تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

8

تهران از نظر فضای آموزشی جزو ۴ استان کم برخوردار کشور است

  • کد خبر : 9704
  • 06 اسفند 1397 - 23:19

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: حل مشکلات آموزشی کشور و به تبع آن حل مشکلات فضاهای آموزشی تهران، بدون مشارکت تمام ذینفعان اعم از مسئولین حاکمیتی، عمومی و خیرین و آحاد مردم امکانپذیر نیست. به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، سالاری در جلسه افتتاح دفتر انجمن خیرین مدرسه ساز در […]

طراحی نمای ساختمان ها نیازمند بررسی و پایش است

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: حل مشکلات آموزشی کشور و به تبع آن حل مشکلات فضاهای آموزشی تهران، بدون مشارکت تمام ذینفعان اعم از مسئولین حاکمیتی، عمومی و خیرین و آحاد مردم امکانپذیر نیست.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، سالاری در جلسه افتتاح دفتر انجمن خیرین مدرسه ساز در منطقه ۱۴ آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ما در پارلمان شهری و کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران پیگیری مشکلات مربوط به فضاهای آموزشی است، تصریح کرد: علیرغم وجود این نگاه که شهر تهران برخوردارترین شهر کشور است و همین امر هم موجب شده ما شاهد مهاجرت بی رویه به مجموعه شهری تهران باشیم، باید بگوییم بر اساس آمار و اطلاعات و ارزیابی‌های ارائه شده، وضعیت فضاهای آموزشی شهر تهران بسیار بحرانی است و به لحاظ فرسودگی فضاهای آموزشی، هم نیاز به مقاوم سازی و همچنین کیفیت و میزان، در رده ۴ استان غیر برخوردار کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: به دلیل عدم توجه به موضوع آمایش سرزمینی در دهه‌های گذشته بررسی‌ها حکایت از آن دارد که در سال ۳۵ جمعیت روستایی استان تهران ۲۳۱ هزار نفر بوده و این تعداد در سال ۹۵ به ۸۵۱ هزار نفر رسیده است، جمعیت شهری استان نیز در سال ۱۳۳۵ یک میلیون و ۵۶۰ هزار نفر بوده که در سال ۹۵ به ۱۲ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر رسیده است، به عبارت دیگر ما در سال ۳۵ در استان تهران ۲۰۱ نقطه شهری داشته ایم که در سال ۹۵ به ۱۲۴۲ نقطه شهری رسیده است و ۱۰۴۱ نقطه شهری افزایش پیدا کرده است.

عضو شورای آموزش و پرورش شهر تهران ضمن انتقاد از عدم توجه به بالفعل کردن ظرفیت‌های مناطق مختلف شهری و روستایی در کشور و نتیجتاً مهاجرت بی رویه به شهرها و بخصوص کلانشهرها اظهار داشت: مجموعه شهری تهران یک ظرفیت اکولوژیک و طبیعی برای سکونتگاه‌ها دارد اما اکنون چندین برابر بیش از ظرفیت آن جمعیت پذیری صورت گرفته که همچنان با شیب قابل توجهی در حال افزایش است و این موضوع یکی از مهم‌ترین مشکلات حاکمیتی و تمامی تصمیم سازان و تصمیم گیران مجموعه شهری تهران و شهرهای پیرامونی است.

وی با اشاره به افزایش سالانه ۴۰ هزارنفر دانش آموز در تهران گفت: جمعیت دانش‌آموزی در حال افزایش است اما فضاهای آموزشی نه تنها به تناسب این تعداد افزایش پیدا نمی‌کند که میزان فرسودگی آن نیز بالا می‌رود. متأسفانه منطقه ۲۲ شهرداری تهران که قرار بود یک منطقه تفرجگاهی باشد و به موجب قوانین فرادست باید ۷۰ درصد املاک و اراضی بزرگ مقیاس آن برای تأمین سرانه‌های خدماتی که شامل فضاهای آموزشی نیز می‌شود تخصیص پیدا کند اکنون از کمبود فضاهای آموزشی بیشتر رنج می‌برد.

 سالاری افزود: اکنون در تمام سطوح تصمیم گیری کشور همه منتقد و مطالبه‌گر هستند و جای افتخار دارد که در این میان خیرین مدرسه ساز با افکار متعالی بجای انتقاد صرف، به پاسخگویی پرداخته و مسئولیت پذیر بوده اند و بیشترین سهم را در ایفای مسئولیت پذیری اجتماعی را با احداث و توسعه فضاهای آموزشی داشته اند و باید گفت خیرین مدرسه ساز طلایه دار نهادینه کردن ایفای نقش مسئولیت پذیری اجتماعی در بین تشکلهای مردم نهاد بوده اند و هستند.

انتهای پیام/

مهدیه سادات موسوی

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=9704
  • 45 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.