تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

8

تشریح دستاوردهای سفر رئیس جمهور به روسیه

  • کد خبر : 79379
  • 01 بهمن 1400 - 12:46
تشریح دستاوردهای سفر رئیس جمهور به روسیه
رئیس جمهور بیان کرد: در این سفر جلسات و دیدارهای مختلفی داشتیم، و بحث‌هایی که بین ما و مسئولان عالی رتبه کشور دوست ما روسیه انجام شد در جهت اهداف کلان جمهوری اسلامی بود.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان که از روز چهارشنبه ۲۹ دی ماه ۱۴۰۰ به دعوت رسمی همتای روس خود و در راستای گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، به روسیه سفر کرده بود، دقایقی پیش وارد تهران شد.

رئیسی در بدو ورود به تهران در تشریح دستاوردهای این سفر گفت: در این سفر جلسات و دیدارهای مختلفی داشتیم، و بحث‌هایی که بین ما و مسئولان عالی رتبه کشور دوست ما روسیه انجام شد در جهت اهداف کلان جمهوری اسلامی بود.

وی افزود: هدف مهم در سیاست خارجی جمهوری تعامل حداکثری با کشورهای جهان به خصوص کشورهای همسایه، هم پیمان و هم سو با ماست.

رئیسی گفت: مناسباتی تا کنون بین ما و روسیه بوده ولی در این سفر توافقات اساسی برای گسترش همه جانبه پایدار و سودمند برای دو کشور صورت گرفت.

رئیس جمهور یادآور شد: بدون تردید توسعه روابط با روسیه به امنیت و رفاه دو ملت کمک خواهد کرد. حتما این همکاری های امنیت ساز برای منطقه خواهد بود.

رئیسی تاکید کرد: صحبت هایی شد که ما می‌توانیم گام‌هایی در جهت شکستن سلطه دلار و با پول ملی تبادلات را ادامه دهیم.

رئیس جمهور گفت: وزیر نفت ما توافقات خوبی با مسئولان انرژی روسیه داشت که آثار آن بعد از این مشخص خواهد شد.

وی افزود: در این سفر نسبت به رفع موانع تجاری و جهش روابط تجاری توافقات خوبی صورت گرفت. روابط  تجاری بین دو کشور قابل قبول نیست و ما هدف گیری کردیم در گام اول ده میلیارد دلار سطح تجارت دو کشور ارتقا پیدا کند.

رئیسی تاکید کرد: در حوزه کشاورزی هم بحث های خوبی صورت گرفت که به مبادلات واقعی محصولات کشاورزی منجر می شود. در حوزه حمل و نقل هم بحث هایی انجام شد و قرار شد حوزه ترانزیتی دنبال شود به نحوی که بتوانیم کار کریدور شمال و جنوب را با همکاری دو کشور دنبال کنیم. این مسیر ترانزیتی حمل و نقل را آسان و زمان حمل و نقل را بسیار کم خواهد کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: در بحث حوزه های صنایع، همکاری های دفاعی، هوا و فضا و همکاری های فضایی هم قرار شد توسعه های لازم صورت گیرد و قرار شد وزارت خارجه و رئیس کمیسیون اقتصادی ما توافقات صورت گرفته را تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

رئیسی گفت: در حوزه سیاست خارجی اولین موضوعی که بین ما مطرح شد بحث یک ادراک مشترک در باره تحولات خارجی است که این ادراک مشترک موجب همکاری های طرفین خواهد شد. بدون تردید همکاری های ما و روسیه می تواند در حوزه سیاست خارجی نسبت به بحران های منطقه ای و مسائل بین المللی و امنیت و ثبات کمک کند.

رئیس جمهور گفت: اطمینان داریم حضور ایران در منطقه حضور امنیت ساز است و کشورهای منطقه هم این را دیده اند. برعکس حضور کشورهای بیگانه در منطقه همواره برای منطقه مشکل امنیتی ایجاد کرده است.

وی افزود: در این سفر همچنین دیدار سه ساعته خوبی با آقای پوتین داشتیم و درباره مسائل مختلف صحبت کردیم و توافقات خوبی حاصل شد. وزرا نیز دیدارها و گفت وگوهای مشترک خوبی داشتند و توافقات خوبی حاصل شد. امیدواریم این سفر نقطه عطفی باشد و این روابط به امنیت منطقه کمک کند.

به گزارش فارس، در جریان سفر به روسیه رئیس جمهور علاوه بر دیدار با همتای روس خود، با ایرانیان مقیم روسیه، فعالان اقتصادی و تجار روس و رئیس شورای مسلمانان این کشور نیز دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور همچنین در جمع نمایندگان مجلس دومای روسیه و اعضای شورای علمی، اساتید و دانشجویان دانشگاه ملی مسکو حضور یافته و سخنرانی کرد و دکترای افتخاری دانشگاه ملی مسکو نیز به آیت الله رئیسی اعطا شد.

رئیسی در پایان برنامه‌های سفر به روسیه در مسجد جامع مسکو حضور یافته و پس از اقامه نماز جماعت در جمع نمازگزاران سخنرانی کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=79379
  • 50 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.