تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن تشکیل کمیته تحقق شعار سال در شهرداری تهران رکوردشکنی تولید فولاد و پتروشیمی در شرایط تحریم چالش‌های صادرات گاز ایران به پاکستان نقش مشارکت‌های مردمی در جهش تولید پیشرفت ۱۰۰ درصدی در اجرای پروژه‌های پایتخت ایجاد سازمان گردشگری شهر تهران در اولویت شورا کاهش شفافیت با ارز نیمایی در بازار فولاد ضرورت ساماندهی کارکنان شرکت‌ها و ادارات

1

تخلفات سازمان تعاون روستایی در خرید و فروش

  • کد خبر : 90575
  • 03 خرداد 1401 - 11:05
تخلفات سازمان تعاون روستایی در خرید و فروش
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد: سازمان تعاون روستایی در خرید و فروش محصولات تضمینی تخلفات گسترده انجام داده است.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، آقای جلال محمودزاده به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: این سازمان باید محصول زعفران را در بورس عرضه کند تا به قیمت نهایی در این عرضه، به فروش برسد. اما مسئولان سازمان تعاون روستایی زعفران را از کشاورز خریده‌اند و به افراد مدنظر خودشان واگذار کرده‌اند.

کمیسیون کشاورزی مجلس در هفته‌های پیش درباره آنچه «تخلفات سازمان تعاون روستایی در خرید و فروش محصولات» اعلام شده، از وزیر جهاد کشاورزی سؤال کرده است.

با این حال نماینده سؤال کننده از پاسخ‌های آقای ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، قانع نشده تا این سؤال در نشست علنی هفته‌های آینده مجلس با حضور وزیر مطرح شود.

برخی نمایندگان مجلس هم خواستار تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان تعاون روستایی شده‌اند که در دستور کار کمیسیون کشاورزی مجلس قرار گرفته است.

سازمان تعاون روستایی مسئولیت خرید و فروش محصولات تضمینی را بر عهده دارد که «خرید، جمع آوری، نگهداری و فروش محصولات کشاورزی و محصولات تولیدی دیگرِ شرکت‌ها و اتحادیه‌های روستایی و کشاورزی» از وظایف زیرمجموعه‌های این سازمان است.

در میان انتقاد‌های نمایندگان از عملکرد تعاون روستایی، گفته می‌شود از طرف کسانی که حق نداشتند، دستور‌های غیرقانونی برای فروش زعفران خریداری شده از کشاورزان داده شده است.

۸ اسفند ماه پارسال رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از تخلف این سازمان در «حین انجام ماموریت برای ذخیره میوه شب عید» خبر داده بود.

آقای عسکری گفته بود «در نحوه جمع آوری، خرید و انبارداری حادث و خرید‌ها با تنظیم قرارداد‌های صوری» تخلف شده است.

او دو روز بعد به خبرگزاری صداوسیما گفت سازمان تعاون روستایی میوه شب عید را ۳۰ درصد گران‌تر از بازار خریداری کرده و تشریفات اداری برای انتخاب شرکت ناظر رعایت نشده است.

آقای محمودزاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در تعاون روستایی تخلفات مالی انجام شده؛ محصولات دیگر غیر از زعفران، از دلال‌ها و واسطه‌ها به جای کشاورزان خریداری شده و این قیمت‌ها واقعی نبوده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=90575
  • 29 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.