تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳ فعالیت شبانه‌روزی خطوط بی‌آرتی پایتخت ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی پایتخت جزئیات افزایش وام ودیعه مسکن مخصوص کارگران رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس افزایش ۳۰ میلیون لیتری تولید بنزین و نفت‌گاز تا پایان ۱۴۰۵ درمان اضطراب عامل کاهش خطرات قلبی شایع‌ترین علائم حمله قلبی ضرورت رفع موانع حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی تاکید بر تصویب طرح ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران گروه‌های مشمول بلیت رایگان و نیم‌بها موزه‌ها طلسم‌شکنی ایران در ترکمنستان با طعم صعود تمرین پرسپولیسی‌ها باز هم بدون سرمربی مضرات نوشیدن آب یخ در افطار جزئیات آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک نفت و گاز عامل اصلی رشد اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۲ رُشد تولید فولاد خام ایران سوخت جایگزین راه حلی برای کاهش مصرف بنزین اجاره خانه‌های اشتراکی در تهران جزئیات طرح تشدید مجازات همکاری با کشورهای متخاصم سودجویی از رقابت در فروش نفت ایران بارش باران و وزش باد شدید در تهران استقبال ورود گردشگران از در کوچه تکیه دولت ممنوعیت اتراق در بوستان‌ها به دلیل هشدار هواشناسی ضرورت تخصیص بودجه برای مرمت آثار فرهنگی تهران

3

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام فرهنگی در دستور کار شهرداری

  • کد خبر : 89093
  • 17 اردیبهشت 1401 - 19:18
تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام فرهنگی در دستور کار شهرداری
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران از تلاش این سازمان برای تکمیل و به بهره‌برداری رساندن پروژه‌های نیمه کاره فرهنگی خبر داد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، محمد مویدی در جلسه هم اندیشی و نشست تخصصی بررسی مسائل و مشکلات خانه موزه های شهر تهران که با حضور رضا ابوحمزه ، دبیر و رضا دبیری نژاد، عضو کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای شهر تهران برگزارشد، گفت: شرکت توسعه بازوی اجرایی شهرداری تهران در حوزه فرهنگی و اجتماعی شهر تهران محسوب می شود. این مجموعه در راستای رسالت های خود در سال های اخیر موفقیت های زیادی داشته و در تلاش هستیم تا با احیای دوباره آن، همچنان پرچم دار اجرای برنامه های فرهنگی در سطح شهر تهران باشیم.

 

وی ادامه داد: به رغم اینکه در ۴ سال گذشته شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران دچار رخوت شده بود، اما امیدواریم که این شرایط را بهبود بخشیده و این مجموعه را دوباره احیا کنیم.

 

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه این مجموعه پروژه های بزرگی مانند باغ کتاب، پردیس ملت، باغ موزه دفاع مقدس و … را اجرا و به بهره برداری رسانده است، بیان کرد: اما در یک بازه زمانی ۴ ساله شاهد این مساله هستیم که شرکت توسعه ازچرخه فعالیت های ساخت و ساز در حوزه فرهنگی خارج می شود.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر در حال حل و فصل مشکلات پروژه های در دست اجرا توسط این مجموعه هستیم، یادآور شد: اعتقاد داریم که شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران باید به مدار راهبری و مدیریت پروژه های بزرگ و فاخر شهر تهران باز گردد.

 

مویدی با اشاره به اینکه نخستین برنامه شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران تکمیل و به بهره برداری رساندن پروژه های نیمه کاره فرهنگی است، تاکید کرد: پروژه هایی مانند تکمیل فازهای بعدی باغ کتاب و سینماهای این مجموعه، پروژه البرز لشکرک، ایوان ری و … در دستور کار این مجموعه قرار دارد تا ضمن حل مسائل و مشکلات آنها را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

 

وی با اشاره به برگزاری جلساتی با سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهر تهران و همچنین سازمان عمران مناطق شهر تهران درباره حل موضوعات و مشکلات پروژه «ایوان ری» گفت: باید نواقص موجود در این پروژه رفع و این مجموعه مورد استفاده شهروندان تهرانی قرار گیرد.

 

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران با اشاره به برگزاری جلسات مشترک با میراث فرهنگی شهرستان ری افزود: در پی انعقاد تفاهم نامه ای با سازمان میراث فرهنگی شهرستان ری هستیم تا موزه تخصصی و تاریخی ری در «ایوان ری» احداث شود.

 

وی ادامه داد: بررسی های انجام شده، نشان می دهد که پروژه «ایوان ری» نیاز به سیستم های امنیتی و حفاظتی دارد که برای رفع این نیاز جلساتی نیز با سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران داشته ایم.

 

مویدی در ادامه با اشاره به پروژه مرکز تئاتر صبا بیان کرد: پروژه صبا جزو کارهای شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران است که برای رفع مشکلات این مجموعه نیز اقداماتی انجام شده است تا در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

 

وی در بخش دیگری ازصحبت های خود یادآور شد: ساخت ۱۲ سالن سینمایی را در مجموعه باغ کتاب در دستور کار داریم تا با ساخت این سالن های سینمایی و تکمیل آن بزرگترین پردیس سینمایی خاورمیانه با ظرفیت ۳۵۰۰ صندلی ساخته و همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

 

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران با بیان اینکه این مجموعه در اجرای پروژه های فاخر فرهنگی خود سه رویکرد را مدنظر قرار داده است، تاکید کرد: ایجاد پردیس های فرهنگی و گردشگری خانواده محور با ویژگی های گردشگری و تفرجگاهی برای خانواده ها در جنوب شهر تهران نخستین رویکرد مورد تاکید شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران است.

 

وی در ادامه گفت: همچنین با شهرداران مناطق۲۱و ۱۹، ۱۷، ۱۶ جلساتی را در خصوص اجرای پروژه های فرهنگی در مناطق جنوب شهر برگزار کرده ایم تا در آینده زمینه ساخت پردیس های فرهنگی و گردشگری برای خانواده ها در جنوب شهر تهران ایجاد شود.

 

محمد مویدی با تاکید بر اینکه صنایع خلاق فرهنگی در شهر تهران متولی مشخصی ندارد، افزود: شرکت توسعه می تواند به پایگاه صنایع خلاق فرهنگی در شهر تهران تبدیل شود. ضروری است تا امکان فعالیت صنایع خلاق در راسته های فرهنگی که قرار است در شهر تهران راه اندازی شود، ایجاد شود.

 

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به راه اندازی خانه موزه های شهدا در شهر تهران گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است تا خانه موزه شهدا در مناطق تملک و راه اندازی شود. همچنین در نظر داریم بعد از شناسایی مدارسی که بیش از ۲۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده اند، رایزنی های بعدی جهت تملک این مدارس انجام دهیم.

 

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران افزود: تکمیل مساجد نیمه کاره شهر تهران برنامه دیگر شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران در سال جاری است و قرار است این مراکز دینی و فرهنگی در ابتدا با مشارکت مردم تکمیل و به بهره برداری برسد.

 

وی با اشاره به رعایت تمامی اصول در مرمت خانه سیمین و جلال و اخوان ثالت ادامه داد: خوشبختانه رعایت این استانداردها در مرمت خانه سیمین و جلال باعث شد تا چندین جایزه سازمان ایکوم را دریافت کند.

 

مویدی با اشاره به اینکه نباید خانه موزه های شهر تهران از چرخه موزه داری خارج و تنها به یک کانون اقتصادی تبدیل شود، بیان کرد: باید این خانه موزه ها به عنوان فضاهای فرهنگی شهر به ایفای نقش بپردازند. خوشبختانه برای انجام این کار ردیف بودجه ای برای شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران در نظر گرفته شده است.

 

اجرای مصوبه تشکیل شورای سیاستگذاری یکپارچه سازی خانه موزه ها

 

در بخش دیگری از این جلسه دبیر کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران مبنی بر تشکیل شورای سیاستگذاری خانه موزه ها، موزه ها و باغ موزه ها باید متولی این مراکز فرهنگی در شهر تهران مشخص شود.

 

رضا ابوحمزه افزود: ضروری است تا یک کارگروه مشترک بین شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران و کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران جهت بررسی موضوعات قابل طرح در حوزه توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران ایجاد شود.

 

یکپارچه سازی خانه موزه های شهر تهران

 

همچنین در این جلسه عضو کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران گفت:خوشحالیم که یکی از برنامه های شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران تجمیع و تمرکز خانه موزه ها در شهر تهران است.

 

رضا دبیری نژاد افزود: ضروری است تا بهره برداری از این خانه موزه ها نیز در اختیار شرکت توسعه فضاهای فرهنکی شهر تهران قرار گیرد چرا که این مجموعه پتانسیل خوبی برای احیا و بهره برداری از خانه موزه ها در اختیار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه یکپارچه سازی خانه موزه ها در شهر تهران یک برنامه عملیاتی قابل اجراست، ادامه داد: با توجه به اینکه پروژه پهنه رودکی جزو یکی از پروژه های خوب شهر تهران است، لازم است جهت تکمیل و بهره برداری از این طرح شهری نیز اقداماتی انجام شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=89093
  • 13 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.