تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

6

ضرورت تامین تسهیلات مالی برای برقی شدن حمل و نقل عمومی

  • کد خبر : 78764
  • 25 دی 1400 - 16:04
ضرورت تامین تسهیلات مالی برای برقی شدن حمل و نقل عمومی
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: تامین منابع مالی مورد نیاز حمل و نقل عمومی تهران بخشی از مسوولیت برعهدهء دولت گذاشته شده و بخش دیگری بر دوش شهرداری است.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، سیدمحمد آقامیری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درخصوص ضرورت تامین تسهیلات مالی مورد نیاز برای برقی شدن حمل و نقل عمومی پایتخت از سوی دولت اظهار داشت: در موضوع تامین منابع مالی مورد نیاز برای ادارهء حمل و نقل عمومی تهران طبق آنچه که در قانون آمده بخشی از مسوولیت برعهدهء دولت گذاشته شده است. بخش دیگری از مسوولیت تامین منابع مالی حمل و نقل هم بر دوش خود شهرداری گذاشته است. در زمینهء توسعه و ساماندهی ناوگان اتوبوسرانی شهری که دولت هم باید کمک‌های تسهیلاتی را ارائه بکند این الزام هم برای دولت وجود دارد که اتوبوس‌های برقی را به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه بکند. چون مقرر شده تا سه هزار و ششصد دستگاه اتوبوس از طرف دولت برای به کارگیری در حمل و نقل کل کشور تامین بشود.

وی ادامه داد: براساس قراری که در این زمینه گذاشته شده از این رقم حدود هزار و دویست دستگاه هم برای تهران باید آورده بشود. تقاضایی که ما از دولت داریم این است که آن خودرو‌هایی که قرار شده برای به کارگیری در خطوط حمل و نقل تهران از خارج وارد بشود یا در داخل ساخته بشود خودرو‌های برقی باشد. یعنی مسوولان از خارج اتوبوس برقی وارد کنند یا اگر در داخل هزینه‌ای برای ساخت و تولید اتوبوس صورت می‌گیرد درمورد تهران این هزینه‌ها صرف ساخت اتوبوس برقی بشود.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: من تصور می‌کنم در زمینهء فراهم کردن اتوبوس‌های برقی برای شهر تهران قدم اول را باید خود دولت بردارد. اگر چنین اتفاقی محقق بشود شهرداری هم خواهد توانست به تدریج در این زمینه دست به اقداماتی بزند. همین امروز هم ما شاهد هستیم که شهرداری تهران در حال وارد کردن پنجاه دستگاه اتوبوس برقی به چرخهء حمل و نقل عمومی است. اگر دولت در این زمینه مساعدت بکند و شهرداری هم بتواند اقدام‌های مطلوبی داشته باشد به مرور خواهیم توانست فقط اتوبوس برقی وارد کنیم و دیگر خودرو‌های دیزلی را وارد سیستم حمل و نقل تهران نکنیم.

آقامیری در پایان خاطرنشان کرد: اگر چنین برنامه‌ای محقق بشود قیمت گذاری این اتوبوس‌های برقی هم برعهده شهرداری خواهد بود. ولی در زمینهء تامین خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت‌ها مسوولیت به طور کامل برعهدهء خود دولت خواهد بود. حجم آلودگی‌هایی که موتورسیکلت‌ها و خودرو‌های شخصی ایجاد می‌کنند به مراتب بیشتر است. یعنی این نوع آلودگی‌ها میزانی فراتر از آن آلایندگی‌هایی دارد که به وسیلهء حمل و نقل عمومی و اتوبوس‌هایی که در اختیار شهرداری قرار دارد به وجود می‌آید.

منبع: میزان
انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=78764
  • 54 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.