تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا مشکل استقلال با مالک جدید پرسپولیس آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال

3

قدیمی‌ترین رمزارز بازار به پایان خط نزدیک شده است؟

  • کد خبر : 93450
  • 30 خرداد 1401 - 10:20
قدیمی‌ترین رمزارز بازار به پایان خط نزدیک شده است؟
مهم‌ترین رمزارز بازار، تاکنون ۷۱ درصد از سقف تاریخی خود فاصله گرفته است که موجب شده بسیاری از معامله‌گران از مرگ بیت‌کوین سخن بگویند.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، بیت‌کوین روز شنبه بر اثر فشار فروشندگان تا ۱۷ هزار و ۵۰۰ دلار پایین کشیده شد؛ ولی بلافاصله خریداران دست به کار شدند و قیمت را به کانال ۱۹ هزار دلار بازگرداندند.

مهم‌ترین رمزارز بازار، تاکنون ۷۱ درصد از سقف تاریخی خود فاصله گرفته است که موجب شده بسیاری از معامله‌گران از مرگ بیت‌کوین سخن بگویند.

در طول روز شنبه فشار فروشندگان موجب شد که قیمت بیت‌کوین حمایت کانال ۱۹‌ هزار دلار را از دست داده و تا ۱۷۶۰۰ دلار پایین کشیده شود.

اما روز یکشنبه برای بیت‌کوین بهتر بود و این رمزارز توانست به محدوده ۱۹هزار دلار بازگردد. افزایش نرخ بهره و ترس از رکود اقتصادی به‌نظر مهم‌ترین عواملی است که موجب ایجاد چنین فشار فروشی در بازار رمزارزها شده است.

بیت‌کوین که از ده نوامبر ریزش خود را آغاز و در روزهای اخیر با پخش شایعات مربوط به افزایش ۷۵/ ۰ درصدی نرخ بهره امریکا به‌شدت تحت فشار قرار گرفته بود، سرانجام با اعلام رسمی مقامات ایالات متحده مبنی بر افزایش این نرخ، به نزدیکی مرز ۲۰ هزار دلار رسید.

پس از آن نیز با توجه به گسترش تحلیل‌ها درخصوص وقوع رکود یا رکود تورمی در اقتصاد جهانی، مهاجرت سرمایه از بازارهای ریسکی به سمت دارایی‌های امن شدت گرفت. همین موضوع موجب شد بیت‌کوین حمایت ۲۰ هزار دلار را از دست داده و تا ۱۷۶۰۰ دلار هم کاهش یابد. با این حساب، بیت‌کوین از زمان بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی ده نوامبر ۲۰۲۱ تاکنون حدود ۷۱درصد از ارزش خود را از دست داده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=93450
  • 22 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.