تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

1

تکمیل ۴ ساله مترو تهران از طریق روش‌های تأمین مالی مختلف

  • کد خبر : 98180
  • 24 مرداد 1401 - 10:49
تکمیل ۴ ساله مترو تهران از طریق روش‌های تأمین مالی مختلف
مدیرعامل شرکت متروی تهران بیان کرد: به دنبال این هستیم که از طریق روش‌های تأمین مالی مختلف متروی تهران را در مدت ۴ سال تکمیل کنیم.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، توسعه شبکه زیرزمینی حمل و نقل عمومی از جمله مهمترین برنامه‌هایی است که مدیریت شهری به دنبال انجام آن است و علیرضا زاکانی شهردار تهران با راه‌ها اعلام کرده است که تکمیل ۱۱ خط مترو اولین اولویتی است که مدیریت شهری آن را دنبال می‌کند.

شهردار تهران، مهم‌ترین اولویت مدیریت شهری را تکمیل ۱۱ خط مترو تهران اعلام کرده و به گفته زاکانی برای تکمیل این الویت جز منابع مالی به هیچ منابع دیگری احتیاج نیست.

اما در حال حاضر علاوه بر خطوط ۱۰ و ۱۱ مترو تهران که قرار است احداث شوند خطوط ۶ و ۷ مترو نیز نیازمند تکمیل شدن هستند و انجام این کار نیازمند منابع مالی بسیاری است.

برای توسعه خطوط مترو تهران شهرداری تفاهم نامه‌هایی را با شرکت مپنا و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا منعقد کرده است تا با همکاری آنها بتوانند حفاری و احداث تونل خطوط ۱۰ و ۱۱ را انجام دهد.

به گفته مدیرعامل شرکت مترو تهران اولین قدم برای احداث خطوط ۱۰ و ۱۱ و همچنین تکمیل خطوط باقیمانده مترو تأمین منابع مالی است و اگر از این مرحله که سخت‌ترین مرحله به شمار می‌رود گذر کنیم می‌توان تا ۴ سال آینده شبکه متروی تهران را تکمیل کرد.

احداث و تکمیل ۳۳۰ ایستگاه و ۱۱ خط مترو تا ۴ سال آینده

مسعود درستی مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به تکمیل و احداث خطوط جدید مترو در تهران گفت: تفاهم نامه‌هایی را در این راستا به امضا رسانده‌ایم که در بستر آنها باید از طریق راهکارهای مختلف، منابع مالی غیرنقدی را بدون آنکه از ظرفیت نقدی و فعلی شهرداری تهران استفاده کنیم، به کار گیریم.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که از طریق روش‌های تأمین مالی مختلف متروی تهران را در مدت ۴ سال تکمیل کنیم، اظهار کرد: ظرف سه ماه آینده در ذیل تفاهم نامه‌های به امضا رسیده برنامه‌های خوبی را اجرا می‌کنیم تا بتوانیم از طریق ایجاد ظرفیت‌های تأمین منابع مالی سرمایه‌های خوبی را به خطوط مترو تزریق کنیم.

درستی درباره روند تکمیل خطوط ۶ و ۷ متروی تهران گفت: اگر بتوانیم TOD را در شهر تهران راه اندازی کنیم، بسیاری از معضلات و مشکلات مالی ما برطرف می‌شود؛ زیرا هم اکنون در تمامی نقاط جهان از این تکنیک استفاده می‌شود.

مدیرعامل متروی تهران با اشاره به وضعیت خط ۷ متروی تهران بیان کرد: هم اکنون تکمیل خط ۷ متروی تهران به آخر رسیده و از محل اوراق مشارکت منابع نقد و غیر نقد شهرداری تهران، این خط را تکمیل خواهیم کرد.

وی افزود: علاوه بر آن بانک شهر نیز پای کار آمده و قرار است در بستر یک ضرب‌الاجل تکمیل خط ۶ را انجام دهد.

درستی با تأکید بر اینکه در خطوط جدید به دنبال ایجاد ظرفیت‌های نوین تأمین مالی هستیم، تأکید کرد: در حال حاضر مونتاژ و حفاری خط ۱۰ متروی تهران آغاز شده است و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم کلید اولیه کار را بزنیم.

مدیرعامل شرکت متروی تهران تصریح کرد: ساخت خطوط جدید منوط به تأمین مالی است و بر همین اساس گفته‌ایم که گام اول سخت است اما تا پایان سال سرنوشت روش‌های تأمین مالی ما مشخص خواهد شد.

در حوزه حمل و نقل و در حوزه مترو ۳۳۰ ایستگاه مترو در یازده خط موجود وجود دارد و در صورت تکمیل آنها ۱۰ میلیون سفر در طول روز می‌توانند از مترو استفاده کنند که از این میان ۷ خط در ۱۴۳ ایستگاه مورد استفاده قرار گرفته است.

به گفته شهردار تهران برای تکمیل ۷ خط مترو ۷۰ هزار میلیارد تومان و برای تکمیل ۴ خط باقیمانده ۲۳۰ هزار میلیارد تومان احتیاج است و شهرداری تهران در برنامه‌ریزی‌های خود قرار است با رفع گلوگاه‌های مالی این کار را تا سال ۱۴۰۵ انجام دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=98180
  • 60 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.