تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

2

وجود مافیای دست‌فروشی در پایتخت

  • کد خبر : 97692
  • 19 مرداد 1401 - 11:49
وجود مافیای دست‌فروشی در پایتخت
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: برخی دست‌های پشت پرده از نیاز اقتصادی دست‌فروشان سوء استفاده می‌کنند.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، علیرضا نادعلی با اشاره به وجود مافیای دست‌فروشی در شهر تهران اظهار کرد: وجود مافیا به این معنا نیست که هرکسی دست فروشی می‌کند عضوی از مافیاست اما تجربه نشان داده که دست‌های پشت پرده از نیاز طبقه متوسط و ضعیف که به دنبال این هستند از دست فروشی امرار معاش کنند سوء استفاده کرده و با انجام برخی حمایت‌ها، چنین گروهای مافیایی ایجاد می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اعلام این مطلب افزود: در این زمینه مدیریت شهری می تواند دست‌فروشان و کسانی که با بساط‌گستری، شهر را دچار به هم ریختگی می‌کنند، به سامان‌بازارها که دارای غرفه هستند، انتقال دهند. هرچند در این زمینه نیز برخی استقبال می‌کنند و برخی دیگر خیر.

وی با اشاره به ایجاد بایدها و نبایدها بر اساس قوانین کشور، یادآور شد: اگر فعالیت دست‌فروشان بدون اعمال نظارت باشد، افرادی که پروانه کسب دارند و مالیات و کرایه ملک پرداخت می‌کنند، امکان حیات اقتصادی نخواهند داشت.

نادعلی تأکید کرد: برای مقابله با مافیا، پلیس و قوه قضاییه باید وارد عمل شوند، افراد را شناسایی کنند و با هدف‌گذاری روی این موضوع، به اصلاح این وضعیت بپردازند.

وی درخصوص سخنانی که در رابطه با لایحه ساماندهی دست‌فروشان که در گذشته مطرح شده بود، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری در ساماندهی دست‌فروشان از تجربه‌هایی که در گذشته داشته، استفاده کرده و دقت لازم را داشته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: برخی صحبت‌ها می‌شود که شاید امکان اجرای آن نباشد چون هم باید به دست‌فروشان و هم مردم که در فضای فعالیت دست فروشان تردد می‌کنند، توجه و دقت کافی صورت بگیرد.

بنابراعلام سایت شهر، گفتنی است داوود گودرزی رئیس بازرسی شهرداری تهران نیز پیش از این از پیگیری رفع مشکل مافیای دست‌فروشی خبر داده و تأکید کرده بود: محله به محله و منطقه به منطقه این موضوع را رصد می‌کنیم و در این زمینه از فضاهای شلوغ‌تر آغاز کرده ایم و شرکت ساماندهی مشاغل نیز به عنوان متولی، این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.

وی اعلام کرده بود: هدف این است که هم کسبه و صاحبان مغازه‌ها کار خود را انجام دهند، هم آنهایی که دست فروشی می‌کنند راه کسب درآمدشان محدود نشود و هم برای عبور و مرور مردم ممانعتی به وجود نیاید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=97692
  • 45 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.