تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

3

جابجایی درختان برای اجرای عملیات عمرانی

  • کد خبر : 89481
  • 22 اردیبهشت 1401 - 10:13
جابجایی درختان برای اجرای عملیات عمرانی
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران بیان کرد: هزاران درخت در منطقه داریم و ممکن است یک تعدادی درخت برای عملیات عمرانی جابجا شوند.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، مهدی پیرهادی در واکنش به اینکه به نظر می‌رسد جابجایی درختان به یک رویه برای اقدامات توسعه‌ای در شهر تبدیل شده که این اقدام در منطقه ۱۷ انتقاد شدید عضو هیات رئیسه شورا را نیز به همراه داشت، اظهار کرد: نامه‌ای را به معاون خدمات شهری ارسال کردیم و از آن‌ها نظر کارشناسی خواستیم. طی بررسی که به صورت شفاهی اعلام کردند، کارشناسان سازمان بوستان‌ها این موضوع را بررسی کردند و اقدامی که منطقه ۱۷ انجام داده است براساس ضوابط و چارچوبی بوده است که برای آن مشخص کرده بودند.

پیرهادی ادامه داد: مرجع تخصصی برای اظهار نظر در این حوزه سازمان بوستان‌ها و فضای سبز است که به عنوان متولی پیگیر این موضوع است و انصافا نیز در این زمینه دغدغه دارند و اگر احساس کنند جایی به درختان آسیبی می‌رسد حتما جلوی این ماجرا را می‌گیرند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران اضافه کرد: مگر اینکه ببینیم یک پروژه عمرانی در شهر تهران وجود داشته باشد که تعدادی درخت مانع از اجرای آن باشد و ما نمی‌توانیم یک پروژه عمرانی بزرگ را متوقف کنیم. یا ممکن است معضلی در یک منطقه شهری وجود داشته باشد و برای حل آن ممکن است نیاز به جابجایی چند درخت باشد و پروژه متوقف شود به واسطه اینکه چند درخت را نخواهیم جابجا کنیم.

پیرهادی افزود: در سال گذشته ۱۲۵۰ هکتار جنگل کاری و درختکاری انجام شد و چند بوستان نیز افتتاح شد. در منطقه ۱۷ طی یک تا دو ماه آینده یک بوستان دو هکتاری افتتاح خواهد شد. هزاران درخت در منطقه داریم و ممکن است یک تعدادی درخت برای عملیات عمرانی جابجا شوند. کما اینکه در منطقه ۱۷ کارشناسان مورد بررسی قرار دادند و جابجایی در زمان مناسب و در فصل خودش انجام شده است.

او تاکید کرد: اگر معضلی در شهر تهران وجود داشته باشد که چند درخت جلوی یک فعالیت عام المنفعه‌ای برای مردم است و مردم می‌خواهند از این خدمات استفاده کنند حتما با آن موافقت می‌کنیم. حتی اگر در فصل مناسب نباشد و چند درخت باشد که با چارچوب خود و توسط دستگاه‌هایی درختان را جابجا کند.

پیرهادی افزود: رویکرد اصلی ما حتما خدمت‌رسانی به مردم، رفع معضلات و مشکلات مردم و آسیب‌هایی است که از این قضایا وجود دارد. ممکن است یک معبر بازگشایی شود و آلودگی هوای شهر تهران را کاهش دهد. یا بازگشایی معبری در مصرف سوخت و انرژی صرفه جویی به همراه داشته باشد. این موارد در کمیته‌ای بررسی و مورد سنجش قرار می‌گیرد و اگر به صلاح شهر تهران باشد به آن عمل می‌کنند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره رسیدگی به موضوع جابجایی درختان چیذر نیز گفت: نامه‌ای به معاونت خدمات شهری ارسال کردیم و منتظر پاسخ هستیم و نتیجه را پس از دریافت جواب شهرداری اعلام می‌کنیم.

این اظهارات در حالی است که سوده نجفی، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در شصت و یکمین جلسه شورای شهر تهران با تکرار تذکری درباره جابجایی غیراصولی درختان در منطقه ۱۷ ضمن انتقاد از تهیه یک گزارش سفارشی از سوی صدا و سیما که در آن نشانی از یک کارشناسی دقیق وجود نداشت گفته بود: «بیش از ۱۰۸ اصله درختی که به صورت غیراصولی ودر فصل نامناسب جابه‌جا شده است بر اساس بررسی و بازدید کارشناسان بنده از درختان قطع شده در منطقه که به همراه کارشناس خبره و متخصص بازنشسته در این حوزه و کارشناس فضای سبز منطقه صورت گرفت مشخص شد ۷۲ اصله درخت در اجرای عملیات جابجایی خشک شده و ۲۱ اصله درخت نیز وضعیت مناسبی نداشته و به احتمال زیاد در آینده خشک خواهند شد. ۴۸ اصله درخت جابه‌جا شده و ۲۷ اصله درخت هم در وضعیت غیر مشخص قرار دارد.

نکته مورد توجه دیگر این است که این‌درختان با وسیله مناسب جابه‌جا نشده و حتی برای سهولت در این امر شاخ و برگ سبز درختان هم هرس شده است که مجموع این اتفاقات در منطقه‌ای که کمبود فضای سبز دارد فاجعه و بحران است.»

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=89481
  • 28 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.