تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

1

معرفی علائم بیماری قلبی

  • کد خبر : 85856
  • 12 بهمن 1401 - 7:56
معرفی علائم بیماری قلبی
ورم در قسمت ساق پا، کف و روی پا و قوزک پا می تواند علائم بیماری قلبی باشد.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران؛ ورم در قسمت ساق پا، کف و روی پا و قوزک پا می تواند علائم بیماری قلبی باشد. اِدِما یک مفهوم پزشکی برای ورم در بدن است که می تواند به دلایل مختلف در نواحی متفاوتی از بدن اتفاق بیفتد و اگر در ساق پا، کف و روی پا و قوزک پا رخ داد، علامت این است که سیستم گردش خون در بدن شما به شکل مناسبی اتفاق نمی افتد و احتمالاً مشکلی در قلب تان وجود دارد.

یکی از عملکرد های کلیدی سیستم گردش خون، انتقال مواد، مایعات و مواد مغذی و محصولات پسماند به نواحی مختلف بدن است. وقتی که فردی نارسایی قلبی داشته باشد، سیستم گردش خون او سرعت کمتری پیدا کرده و عملکرد آن افت می کند، یعنی مایعاتی که قرار بود از طریق خون به سمت کلیه ها بروند تا از بدن خارج شوند، در محل خودشان باقی می مانند و ورم ایجاد می کنند. در نتیجه ورم پا در ۱۰ الی ۱۵ درصد اوقات می تواند نشان دهنده مشکلات قلبی باشد.

ورم شکم و اضافه وزن هم علامت دیگری است و در بیماران قلبی ممکن است ورم شکم و اضافه وزن اتفاق بیفتد. متخصصان هشدار می دهند که تجمع مایعات می تواند خودش را با ورم شکم و اضافه وزن نشان دهد. پس اضافه وزن همچنین می تواند علامت تجمع مایعات در قسمت هایی از بدن باشد. افرادی که نارسایی قلبی دارند، باید هر رور خودشان را وزن کنند.

اگر متوجه ورم و دیگر علائم قلبی شدید، هرچه سریع تر به پزشک مراجعه کنید. اگر احساس کردید که مشکلی در قلب تان وجود دارد، هر چه سریع تر باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. متخصصان پیشنهاد می کنند که در صورت تجربه تنگی نفس، درد قفسه سینه و یا تپش قلب غیر طبیعی حتما به متخصص مراجعه کنید زیرا ممکن است حجم زیادی از آب در بدن تان باقی مانده باشد که علت آن هم مشکلات قلبی خواهد بود.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها نارسایی قلبی را همراه با علائمی مثل خستگی و ورم رگ های گردن مرتبط می دانند. حمله قلبی همچنین ممکن است با علائمی مثل درد گردن در قسمت پشت و بالا، سوء هاضمه، سوزش معده، حالت تهوع، استفراغ، خستگی شدید و ناراحتی در قسمت بالا تنه و سرگیجه خودش را نشان دهد.

ورم و ادما همچنین می تواند نتیجه مشکلات دیگر هم باشد. بسیار مهم است که موارد خفیف ورم یا ادما را بشناسید که می تواند به دلایل مختلفی مثل نشستن در یک جا برای طولانی مدت، خوردن غذاهای شور، دوره قبل از قاعدگی یا بارداری اتفاق بیفتد.

همچنین می تواند عوارض جانبی یک داروی خاص مثل دارو های استروئیدی یا دارو های مربوط به دیابت باشد. بنابراین ورم پا، قوزک و ساق، همیشه علامت بیماری قلبی نیستند اما چه بهتر که شما سلامت کلی بدن تان را نیز ارزیابی کنید تا از مشکلات و بیماری ها جلوگیری کنید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=85856
  • 31 بازدید

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.