تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

1

خودروسازان ملزم به تولید یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو

  • کد خبر : 90215
  • 30 اردیبهشت 1401 - 14:48
خودروسازان ملزم به تولید یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو
امسال برنامه تولید یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو به خودروسازان تکلیف شده است.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، برنامه امسال طراحی‌شده برای خودروسازان تولید یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو است که یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه آن بر پایه پلتفرم‌های داخلی خواهد بود.

در این راستا، سهم ۷۵۰ هزار دستگاهی برای ایران‌خودرو و سهم ۶۵۰ هزار دستگاهی برای سایپا در نظر گرفته شده و با احتساب تولیدات سایر خودروسازان کوچک و خصوصی، تیراژ به یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

بااین‌حال کارشناسان معتقدند تحقق تیراژ یادشده مستلزم ملزوماتی است که عدم تامین آن‌ها می‌تواند برنامه یادشده را با چالش‌ها و مشکلاتی همراه کند.

در این زمینه، دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودروی کشور گفت:‌ خودروسازان بزرگ در ماه‌های گذشته در تلاش برای تکمیل خودروهای ناقص باقی‌مانده در کف پارکینگ‌ها با افزایش فروش مواجه شدند، اما تولید فیزیکی خودرو کاهش یافت.

«آرش محبی نژاد» بیان داشت: موضوع کاهش فیزیکی تولید خودرو تاییدی بر حرف کارشناسان است که معتقدند افزایش تیراژ و بهبود کیفیت خودرو هیچ‌وقت با دستور اجرایی نمی‌شود، بلکه پیش‌نیازهایی را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: اصلاح شیوه قیمت‌گذاری دستوری خودرو و همچنین تامین نقدینگی، مهم‌ترین این پیش‌نیازها است.

این مقام صنفی گفت: با توجه به نرخ تورم و همچنین افزایش قیمت نهاده‌های تولید، تامین نقدینگی برای افزایش تیراژ ضروری است.

وی ادامه داد: محاسبات این انجمن نشان می‌دهد برای تامین تیراژ اعلام‌شده، صنعت قطعه‌سازی ۱۵۰ درصد بیش از سال گذشته نیاز به نقدینگی دارد و میزان نقدینگی صنعت خودرو برای تحقق برنامه ۱.۶ میلیون دستگاهی در سال جاری بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودروی کشور یادآور شد:‌ مباحث کیفی خودروها ارتباط مستقیم با قیمت‌ها دارد و استفاده از مواد اولیه مرغوب می‌تواند به تولید قطعات با استاندارد روز جهان منجر شود.

وی اضافه کرد: خودروسازان اگر به دنبال ارتقای کیفی محصولات خود هستند، به‌طورقطع قطعاتی با سطح کیفی بالاتر سفارش خواهند داد.

محبی نژاد گفت: مقوله‌های اقتصادی از دستور تبعیت نمی‌کنند، بلکه باید الزامات تامین شده و اهداف و فرآیند رسیدن به آن‌ها مشخص شود.

وی اظهار کرد: با سیاست‌گذاری درست، در صورت تامین مواد اولیه، تامین نقدینگی و منابع مالی موردنیاز و وجود فضای کسب‌وکار مناسب، می‌توان شاهد تحول در صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=90215
  • 46 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.