تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

3

بازار طلا همچنان در مسیر سقوط

  • کد خبر : 93721
  • 03 تیر 1401 - 10:13
بازار طلا همچنان در مسیر سقوط
قیمت طلای جهانی به دلیل نگرانی از افزایش شدید نرخ بهره برای دومین بار متوالی سقوط کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، قیمت طلا امروز جمعه ثابت بود اما در مسیر دومین کاهش هفتگی متوالی خود قرار داشت زیرا نگرانی‌ها از بانک‌های مرکزی بزرگ که به طور بالقوه افزایش نرخ بهره را برای هدف قرار دادن تورم غیرمجاز که بر تقاضای شمش تاثیر می‌گذارد، اعمال می‌کنند.

بهای هر اونس طلا در ساعت ۸ و ۱۲ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۳.۱۰ درصد افزایش به ۱۸۲۵ دلار و ۴۰ سنت رسید و این در حالی بود که اوایل جلسه به کمترین میزان در یک هفته اخیر یعنی ۱۸۲۰ دلار و ۹۹ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا با ۰.۱۷ درصد افزایش به ۱۸۲۶ دلار و ۴۰ سنت رسید.

قیمت طلا در این هفته حدود ۰.۹ درصد کاهش یافته است. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا روز پنج‌شنبه به قانونگذاران گفت: تعهد فدرال‌رزرو ایالات‌متحده برای مهار تورم بدون قید و شرط است، در حالی که او اذعان داشت که نرخ‌های بهره بالاتر ممکن است باعث افزایش بیکاری شود.

دلار آمریکا ثابت است و انتظارات اکنون به سمت افزایش ۷۵ واحدی فدرال رزرو در ماه جولای متمایل شده است. دلار قوی، طلای با قیمت دلار را برای خریدارانی که سایر ارزها را در اختیار دارند، گران‌تر می‌کند.

شاخص بازدهی خزانه داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده امروز جمعه تقویت شد و تقاضا برای طلا را محدود کرد. نرخ‌های بهره بالاتر و بازده اوراق، هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد که سودی به همراه ندارد.

به گزارش رویترز، سهام در بازارهای جهانی روز پنج‌شنبه افزایش یافت زیرا بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده به پایین‌ترین حد دو هفته اخیر رسید، در حالی که مس به پایین ترین حد در ۱۶ ماه گذشته رسید زیرا سرمایه گذاران نگران کاهش احتمالی اقتصاد جهانی بودند.

حجم دارایی‌های اس‌پی‌دی آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری در بازار طلا در روز پنج‌شنبه از ۱۰۷۱.۷۷ تن روز گذشته با ۰.۸۱ درصد کاهش به ۱۰۶۳.۰۷ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۱.۰۲ دلار رسید و پلاتین ۰.۹ درصد افزایش یافت و به ۹۱۵ دلار و ۱۱سنت رسید، اما هر دوی این قیمت‌ها برای کاهش هفتگی تعیین شده بودند. پالادیوم با ۱.۴ درصد افزایش به ۱۸۷۰ دلار و ۲۹ سنت رسید و در این هفته حدود ۳ درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=93721
  • 24 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.