تاریخ : پنج شنبه, ۷ بهمن , ۱۴۰۰ : 24 جماد ثاني 1443 Thursday, 27 January , 2022

اخبار داغ

تکذیب انتساب فیلم رقص زنان به شهرداری تهران تلاش برای به حداقل رساندن تنش با همسایگان است جزئیات ۱۲ ساعت جلسه بررسی بودجه مناطق شهر تهران محاسبه قبوض‌ برق بهمن ماه با تعرفه‌های جدید تدبیر مدیریت شهری ششم برای مهار قیمت مسکن در پایتخت اُفت ۳.۹ درصدی سهام عدالت برنامه ۲ دیدار معوقه استقلال مشخص شد/پرسپولیسی‌ها امروز هم تمرین نکردند جدیدترین قیمت اقلام سبزی و صیفی در میادین میوه و تره‌بار عیدی بازنشستگان و کارمندان لشگری و کشوری برابر است استقبال بالا از فیلم «مرد بازنده» بازخوانی پرونده اولین قاتل زنجیره‌ای ایران پاستوکووک را می‌توان برای دوز سوم سایر واکسن‌ها استفاده کرد؟ کیفیت هوای پایتخت قابل قبول رویکرد جدید دستگاه دیپلماسی کشورمان قیمت مسکن در ۷ بهمن ۱۴۰۰ حضور طارمی در اردوی تیم ملی فواید و خواص ویتامین ث آخر هفته‌ همراه با فیلم‌های متنوع با رنگ و بوی انقلاب عواملی اصلی افزایش بیماری قلبی در مردان فسخ قرارداد هافبک آبی‌پوشان

3

ضرورت تامین تسهیلات مالی برای برقی شدن حمل و نقل عمومی

  • کد خبر : 78764
  • ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
ضرورت تامین تسهیلات مالی برای برقی شدن حمل و نقل عمومی
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: تامین منابع مالی مورد نیاز حمل و نقل عمومی تهران بخشی از مسوولیت برعهدهء دولت گذاشته شده و بخش دیگری بر دوش شهرداری است.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، سیدمحمد آقامیری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درخصوص ضرورت تامین تسهیلات مالی مورد نیاز برای برقی شدن حمل و نقل عمومی پایتخت از سوی دولت اظهار داشت: در موضوع تامین منابع مالی مورد نیاز برای ادارهء حمل و نقل عمومی تهران طبق آنچه که در قانون آمده بخشی از مسوولیت برعهدهء دولت گذاشته شده است. بخش دیگری از مسوولیت تامین منابع مالی حمل و نقل هم بر دوش خود شهرداری گذاشته است. در زمینهء توسعه و ساماندهی ناوگان اتوبوسرانی شهری که دولت هم باید کمک‌های تسهیلاتی را ارائه بکند این الزام هم برای دولت وجود دارد که اتوبوس‌های برقی را به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه بکند. چون مقرر شده تا سه هزار و ششصد دستگاه اتوبوس از طرف دولت برای به کارگیری در حمل و نقل کل کشور تامین بشود.

وی ادامه داد: براساس قراری که در این زمینه گذاشته شده از این رقم حدود هزار و دویست دستگاه هم برای تهران باید آورده بشود. تقاضایی که ما از دولت داریم این است که آن خودرو‌هایی که قرار شده برای به کارگیری در خطوط حمل و نقل تهران از خارج وارد بشود یا در داخل ساخته بشود خودرو‌های برقی باشد. یعنی مسوولان از خارج اتوبوس برقی وارد کنند یا اگر در داخل هزینه‌ای برای ساخت و تولید اتوبوس صورت می‌گیرد درمورد تهران این هزینه‌ها صرف ساخت اتوبوس برقی بشود.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: من تصور می‌کنم در زمینهء فراهم کردن اتوبوس‌های برقی برای شهر تهران قدم اول را باید خود دولت بردارد. اگر چنین اتفاقی محقق بشود شهرداری هم خواهد توانست به تدریج در این زمینه دست به اقداماتی بزند. همین امروز هم ما شاهد هستیم که شهرداری تهران در حال وارد کردن پنجاه دستگاه اتوبوس برقی به چرخهء حمل و نقل عمومی است. اگر دولت در این زمینه مساعدت بکند و شهرداری هم بتواند اقدام‌های مطلوبی داشته باشد به مرور خواهیم توانست فقط اتوبوس برقی وارد کنیم و دیگر خودرو‌های دیزلی را وارد سیستم حمل و نقل تهران نکنیم.

آقامیری در پایان خاطرنشان کرد: اگر چنین برنامه‌ای محقق بشود قیمت گذاری این اتوبوس‌های برقی هم برعهده شهرداری خواهد بود. ولی در زمینهء تامین خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت‌ها مسوولیت به طور کامل برعهدهء خود دولت خواهد بود. حجم آلودگی‌هایی که موتورسیکلت‌ها و خودرو‌های شخصی ایجاد می‌کنند به مراتب بیشتر است. یعنی این نوع آلودگی‌ها میزانی فراتر از آن آلایندگی‌هایی دارد که به وسیلهء حمل و نقل عمومی و اتوبوس‌هایی که در اختیار شهرداری قرار دارد به وجود می‌آید.

منبع: میزان
انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=78764

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی