تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

5

قیمت دلار کانادا در ونکوور

  • کد خبر : 82392
  • 28 بهمن 1400 - 13:41
قیمت دلار کانادا در ونکوور
واحد پول کانادا دلار کانادایی می باشد که با نماد CAD‌ نشان داده می شود. البته ممکن است شما در دنیای ارز و دنیای دیجیتال شاهد نشان دادن دلار کانادایی با نماد های دیگری نظیر CA $،   Can$ یا   C$نیز باشید. این دلار هفتمین ارز پر معامله در بازار فارکس می‌باشد و افراد و موسسات بسیاری با CAD‌ معامله می نمایند.

افق تهران، از آنجایی که این دلار از ارزش بالایی برخوردار می باشد، تعدادی از بانک های معتبر و معروف در سراسر دنیا اقدام به ذخیره این ارز به عنوان ارز ذخیره می نمایند. از آنجایی که کشور کانادا حجم قابل توجهی از مواد خام را به سایر کشورها صادرات می کند، به دلار کانادایی ارز کالا نیز گفته می شود.در ادامه درباره قیمت دلار کانادا در ونکوور بیشتر بخوانید.

دلار کانادا در ونکوور

کشور کانادا در طول سالیان گذشته توانسته در زمینه اقتصادی پیشرفت چشم گیری را تجربه کند و این موضوع را مدیون عوامل مختلفی می باشد. به همین خاطر دلار کانادا توانسته محبوبیت بالایی در بین بانک‌ های مرکزی بین المللی کسب کند. این کشور در کنار ثبات اقتصادی خوبی که دارد، از سیستم سیاسی قدرتمندی نیز برخوردار می باشد و این عامل نیز بر محبوبیت آن در بین سایر ملل تاثیر بسزایی گذاشته است. معاملاتی که در استان ونکوور انجام می ‌شود هم با استفاده از پول رایج کشور کانادا (CAD‌) صورت می ‌پذیرد.

نخستین ارزی که وارد کشور کانادا شد توسط فرانسوی ها به این کشور انتقال پیدا کرد. اولین اسکناسی که در کشور کانادا به چاپ رسید نیز مربوط به سال ۱۸۲۱ می باشد که توسط بانک مونترال کانادا منتشر شد و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی توانست به روش اصلی پرداخت در کشور کانادا تبدیل شود. ولی سکه کانادا در سال ۱۹۸۷ معرفی شد که بر روی آن تصویر پرنده ای به نام لونی نقش بسته بود. علاوه بر این سکه‌ های دو دلاری کانادایی که به تونی معروف هستند هم در سال ۱۹۹۶ تولید شدند.

برای اطلاع لحظه ای از قیمت دلار کانادا، به تلگرام گنجینه در لینک مورد نظر مراجعه کنید.

نرخ دلار کانادا در ونکوور

موارد مهمی که در خصوص دلار کانادایی می بایست بدانید در زیر آورده شده است:

  • نرخ تورم دلار کانادا از سال ۲۰۱۵ تاکنون حدود ۱٫۰۶ درصد عنوان شده است. این نرخ تورم برای استان های مختلف کانادا نظیر ونکوور نیز ثابت است.
  • دلار کانادا حدود ۲ درصد از ذخایر ارز جهانی را تشکیل داده است و به همین خاطر یک راه برای حفظ ارزش سرمایه، تبدیل آن به دلار کانادایی می باشد.
  • علاوه‌ بر لونی، نام های مستعار دیگری نظیر piastre، buck و Huard نیز به دلار کانادا اختصاص یافته است.
  • پرکاربردترین اسکناس هایی که در کشور کانادا مورد استفاده قرار می گیرند اسکناس‌ های ۵ ،۱۰، ۲۰ و ۵۰ دلاری می باشند. این موضوع بدین معنی است که اسکناس های بزرگتر نظیر اسکناس‌ های ۱۰۰ دلاری در این کشور کم تر استفاده می شوند.
  • دولت کانادا به جای اسکناس های ۱ و ۲ دلاری، اقدام به ضرب سکه نموده است.
  • ارزی که در کشور کانادا مورد استفاده قرار می‌گیرد مختص همین کشور می ‌باشد و برای انجام مبادلات در استان های مختلف کانادا نظیر ونکوور از دلار کانادایی استفاده می شود.
  • هر دلار کانادا ۱۰۰ سنت می باشد.
  • در حین خرید دلار کانادایی بهتر است از نرخ زنده این دلار آگاهی کسب کنید و سپس اقدام به خرید آن نمایید.
  • خرید دلار را از موسسات معتبری انجام دهید که بهترین نرخ ارز را به شما ارائه می نمایند.

عوامل موثر بر قیمت دلار کانادا در ونکوور

قیمت دلار کانادا در ونکوور به عوامل مختلفی وابسته می باشد که از آن جمله می ‌توانیم به موارد زیر اشاره نماییم:

  • هرچه میزان تمایل مردم در بازارهای ارشد خرید و فروش به دلار کانادا افزایش پیدا کند قیمت دلار کانادایی نیز در استان های مختلف کانادا افزایش پیدا خواهد کرد. عکس این قضیه نیز صادق است و کاهش تمایل مردم منجر به کاهش قیمت این ارز در نقاط مختلف کانادا می گردد. این موضوع سبب شناور شدن قیمت این ارز در دنیا شده است. بانک مرکزی کانادا برای تعیین نرخ تبدیل دلار فعالیتی انجام نمی دهد و سیاست دولت کانادا بر این است که بازارها ارزش این دلار را تعیین نمایند. در یک جمع ‌بندی کلی بانک کانادا به دلار کانادا این اجازه را داده که به صورت شناور باقی بماند. ولی با این وجود نرخ تورم این ارز در کانادا کم تر از دو درصد می باشد.
  • هر چه تقاضا برای خرید کالاهای کانادایی بیشتر شود، ارزش دلار کانادایی نیز افزایش پیدا خواهد کرد و این دو با یکدیگر رابطه مستقیمی دارند.
  • تصمیم گیری های سیاسی دولت کانادا نیز بر نرخ دلار کانادا تاثیر مستقیم می گذارد. بنابراین دولت کانادا تمام سعی خود را بر آن داشته تا بتواند در حین تصمیم‌ گیری‌ های سیاسی، بهترین تصمیمات را اتخاذ نماید تا ضربه ای به اقتصاد این کشور وارد نشود.
  • طبق آمار و اطلاعات به دست آمده در مواقعی که دولت کانادا با کسری بودجه مواجه شده، نرخ دلار کانادایی نیز با کاهش شدید مواجه شده است.
  • درباره سرمایه گذاری در کانادا بخوانید.

روش های حواله دلار کانادا در ونکوور

معمولاً در گذشته کار انتقال پول در سطح بین المللی نسبتا پیچیده بود. اما امروزه با گسترش ارتباطات و قدرتمند تر شدن فناوری و پیشرفت هایی که در زمینه بانک داری آنلاین صورت گرفته است، خدمات انتقال پول در سطح بین المللی نیز بسیار آسان تر از گذشته شده است.

در گذشته کار انتقال پول به کشور کانادا تنها از طریق حواله و چک امکان پذیر بود. اما امروزه روش های ارسال پول به کشور کانادا به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده و می ‌توان از راه های مختلفی برای انتقال پول به کانادا اقدام کرد. البته کشور ایران به دلیل اینکه تحت تحریم های مختلفی قرار دارد نمی ‌تواند از برخی از این روش ها برای انتقال پول استفاده کند و ایده آل ترین راه برای انتقال پول از کشور ایران به کشور کانادا حواله دلار از طریق صرافی های معتبر می باشد.

روش های مختلف انتقال پول به ونکوور

  • حواله دلار در ونکوور از طریق سامانه پی پال (به دلیل تحریم بودن کشور ایران، این روش در ایران کارایی ندارد)
  • حواله دلار در ونکوور از طریق شرکت های انتقال دهنده پول (به دلیل تحریم بودن کشور ایران، این روش در ایران کارایی ندارد)
  • حواله دلار در ونکوور با استفاده از وسترن یونیون (به دلیل تحریم بودن کشور ایران، این روش در ایران کارایی ندارد)
  • حواله دلار در ونکوور با استفاده از مانی گرام (به دلیل تحریم بودن کشور ایران، این روش در ایران کارایی ندارد)
  • حواله دلار در ونکوور توسط صرافی (اصلی ترین راه انتقال پول از ایران به کانادا و برعکس این روش می باشد)

حواله دلار کانادا به ونکوور توسط صرافی ها

صرافی هایی که در کشور کانادا مشغول فعالیت هستند، وظایف زیر را بر عهده دارند:

  • خرید دلار: برای خرید دلار در صرافی های ونکوور می توانید از کارت های بانکی عضو شتاب ایرانی استفاده نمایید.
  • انتقال ارز: افرادی که به عنوان صراف در کشور کانادا مشغول به کار هستند برای اینکه بتوانند به مشتریان خود در سایر کشورهای دنیا خدمات بهتری ارائه دهند، در بانک های این کشورها حساب باز کرده اند تا بتوانند کارهای مربوط به انتقال ارز را به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهند.
  • ارسال و دریافت حواله های ارزی: صرافی هایی که در شهر ونکوور مشغول فعالیت هستند کار ارسال و دریافت حواله های ارزی را در کم ترین زمان ممکن انجام می دهند تا بتوانند مشتریان را راضی نگه دارند.
  • ارائه مشاوره به مشتریان: به دلیل آنکه ابهامات زیادی در خصوص نحوه فعالیت صرافی ها و کارهایی نظیر انتقال ارز برای مشتریان وجود دارد، افرادی که در صرافی ‌های ونکوور مشغول فعالیت هستند می ‌توانند به مشتریان خود در خصوص انجام کلیه فعالیت ‌های ارزی، خرید و فروش دلار یا سکه و همچنین نحوه انتقال حواله های ارزی به آن ها مشاوره دهند و آن ها را راهنمایی نمایند.

مدارک مورد نیاز جهت ارسال حواله دلار به ونکوور

اگر قصد ارسال حواله به یکی از استان های کانادا نظیر ونکوور را دارید می بایست اقدام به جمع‌ آوری مدارک زیر نمایید:

  • اطلاعات شخصی فردی که قصد انتقال حواله به حساب او را دارید که این اطلاعات شامل مواردی نظیر آدرس، شماره تلفن، نام و نام خانوادگی می گردد.
  • کپی کارت های شناسایی نظیر شناسنامه،کارت ملی و پاسپورت
  • اطلاعات بانکی نظیر شماره حساب
  • شماره ترانزیت

کارمزد ارسال حواله

صرافی هایی که کار انتقال حواله را انجام می ‌دهند برای انجام این کار کارمزد مشخصی را در نظر گرفته اند. البته مبلغ کارمزد صرافی های مختلف در استان ‌های مختلف کانادا متفاوت می باشد و علاوه بر این مبلغ کارمزد به میزان مبلغی که قصد حواله آن را دارید نیز وابسته است. یعنی هر چه مبلغ بیش تر باشد، مبلغ کارمزد هم  افزایش پیدا خواهد کرد. به طور معمول هزینه کارمزد حواله های دانشگاهی ۱۰۰ دلار و هزینه کارمزد حواله های شخصی بین ۵۰ تا ۱۵۰ دلار عنوان شده است.

نکات مهم در رابطه با انتقال پول به ونکوور کانادا

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا یا همانIRCC  اقدام به تعریف حداقل وجوهی که افراد مهاجر تازه وارد که قصد اقامت در کشور کانادا و دریافت کارت pr را دارند نموده است. مبلغ فوق بر اساس تعداد اعضای خانواده متفاوت می باشد. علاوه بر این، این مبلغ هر ساله به روز رسانی می شود و می بایست از مبلغ به روز آن در حین مهاجرت به کانادا اطلاعات کسب کنید.

تمامی افرادی که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارند می بایست این حداقل مبلغ عنوان شده توسطIRCC  را در حین ورود به کانادا با خود به همراه داشته باشند. تنها مورد استثنا که در این زمینه وجود دارد، افرادی هستند که از طریق برنامه کلاس تجربه کانادایی به کشور کانادا مهاجرت می کنند. اگر قصد انتقال پول به کانادا را دارید به نکات زیر دقت کنید:

  • پیش از مهاجرت به کانادا با بانک یا موسسه مالی خود در خصوص روند انتقال پول به کانادا مشاوره نمایید.
  • هیچ گونه محدودیتی در خصوص مقدار پولی که شما با خود به کشور کانادا می آورید وجود ندارد. اما اگر مبلغ میزان پولی که با خود به همراه می برید بیش از ۱۰ هزار دلار باشد، حتماً باید منبع پول را مشخص کنید. در نتیجه افرادی که برای مهاجرت به کانادا اقدام به فروش ملک شخصی خود می کنند بهتر است مدارک فروش را با خود همراه داشته باشند تا بتوانند اقدام به اثبات منبع پولی خود نمایند.
  • به طور کلی انتقال پول به کشور کانادا سخت نیست. اما بهتر است اگر شرایط باز کردن حساب بانکی پیش از ورود به کشور کانادا را دارید این کار را انجام دهید. البته پیش از انجام این کار مطمئن شوید که اسناد مناسبی را در خصوص احراز هویت برای دسترسی به این پول در کشور کانادا جمع آوری کرده اید تا بتوانید پس از ورود به این کشور به این مبلغ دسترسی پیدا کنید و از آن استفاده نمایید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=82392
  • 35 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.