تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن تشکیل کمیته تحقق شعار سال در شهرداری تهران رکوردشکنی تولید فولاد و پتروشیمی در شرایط تحریم چالش‌های صادرات گاز ایران به پاکستان نقش مشارکت‌های مردمی در جهش تولید پیشرفت ۱۰۰ درصدی در اجرای پروژه‌های پایتخت ایجاد سازمان گردشگری شهر تهران در اولویت شورا کاهش شفافیت با ارز نیمایی در بازار فولاد ضرورت ساماندهی کارکنان شرکت‌ها و ادارات افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان برنامه شرکت متروی تهران برای خط ۷ در سال جاری اوتیسم بیماری بدون درمان ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی فاصله شدید پرسپولیس و استقلال در رنکینگ جهانی فرصت تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال اعلام زمان متناسب سازی حقوق بازنشستگان تاثیر تحریم بر صادرات نفت ایران به چین تخریب ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج

2

باید از رفتارهای سلیقه‌ای پرهیز شود

  • کد خبر : 89783
  • 25 اردیبهشت 1401 - 12:20
باید از رفتارهای سلیقه‌ای پرهیز شود
عضو شورای شهر تهران بیان کرد: باید تا حد امکان از رفتارهای سلیقه‌ای پرهیز شود تا اینکه چارچوب کلی برای کمیسیون ماده ۱۰۰ از سوی مجلس تنظیم شود.

به گزارش سرویس شوای شهر افق تهران، «علی اصغر قائمی» عضو شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره انتقادها از عملکرد کمیسیون ماده ۱۰۰ و اینکه نباید منبعی برای کسب درآمد برای شهرداری‌ها و رفع مشکلات مالی آن‌ها تلقی شود، اظهار کرد: در مجلس نیز این موضوع مطرح است و جلساتی برگزار شده و در یکی از جلسات حضور داشتم. دوستانی که در فراکسیون مدیریت شهری هستند معتقدند، این شکل کمیسیون ماده ۱۰۰ باید تغییر بنیادی کند و منابع آن نیز مستقیما به جیب شهرداری‌ها نرود تا عارضه‌ای که وجود دارد به حداقل برسد و شهرداری مایل نباشد که تخلف بیشتر باشد که از محل آن درآمدی کسب شود.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: اگر تخلف برای شهرداری درآمدزا نباشد بهتر جلوی اینگونه تخلفات را می‌گیرد.

او در واکنش به اینکه اما در مجلس تغییر در قوانین کمیسیون ماده ۱۰۰ مدت‌های زیادی است که در جریان است و هنوز به نتجه‌ای نرسیده است، گفت: این دست اقدامات زمانبر است و حتما به این زودی‌ها به نتیجه نمی‌رسد، اما حتما به نتیجه می‌رسد.

قائمی گفت: مهمتر از این لایحه مدیریت شهری است که بیش از چهار سال است که در مجلس است و ابعاد گسترده‌ای دارد و وقتی هم که به تغییر در مجلس برخورد می‌کنند ممکن است آن سابقه ذهنی به راحتی منتقل نشود. مستندات موجود است و سابقه ذهنی برخی از نمایندگانی که در کمیسیون تخصصی کار کرده‌اند ممکن است در دسترس طیف بعدی نباشد و طبیعتا پرداخت به آن زمانبر است.

او گفت: فعلا ناچاریم براساس قانون موجود کمیسیون ماده ۱۰۰ را اداره کنیم و الان ده کمیسیون ماده ۱۰۰ در شهر تهران کار خود را انجام می‌دهند. نقطه نظراتی روی این ترکیب است از جمله اینکه این ترکیب کم است و به ازای هر منطقه یک کمیسیون باشد تا موضوعات را به صورت محلی اداره کنند که البته مزایا و معایبی دارد.

قائمی اضافه کرد: الان پرونده‌هایی که از طرف مناطق و یا هر مرجعی به عنوان تخلف به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده می‌شود، سیستم به صورت تصادفی بین کمیسیون‌ها تقسیم می‌کند که مبنا این بوده زمینه‌سازی و هماهنگی‌هایی از قبل نشود. اینکه تعداد کمیسیون‌های فعلی کم هستند مساله محرزی است و لازم است که شهرداری و قوه قضائیه یک هماهنگی داشته باشند تا این ترکیب را در صورت امکان بیشتر کنند تا پرونده در صف نداشته باشیم.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: موضوع دیگر در کمیسیون ماده ۱۰۰ وحدت آرا است و باید تا حد امکان از رفتارهای سلیقه‌ای پرهیز شود تا اینکه چارچوب کلی برای این کمیسیون از سوی مجلس تنظیم شود.

او در پاسخ به این سوال که چرا نظارت شورا در کمیسیون ماده ۱۰۰ به حدی بازدارنده نیست که شهرداری این امکان را نداشته باشد تا بخواهد از محل کمیسیون ماده ۱۰۰ به کسب درآمد برسد، اظهار کرد: الان شورا ۱۰ نماینده در کمیسیون ماده ۱۰۰ دارد و تصمیم بدون رای هر سه نفر در این کمیسیون قابل اجرا نیست. عملا یکی از نقاطی که شورا حداکثر نظارت را دارد کمیسیون ماده ۱۰۰ است. اما اشکالی که به آن اشاره می‌کنید در واقع مربوط به همان وحدت رویه است. ممکن است در یک کمیسیون نگاه‌ها سختگیرانه باشد و در کمیسیون دیگری راحت‌تر نظر بدهند، چرا که برداشت افراد از قانون ممکن است متفاوت باشد.

قائمی تاکید کرد: در نتیجه الان موضوع مهم در ماده ۱۰۰ وحدت رویه در آرا است تا تخلفات فاحش نباشد و دو تخلف همسان در دو منطقه متفاوت نباید حکم‌های متفاوت بگیرند و لازمه‌اش این است ک نشست‌های مشترک بیشتر می‌شود تا وحدت آرا را بیشتر کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=89783
  • 51 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.