آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران

6

خطرات مژه مصنوعی برای سلامت چشم ها

  • کد خبر : 14548
  • 28 خرداد 1398 - 10:53

امروزه در شرایطی استفاده از مژه های مصنوعی محبوبیت خاصی در بین بانوان پیدا کرده که تماس چشم با مواد آلرژی‌زا می‌تواند به بروز اگزما در نواحی اطراف چشم  منجر شود. به گزارش سرویس سلامت افق تهران، این روزها استفاده از مژه‌های مصنوعی و بلند طرفداران زیادی پیدا کرده و در بین خانم های جوان […]

امروزه در شرایطی استفاده از مژه های مصنوعی محبوبیت خاصی در بین بانوان پیدا کرده که تماس چشم با مواد آلرژی‌زا می‌تواند به بروز اگزما در نواحی اطراف چشم  منجر شود.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، این روزها استفاده از مژه‌های مصنوعی و بلند طرفداران زیادی پیدا کرده و در بین خانم های جوان رواج زیادی پیدا کرده اما مصرف این نوع مژه‌ها با خطراتی نیز همراه است.

این مژه‌ها به گونه ای نصب می شوند که مصرف‌کننده پس از استفاده از آن ها بر روی مژه‌های خود تا ۲۴ ساعت از تماس چشم و صورت خود با آب خودداری کند؛ با رعایت تمام این نکات نیز شرایطی وجود دارد که می توانند باعث آلودگی چشم شوند.

ضمن این که در این وضعیت، تماس چشم با مواد آلرژی‌زا می‌تواند به بروز اگزما در نواحی اطراف چشم  منجر شود که بسیار ناخوشایند است.

اما مسئله مهم این است که وظیفه اصلی مژه‌ها حفاظت از چشم در مقابل ذرات گرد و غبار و عوامل خارجی دیگر مثل عرق، باد و … است نه زیبایی. مژه‌ها در زمان ۴ تا ۶ ماه رشد می‌کنند و عمر آن ها نزدیک ۱۰۰ تا ۱۵۰ روز است.

نکته جالب این است که مژه‌های مصنوعی از مو یا خز حیوانات تولید می شوند و فعالان حقوق بشر به شدت مخالف این کار هستند و اعتقاد دارند که از حیوانات نباید در ساخت لوازم آرایشی استفاده کنیم.

استفاده از سرم ها از روش های دیگر بلند کردن مژه‌ها است، این سرم‌ها باعث تحریک چشم‌ می شود و در صورت بروز این اتفاق، باید به سرعت مصرف را قطع کرده و با مراجعه به پزشک از داروهای ضد التهابی استفاده کنید.

از طرفی مصرف مداوم این سرم‌ها به عفونت‌های خاصی با عوارض چشمگیری منجر شود، تغییر رنگ عنبیه یکی از این پیامدها است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=14548
  • 27 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.