تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

اخبار لحظه

لغو اخذ مالیات از صادرات شرکت‌های پتروشیمی آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد از ۱۸ فروردین صادرات ۴۵ میلیون دلاری غیرنفتی افزایش ۴.۵ درصدی تولید ناخالص داخلی نحوه انتخاب «سبد غذایی» خانوارها در طرح کالابرگ ضرورت توسعه معماری خاص ایرانی اسلامی در ایستگاه‌های مترو افطار فرصت تقویت هویت فرهنگی کپی غیرقانونی اسناد تصویری موزه سعدآباد افتتاح ۴ ایستگاه جدید مترو در تهران افزایش ۵۰ درصدی کرایه تاکسی و بلیط مترو در سال آینده افزایش یارانه‌های نقدی در سال ۱۴۰۳ جزئیات تاخیر واریز حقوق اسفند بازنشستگان تعیین حداقل دستمزد کارگران با فرمول فعلی مغایر قانون ضرورت افزایش پروازها در روزهای آخر سال ضرورت بازگشت کودکان کار اتباع غیرمجاز به کشور خود توصیه‌های تغذیه‌ای برای ایام روزه‌داری محرومیت مجدد هافبک استقلال پیگیری روند اخذ مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس اسپاسم عضلانی نشانه تومور مغزی جزئیات فعالیت دوربین‌های طرح ترافیک در تعطیلات نوروزی رشد تولید با حمایت از جامعه کارگری ضرورت اجرای قانون ساماندهی نیروهای شرکتی و خدمتی از سوی دولت جزئیات سقف برداشت از خودپرداز و کارت‌به‌کارت در ایام نوروز افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد اعلام شرایط جدید بیمه شدن دستفروشان بازگشایی موزه نظامی ارتش در تهران استرس از عوامل موثر بر افزایش وزن فرمول افزایش دستمزد ۱۴۰۳ کارگران مسئولیت اجتماعی عامل چالش توسعه معادن افزایش ۸ درصدی تولید آهن اسفنجی اعلام میزان حق سنوات و عیدی سال آینده عوامل اثر گذار بر بازار مسکن ۱۴۰۳ ضرورت تعطیلی پروازهای چارتری ممنوعیت افزایش نرخ هتل‌ها در ایام نوروز تلاش شورای شهر برای ایجاد سامانه‌ای برای مدیریت محلات افزایش قیمت شدید مرغ و گوشت در بازار

1

افزایش احتمال ابتلا به سرطان در فصل تابستان

  • کد خبر : 97486
  • 14 خرداد 1402 - 8:10
افزایش احتمال ابتلا به سرطان در فصل تابستان
محققان در تحقیقات خود دریافتند که در فصل تابستان احتمال ابتلا به سرطان افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران؛ محققان در خصوص نحوه متابولیسم بدن گلوکز متمرکز شده اند و به این احتمال اشاره می‌کنند که دمای سرد می‌تواند به گرسنگی سلول‌های تومور از منبع سوخت حیاتی که برای رشد به آن نیاز دارند کمک کند.

این تحقیق توسط دانشمندان مؤسسه کارولینسکا سوئد انجام شده است و بر آنچه به عنوان چربی قهوه‌ای شناخته می‌شود تمرکز دارد. جدا از چربی سفید ماندگار که انرژی اضافی را به عنوان لیپید ذخیره می‌کند، چربی قهوه‌ای به راحتی انرژی را می‌سوزاند تا بدن را در دما‌های سردتر گرم نگه دارد.

ایده مطالعه جدید این بود، روشی را که فعال شدن چربی قهوه‌ای ممکن است بر رشد تومور که به شدت به گلوکز متکی است و تأثیر می‌گذارد، بررسی کند.آزمایش‌ها با مدل‌های موش سرطان‌های مختلف آغاز شد که جوندگان در معرض دما‌های سرد و گرم قرار گرفتند.

موش‌هایی که در دمای ۴ درجه سانتی‌گراد (۳۹.۲ درجه فارنهایت) نگهداری می‌شدند، رشد تومور بسیار کندتری داشتند و تقریباً دو برابر موش‌هایی که در اتاق‌هایی با دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد (۸۶ درجه فارنهایت) زندگی می‌کردند، عمر کردند.

تجزیه و تحلیل بافت‌ها، واکنش‌های سلولی و متابولیسم گلوکز نشان داد که دما‌های سردتر باعث جذب قابل توجه گلوکز در بافت چربی قهوه‌ای می‌شود.در همین حال، سیگنال‌های گلوکز را به سختی می‌توان در سلول‌های تومور تشخیص داد.

آزمایش‌های بعدی که در آن دانشمندان چربی قهوه‌ای را حذف کردند یا عملکرد آن را مختل کردند، اساساً اثرات مبارزه با سرطان قرار گرفتن در معرض دمای سرد را از بین بردند و تومور‌ها را قادر ساختند تا با سرعت طبیعی رشد کنند.

تغذیه موش‌ها با نوشیدنی‌های شیرین تأثیر مشابهی داشت. پروفسور یی‌های کائو نویسنده این مطالعه، می‌گوید: جالب است که نوشیدنی‌های حاوی قند زیاد، اثر دمای سرد را بر سلول‌های سرطانی خنثی می‌کنند.

این ایده نشان می‌دهد که محدود کردن عرضه گلوکز احتمالاً یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای سرکوب تومور است.این تیم شواهدی پیدا کردند که نشان می‌دهد اثرات مشابهی در انسان‌ها نیز وجود دارد.

آزمایش‌های بعدی که شامل گروه کوچکی از افراد سالم و یک بیمار سرطانی بود، نتایج مشابهی را به همراه داشت، با جذب کمتر گلوکز در سلول‌های تومور در دمای پایین‌تر، حدود ۲۲ درجه سانتی‌گراد (۷۱.۶ درجه فارنهایت).

کائو گفت: ما دریافتیم که بافت چربی قهوه‌ای فعال شده در سرما با تومور‌ها برای دریافت گلوکز رقابت می‌کند و می‌تواند به مهار رشد تومور در موش‌ها کمک کند.

یافته‌های ما نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض سرما می‌تواند یک رویکرد جدید امیدوارکننده برای درمان سرطان باشد، اگرچه این امر باید در مطالعات بالینی بیشتر تایید شود. این تحقیق در مجله Nature منتشر شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=97486
  • 31 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.