تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

2

طرح ترافیک برای کاهش ترافیک کافی نیست

  • کد خبر : 89601
  • 23 اردیبهشت 1401 - 12:02
طرح ترافیک برای کاهش ترافیک کافی نیست
شهردار تهران بیان کرد: راه حل کاهش ترافیک، توسعه حمل و نقل عمومی است و توجه ما در شهرداری نیز به این است که به سرعت حمل و نقل عمومی را در شهر سامان دهیم.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، علیرضا زاکانی در حاشیه همایش پیاده‌روی خانوادگی که به مناسبت هفته سلامت در بوستان جوانمردان با حضور گسترده شهروندان برگزار شد، با اشاره به اهمیت بحث سلامت در جامعه و توجه شهرداری به آن اظهار کرد: سلامت روحی، روانی و جسمی و در کنار آن سلامت فردی، اجتماعی و جمعی در جامعه برای ما بسیار اهمیت دارد؛ لذا ورزش در جامعه یک رکن اساسی است. در ابتدای این دوره مدیریت شهری، با توجه به همه گیری ویروس منحوس کرونا، ایجاد یک حرکت فراگیر در مقابله با کرونا را در شهرداری پیگیری کردیم و در کنار وزارت بهداشت و پرسنل خدوم کادر پزشکی کار این مقابله را آغاز کردیم. امروز شرایط کشور با توجه به جهاد بزرگی که صورت گرفته نمونه و الگو است.

وی افزود: ادامه این مسیر، شادابی و سلامت روح و جسم با ورزش استمرار پیدا می کند، در شهرداری تلاش می کنیم در بحث ورزش عمومی کار خود را در مجموعه های ورزشی متعلق به شهرداری انجام داده و موضوع ورزش را جدی بگیریم تا خدمات شایسته‌ای به مردم ارائه دهیم.

زاکانی ادامه داد: این مسیر ادامه دارد و با تقویت ورزش عمومی در شهر هم انسجام اجتماعی، وحدت و پیوستگی جمعی و هم تقویت اراده در جهت پیشبرد اهداف انقلاب را دنبال می کنیم. امیدواریم همه ما این افق های روشن را داشته باشیم.

شهردار تهران در ادامه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرداری‌ها مکلفند در توسعه ورزش همگانی گامهای بلندی بردارند بر همین اساس با همکاری وزارت ورزش و همراه با وزارت بهداشت سه جزیی هستیم که در کنار رونق سلامتی و توجه به ارتقای سلامت روحی و جسمی شهروندان، رونق ورزش همگانی را دنبال می کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره کافی نبودن طرح ترافیک برای کاهش ترافیک شهر بیان کرد: راه حل این مشکل توسعه حمل و نقل عمومی است و توجه ما در شهرداری نیز به این است که به سرعت حمل و نقل عمومی را در شهر سامان دهیم.

زاکانی در ادامه درباره اضافه کردن ۱۲۵۰ هکتار به فضای سبز پیرامونی تهران در چند ماه اخیر عنوان کرد: برای ما ایجاد فضای سبز و تنفسگاه برای تهران یک امر قطعی و قهری است و تلاش می کنیم سالانه ظرفیت فضای سبز پیرامونی و متن شهر را اضافه کنیم.

شهردار تهران گفت: سال گذشته اضافه کردن ۱۲۵۰ هکتار به فضای سبز پیرامونی را از آبان‌ماه شروع کردیم که در روز درختکاری افتتاح شد و امسال نیز افزایش ۱۵۰۰ هکتار فضای سبز برای اطراف تهران را در کنار توجه به رونق و توسعه بوستانه های درون شهری مدنظر داریم؛  در این راستا توافق با جنگ افزار سازی را با وزارت دفاع دنبال کردیم که ۱۱ هکتار در خیابان پیروزی تبدیل به فضای سبز عمومی می شود؛ این فضا تا سه ماه آینده تحویل شهرداری می شود تا رونق فضای سبز و توجه به هوای پاک در تهران را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه در غرب تهران نیز توسعه فضای سبز و ایجاد مراکز تفرجگاهی برای ما مهم است؛ افزود: در دره فرحزاد در مناطق ۲ و ۵  جنبه پاکسازی این رود دره را دنبال می کنیم؛  در کنار آن در ماه های آینده فاز سوم بوستان نهج البلاغه را بالای نیایش آماده می کنیم، همچنین تلاش می‌کنیم مناطق گردشگری و تفرجگاهی مانند کوهسار را در شهر تهران توسعه دهیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=89601
  • 37 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.