تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

اخبار لحظه

لغو اخذ مالیات از صادرات شرکت‌های پتروشیمی آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد از ۱۸ فروردین صادرات ۴۵ میلیون دلاری غیرنفتی افزایش ۴.۵ درصدی تولید ناخالص داخلی نحوه انتخاب «سبد غذایی» خانوارها در طرح کالابرگ ضرورت توسعه معماری خاص ایرانی اسلامی در ایستگاه‌های مترو افطار فرصت تقویت هویت فرهنگی کپی غیرقانونی اسناد تصویری موزه سعدآباد افتتاح ۴ ایستگاه جدید مترو در تهران افزایش ۵۰ درصدی کرایه تاکسی و بلیط مترو در سال آینده افزایش یارانه‌های نقدی در سال ۱۴۰۳ جزئیات تاخیر واریز حقوق اسفند بازنشستگان تعیین حداقل دستمزد کارگران با فرمول فعلی مغایر قانون ضرورت افزایش پروازها در روزهای آخر سال ضرورت بازگشت کودکان کار اتباع غیرمجاز به کشور خود توصیه‌های تغذیه‌ای برای ایام روزه‌داری محرومیت مجدد هافبک استقلال پیگیری روند اخذ مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس اسپاسم عضلانی نشانه تومور مغزی جزئیات فعالیت دوربین‌های طرح ترافیک در تعطیلات نوروزی رشد تولید با حمایت از جامعه کارگری ضرورت اجرای قانون ساماندهی نیروهای شرکتی و خدمتی از سوی دولت جزئیات سقف برداشت از خودپرداز و کارت‌به‌کارت در ایام نوروز افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد اعلام شرایط جدید بیمه شدن دستفروشان بازگشایی موزه نظامی ارتش در تهران استرس از عوامل موثر بر افزایش وزن فرمول افزایش دستمزد ۱۴۰۳ کارگران مسئولیت اجتماعی عامل چالش توسعه معادن افزایش ۸ درصدی تولید آهن اسفنجی اعلام میزان حق سنوات و عیدی سال آینده عوامل اثر گذار بر بازار مسکن ۱۴۰۳ ضرورت تعطیلی پروازهای چارتری ممنوعیت افزایش نرخ هتل‌ها در ایام نوروز تلاش شورای شهر برای ایجاد سامانه‌ای برای مدیریت محلات افزایش قیمت شدید مرغ و گوشت در بازار

3

۱۰ منبع پروتئین برای کمک به کاهش وزن

  • کد خبر : 97702
  • 19 مرداد 1401 - 12:17
۱۰ منبع پروتئین برای کمک به کاهش وزن
متخصصان تغذیه معتقدند که مواد مغذی از جمله پروتئین، فیبر و چربی‌های سالم برای کاهش وزن سالم کلیدی هستند.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، در واقع، متخصصان تغذیه می‌گویند که مواد مغذی از جمله پروتئین، فیبر و چربی‌های سالم همگی برای کاهش وزن سالم کلیدی هستند، زیرا به شما کمک می‌کنند احساس سیری کنید و باعث می‌شود احتمال خوردن غذا‌های فاقد مواد مغذی توسط فرد کاهش یابد.

با این وجود، زمانی که می‌خواهید وزن کم کنید دانستن بهترین منابع پروتئینی مشکل است، زیرا بسیاری از منابع پروتئینی دارای کالری بالا و اغلب چربی هستند.

در ادامه اشاره می‌کنیم که چگونه می‌توانید تعادل مناسب دریافت پروتئین کافی را حین تلاش برای کاهش وزن ایجاد کنید و به ۱۰ ماده غذایی اشاره می‌کنیم که به شما در انجام این کار کمک می‌کنند.

به طور کلی، متخصصان می‌گوید که پروتئین باید شامل ۳۰ تا ۴۰ درصد کالری دریافتی روزانه یک فرد یا یک گرم به ازای هر پوند از وزن بدن فرد باشد.

ده منبع پروتئین برای کمک به کاهش چربی بدن:

۱-مرغ یا بوقلمون بدون پوست
اگر عاشق مرغ یا بوقلمون هستید، اما سعی می‌کنید وزن خود را کاهش دهید می‌توانید آن را بدون پوست مصرف کنید. طرز تهیه مرغ نیز اهمیت دارد. پختن یا گریل کردن آن روش‌هایی سالم‌تر در مقایسه با سرخ کردن هستند.

۲-تکه‌های بدون چربی گوشت گاو
اگر می‌خواهید وزن کم کنید لازم نیست کاملاً با گوشت گاو قطع رابطه کنید. گوشت گاو بدون چربی نسبت به گوشت قرمز چربی اشباع کمتری دارد.

۳-ماهی
ماهی سرشار از پروتئین و کالری کم است که برای کسانی که سعی در کاهش وزن دارند عالی می‌باشد. شما می‌توانید مقدار زیادی ماهی بخورید که باعث می‌شود احساس سیری کنید، اما یک دسته کالری اضافی به رژیم غذایی شما اضافه نمی‌کند. اسید‌های چرب امگا ۳ موجود در ماهی یک ماده مغذی مهم هستند و از سلامت مغز و قلب حمایت می‌کنند.

۴-تخم مرغ
آیا هنوز هم می‌توانید تخم مرغ بخورید و چربی بدن را کم کنید؟ پاسخ به این پرسش مثبت است تنها مراقب میزان مصرف خود باشید و به دلیل چربی موجود در زرده آن بخش تخم مرغ کالری بیش تری نسبت به بخش سفیده دارد. برای کاهش وزن ترکیبی از یک تا دو تخم مرغ کامل به همراه سفیده تخم مرغ توصیه می‌شود.

این ترکیب تضمین می‌کند که پروتئین کافی و بدون چربی بیش از حد دریافت کنید. تخم مرغ کامل نیز سیرکننده‌تر از خوردن سفیده تخم مرغ به تنهایی است و دلیل دیگری می‌باشد که چرا داشتن هر دو ایده خوبی است.

۵-لوبیا و عدس
لوبیا و عدس پروتئین بسیار خوبی برای کاهش وزن هستند، زیرا سرشار از فیبر می‌باشند که به سیری کمک می‌کند. مطالعات علمی ارتباط مستقیمی را بین مصرف فیبر و کاهش وزن نشان می‌دهند که دلیل دیگری برای استفاده از لوبیا و عدس در وعده‌های غذایی‌تان در صورت تمایل شما به کاهش چربی بدن تان است.

۶-نخود
مانند لوبیا، نخود پروتئین و فیبر بالایی دارد که آن را به غذای عالی دیگری تبدیل می‌کند که می‌توانید به فهرست خریدتان اضافه کنید. علاوه بر این که نخود را به شکل کامل در وعده‌های غذایی خود قرار می‌دهید هوموس را نیز امتحان کنید مانند استفاده از آن به عنوان ساندویچ قابل پخش یا در کاسه غلات.

۷-توفو
یکی دیگر از منابع پروتئینی عالی برای کاهش وزن که توصیه می‌شود توفو است. توفو مانند لوبیا، عدس و نخود سرشار از فیبر و چربی اشباع شده بسیار کم است. سایر منابع پروتئین مانند سویا نیز مفید هستند.

۸-لبنیات کم چرب
ماست کم چرب و سایر محصولات لبنی همگی حاوی پروتئین و هم چنین سایر مواد مغذی مفید مانند کلسیم و ویتامین د هستند و در عین حال کم چرب هستند ماست یونانی منبع خوبی از پروتئین است.

۹-پودر‌های پروتئینی
آیا می‌خواهید اسموتی صبح یا بعد از تمرین شما واقعا سیرتان کند؟ افزودن پودر پروتئین باعث سیری بیش‌تر فرد می‌شود. در این میان، پروتئین نخود مفید است هم چنین، لازم به ذکر است که یک پروتئین گیاهی با هضم آسان می‌باشد.

۱۰- آجیل و دانه‌ها
آجیل و دانه‌ها پروتئین بسیار خوبی دارند، اما خوردن چندین وعده آن بدون این که حتی متوجه شوید آسان است. بنابراین، آجیل و دانه‌ها منبع پروتئینی‌ای هستند که باید به آن توجه کرد. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که آجیل می‌خورند می‌توانند وزن خود را کاهش دهند.

برای جلوگیری از پرخوری در مورد آن توصیه می‌شود آجیل و دانه‌هایی را انتخاب کنید که خوردن آن‌ها به کمی تلاش بیش‌تر نیاز دارد مانند پسته یا بادام زمینی در پوسته. بادام یک گزینه عالی دیگر است، زیرا نسبت به سایر آجیل‌ها فیبر بیش‌تر و چربی کمتری دارد.

همانطور که می‌بینید هیچ کمبودی در غذا‌های پر پروتئین وجود ندارد که از آن لذت ببرید و در عین حال بر هدف سلامتی یعنی از دست دادن چربی شکم تمرکز کنید. علاوه بر این، این وضعیت بسیار لذت بخش‌تر از گرسنگی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=97702
  • 9 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.