تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

2

افزایش موقتی حقوق نیروهای آتش نشانی

  • کد خبر : 90222
  • 30 اردیبهشت 1401 - 15:21
افزایش موقتی حقوق نیروهای آتش نشانی
مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری تهران بیان کرد: افزایش حقوق و مزایای نیروهای آتش نشانی قطع نشده است و به‌صورت مقطعی ادامه دارد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، «مهدی داوری» مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره واگذاری ایمنی ساختمان‌ها به دفاتر الکترونیک شهر گفت: بخشنامه شهرداری تهران نظارت آتش نشانی بر مسئله را حذف نکرده بلکه بر این موضوع تاکید دارد که آتش نشانی در هر صورت باید بر این فرآیند نظارت داشته باشد.

وی ادامه داد: اما اجرای فرآیند برای اینکه در صدور پروانه تسریع شود به دفاتر خدمات الکترونیک واگذار شده است که البته بعدا ابلاغ کردند که چگونگی آن باید تعیین شود تا مطمئن شویم که مسیر به درستی طی می‌شود. ما سلسله جلسات مفصلی را در این خصوص با معاونت شهرسازی شهردار و کارشناسان این معاونت داشتیم که نظارت بر چه ساختمان‌هایی می‌تواند در دفاتر اتفاق بیفتد و چه ساختمان‌هایی به واسطه پیچیدگی‌هایی که دارد باید از سوی آتش نشانی نظارت مستقیم بر آن‌ها صورت بگیرد. در خصوص همه این موضوعات با جزییات کامل در جلسات مفصلی با حضور معاونان شهرداری و کارشناسان آن‌ها برررسی شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر نمی‌توانیم قضاوتی در این خصوص داشته باشیم که آیا اجرای این کار خوب است یا بد چراکه هنوز آزمایشی در این خصوص صورت نگرفته است اما در حال تلاش هستیم که تاجایی که امکان دارد این فرآیند به خوبی پیش برود و نتیجه آن بعد از اجرا مشخص خواهد شد.

داوری تصریح کرد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران آنچه به عنوان مسئولیت اجتماعی نه صرفا مسئولیت قانونی خود دنبال می‌کند این است که ما موظف هستیم که مراقب باشیم تا ساختمان ‌هایی که ساخته می‌شوند ساختمان‌های ایمنی در شهر هستند و باری بر مشکلاتی که در حال حاضر داریم اضافه نمی‌کنند. اما من نمی‌توانم نظر قطعی در این خصوص بدهم و همانطور که گفتم تلاش می‌کنیم تا این کار با نتایج بهتر و نظارت بیشتر اتفاق بیفتد. فرآیندها بین ما و معاونت شهرسازی تمام شده و منتظر ابلاغ نهایی هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا افرادی که در دفاتر خدمات الکترونیک مسئول نظارت بر ایمنی ساختمان هستند آموزش‌های لازم را فراگرفته اند، گفت: یک الی دو سال پیش سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با موافقت شهرداری تهران خواستار این شد که در تمام ساختمان‌های شهر ضوابط ایمنی رعایت شود. حتی ضوابط ایمنی در ساختمان‌های کمتر از ۶ طبقه نیز انجام شود چراکه تا پیش از این ضوابط ایمنی فقط بر ساختمان‌های بیش از ۶ طبقه حاکم بود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه بیشتر ساختمان‌هایی که در شهر ساخته می‌شود کمتر از ۶ طبقه است، خاطرنشان کرد: این ساختمان‌ها نیز با توجه به جمعیت و خانواری که در آن‌ها زندگی می‌کنند ساختمان‌های مهمی هستند. این ضوابط برای ساختمان‌های کمتر از ۶ طبقه نیز تعیین شد و ما این ضوابط را به کارکنان دفاتر خدمات الکترونیک، حوزه‌های شهرسازی مناطق و حتی به ۶ هزار مهندس ناظر ساختمانی آموزش دادیم تا این فرآیند به درستی انجام شود.

داوری با بیان اینکه نظارت بر ضوابط ایمنی ساختمان‌های کمتر از ۶ طبقه از دو سال پیش تاکنون به مناطق شهرداری و دفاتر الکترونیک واگذار شده است، گفت: ما در این خصوص آموزش‌های مفصلی ارائه داده‌ایم اما این آموزش‌هایی که ارائه شده است برای این سطحی که در حال حاضر در نظر گرفته شده است کفایت نمی‌کند چراکه ساختمان‌ها هر چقدر ارتفاع و وسعت‌شان بیشتر می‌شود و نوع کاربری و جمعیتی که از این ساختمان‌ها استفاده می‌کنند بیشتر می‌شود شاخص‌هایشان تغییر کرده و پیچیدگی ضوابط ایمنی این ساختمان‌ها نیز تغییر می‌کند. یعنی قطعا دفاتر خدمات الکترونیک، مهندسان ناظر و همکاران ما در شهرسازی‌های مناطق نیاز به آموزش‌های گسترده‌تر و پیشرفته‌تری دارند تا بتوانند این فرآیند را انجام دهند. برای همه این موارد نیز برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی در زمینه آموزش سازمان آمادگی کامل را دارد، تصریح کرد: به ویژه در خصوص ارائه آموزش به مهندسان ناظر ما تاکید بسیار داریم چراکه ما معتقدیم مهندسان ناظر می‌توانند نقش بسیار مهمی در نظارت بر ایمنی سازمان‌ها داشته باشند تکلیفی که تا به امروز از سوی آن‌ها به خوبی انجام نشده است. یعنی ما یک بی‌تفاوتی را نسبت به این مسئله در این گروه می‌بینیم بنابراین ما با همکاری مرکز تحقیقات مسکن وزارت راه و شهرسازی آمادگی داریم تا آموزش‌های لازم را در خصوص نظارت بر ضوابط ایمنی ساختمان‌ها به مهندسان ناظر، دفاتر خدمات الکترونیک و معاونت شهرسازی مناطق ارائه کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تاکید کرد: آن چیزی هم که در حال حاضر از سوی شهرداری ابلاغ شده است در بخش تایید ایمنی نقشه‌های معماری و در فاز اول صدور پروانه است یعنی در نهایت در مراحل پایان کار کارشناسان سازمان آتش نشانی از ساختمان بازدید می‌کنند و تاییدیه را صادر می‌کنند و این موضوع همچنان به قوت خود باقی است.

داوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که آیا افزایش حقوق و مزایای نیروهای آتش نشانی موقتی بوده و در حال حاضر قطع شده است، گفت: از بهمن ماه سال گذشته موارد متعددی از جمله اضافه کاری، حق ایاب و ذهاب و… افزایش‌هایی را به صورت مستمر داشته‌ایم که در ارتقای حقوق کارکنان موثر بوده است و این مسیر همچنان ادامه دارد و هیچ کدام از این افزایش‌ها قطع نشده است و به صورت مستمر ادامه داشته و مقطعی نبوده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=90222
  • 47 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.