تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن تشکیل کمیته تحقق شعار سال در شهرداری تهران

4

کاهش زوال عقل با مصرف ویتامین K

  • کد خبر : 88076
  • 17 آذر 1401 - 8:43
کاهش زوال عقل با مصرف ویتامین K
مصرف انواع مختلف ویتامین‌ها و مواد معدنی برای حفظ سلامتی بسیار مهم است که یکی از ویتامین‌هایی که در سلامت مغز و استخوان نقش دارد ویتامین K است.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران؛ با بالا رفتن سن، خطر ابتلاء به زوال عقل افزایش می‌یابد. زوال عقل اصطلاحی است که به گروهی از بیماری‌ها گفته می‌شود و شایع‌ترین آنها بیماری آلزایمر است که میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در حال حاضر هیچ درمانی برای زوال عقل وجود ندارد. با این حال، برخی از داروها در دسترس هستند که می‌توانند به رفع علائم کمک کنند. علاوه بر این، محققان به دنبال راه‌هایی برای کاهش شدت علائم یا جلوگیری از پیشرفت سریع بیماری هستند.

نتایج یک مطالعه جدید از دانشگاه المعرفه در عربستان سعودی نشان می‌دهد که ویتامین K ممکن است در مقابله با زوال شناختی مفید باشد. در مطالعه جدید، دادن مکمل ویتامین K به موش‌ها آزمایش شد.

طبق گفته انجمن آلزایمر، زوال عقل «یک اصطلاح کلی برای از دست دادن حافظه، زبان، حل مسئله و سایر توانایی‌های فکری است که به اندازه‌ای شدید است که در زندگی روزمره اختلال ایجاد کند.»

تصور می‌شود که بیماری آلزایمر نتیجه تجمع پروتئین‌های غیرطبیعی در مغز به نام پلاک‌های آمیلوئید است. اینها می‌توانند از سیگنال دهی سلول‌های مغز جلوگیری کرده و به آنها آسیب برسانند.

بر اساس جدیدترین داده‌های انجمن آلزایمر، افراد ۶۵ سال و بالاتر در معرض بالاترین خطر ابتلاء به زوال عقل آلزایمر هستند.

مصرف انواع مختلف ویتامین‌ها و مواد معدنی برای حفظ سلامتی بسیار مهم است. یکی از ویتامین‌هایی که در سلامت مغز و استخوان نقش دارد ویتامین K است که اغلب در سبزیجات برگ سبز یافت می‌شود.

پروفسور «محمد الشربینی»، نویسنده ارشد این مطالعه، گفت: «فرایند پیری با بدتر شدن عملکرد مغز مرتبط است. ویتامین K یک ویتامین طبیعی محلول در چربی است که از مغز در برابر ابتلاء به آلزایمر محافظت می‌کند.»

وی در ادامه افزود: «مصرف مقادیر کافی سبزیجات و میوه‌ها برای حفظ سطح طبیعی ویتامین K رضایت بخش است. با این حال، مکمل‌ها نیز در دسترس هستند تا در صورت عدم توانایی در مصرف، جایگزین منابع طبیعی شوند.»

محققان یک آزمایش طولانی ۱۷ ماهه را روی موش‌ها انجام دادند. یک گروه مکمل ویتامین K دریافت کردند و گروه دیگر مکمل ویتامین K دریافت نکردند. موش‌ها در طول مطالعه یک سری تست‌های عملکرد شناختی را انجام دادند.

در پایان مطالعه، موش‌هایی که مکمل‌های ویتامین K دریافت کردند، سطح اختلالات شناختی، افسردگی و اضطراب شأن کمتر بود. علاوه بر این، این موش‌ها بهبود حافظه مکانی و توانایی یادگیری را تجربه کردند.

پروفسور الشربینی می‌گوید: «ویتامین K تأثیر بسیار امیدوارکننده ای در جلوگیری از تغییرات رفتاری، عملکردی، بیوشیمیایی و هیستوپاتولوژیک مرتبط با پیری در مغز موش‌های مسن نشان داد.»

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=88076
  • 23 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.