تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا

2

توسعه ریلی کشور وابستگی مستقیم به تولید ریل در ذوب آهن اصفهان دارد

  • کد خبر : 114174
  • 28 اسفند 1401 - 14:48
توسعه ریلی کشور وابستگی مستقیم به تولید ریل در ذوب آهن اصفهان دارد
هر سال طرح های ریلی را مشخص نموده و به صورت متمرکز فرایندهای آنها را دنبال می کنیم.

به گزارش افق تهران، عباس خطیبی معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی ذوب۲۴ گفت : با توجه به سیاست گذاری های وزارت راه و شهرسازی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، هر سال طرح های ریلی را مشخص نموده و به صورت متمرکز فرایندهای آنها را دنبال می کنیم.

تکمیل شبکه ریلی کشور در کریدورهای ترانزیتی به صورت متمرکز دنبال می شود

وی افزود : رویکرد عمده این طرح ها ، اساساً تکمیل شبکه ریلی کشور در کریدورهای ترانزیتی آن (شمال جنوب و غرب به شرق) می باشد و همچنین بخش هایی که در آنها عملاً نیاز است مبادی ورودی و خروجی کشور به شبکه های ریلی متصل شوند را در دست اقدام داریم و این رویکرد حتی در بنادر کشور نیز دنبال می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد : اصلی ترین خط ریلی که دنبال می کنیم مربوط به راه آهن چابهار زاهدان به طول ۶۲۸ کیلومتر است که فاز اول آن (حدفاصل زاهدان خاش) چند ماه قبل مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت و امیدواریم کل این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۳ به اتمام برسد.

خطیبی ادامه داد : طرح های دیگر مانند راه آهن رشت به کاسپین، بستان آباد به تبریز، همدان به سنندج و میانه به اردبیل را نیز در دست اقدام داریم تا این طرح های مهم به مرحله افتتاح برسند.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت : اگر چه توسعه ریلی کشور از طریق اَبر پروژه های بزرگ با سرعت خوبی در پیش است اما هر یک از این طرح های کلان به منابع مالی بسیاری نیاز دارند تا بتوانیم سالانه حدود ۱۷۰ تا ۲۰۰ کیلومتر به خطوط ریلی کشور اضافه کنیم و این مسیر توسعه را بیش از پیش ارتقاء بخشیم.

بیش از ۷۰ هزار تن از ریل ملی در پروژه های گوناگون کشور استفاده شده است

وی بیان کرد : توانمندی مهندسی و قدرت تامین اَدوات، تجهیزات و به ویژه محصول استراتژیک ریل که منحصراً در ذوب آهن اصفهان تولید می شود، نقش کلیدی در تجهیز و توسعه خطوط ریلی کشور داشته است و ما بیش از ۷۰ هزار تن از ریل ملی را در پروژه های گوناگون کشور استفاده کردیم و انشاا… این روند روز به روز توسعه یابد.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت : توسعه ریلی کشور وابستگی مستقیم به تولید ریل در ذوب آهن اصفهان دارد که این محصول استراتژیک توسط تلاشگران این شرکت و با حمایت های مجموعه وزارت راه و شهرسازی تولید شده است و حدود سه سال که ما مطلقاً ریلی وارد نمی کنیم و نیاز مصرفی خودمان را از ریل تولیدی ذوب آهن اصفهان، تامین می کنیم.

وی اضافه کرد: این روند این همکاری کلان ملی که منافع بسیاری در عرصه خودکفایی و توسعه خطوط ریلی دارد انشاا… روز به روز گسترش یابد و در کنارتامین نیاز داخل، تلاشگران این مجتمع عظیم صنعتی در بخش صادرات این محصول نیز موفق باشند.

خطیبی با اشاره به اینکه شبکه ریلی کشورمان حدود ۱۵ هزار کیلومتر است و با احتساب خطوط فرعی باید به حدود ۲۵ هزار کیلومتر ارتقاء یابد، گفت : در بخش طرح های نوسازی و ایجاد خطوط ریلی حدود ۱۰ هزار کیلومتر را عهده دار هستیم که از این میزان حدود ۳۲۰۰ کیلومتر، پیمان سپاری شدند و کار اجرایی در آنها صورت می گیرد.

عباس خطیبی افزود : مجموعه وزارت راه و شهرسازی و به ویژه شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور همواره سعی نموده حامی ذوب آهن اصفهان و تولید ملی این مجتمع عظیم صنعتی باشد و در این زمینه جلسات بسیاری را در سازمان برنامه و بودجه و نهاد ریاست جمهوری برای بسته های حمایتی و روش ها و راهکارهایی که بتواند مشکلات ذوب آهن را به عنوان تنها تولید کننده ریل ملی کشور برطرف کند، برگزار نمودیم و این حمایت ها همواره از جانب مجموعه ما ادامه خواهد داشت تا این عزیزان توانمندی تولید خودشان را حفظ نموده و ارتقاء بخشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=114174
  • 16 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.