تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت وعده صادق بر دیوارهای بزرگ تهران و برج آزادی اعلام جزییات تعرفه‌های پزشکی امسال ابلاغیه انضباطی برای دو ستاره استقلال رای کمیته استیناف برای پرسپولیس و سپاهان اجرای قانون کاهش مدت سربازی تا شهریورماه افزایش معاملات نفت خام در واکنش به عملیات ایران شکست مصونیت و امنیت فرضی دولت صهیونیستی ۵ پیش‌بینی درباره نرخ اجاره در سال جدید رگبار باران و وزش باد شدید در تهران لغو تمام پروارها تا صبح فردا رشد قیمت محصولات پتروشیمی ایران درآمد ۴۳هزار میلیاردی فروش خوراک به پتروشیمی‌ها در سال ۱۴۰۳ تغییر ساعت کاری در خرداد ماه ضرورت استفاده از نیروهای متخصص در صنعت فولاد محصولات وارداتی فولاد گران‌تر از نرخ ارز آزاد جهان نظاره‌گر سیلی محکم ایران به اسرائیل افزایش اعتبارات سرویس‌های مدارس استثنایی اعمال نرخ جدید کرایه‌های حمل و نقل عمومی از اول اردیبهشت ضرورت ساخت سرپناه برای قربانیان خشونت‌های خانوادگی توضیحات رییس مجلس از بررسی بخش دوم لایحه بودجه در مجلس

10

طرح تشویقی محرومیت زدائی برای ایجاد تحول در مناطق کم‌برخوردار

  • کد خبر : 78757
  • 25 دی 1400 - 15:40
طرح تشویقی محرومیت زدائی برای ایجاد تحول در مناطق کم‌برخوردار
رئیس کمیسیون‌ سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای، بیان کرد: برای ایجاد تحول در مناطقی کم برخوردار مانند منطقه9 نیاز به طرح تشویقی خاص و برنامه عملیاتی برای محرومیت زدائی هستیم.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، بیست چهارمین نشست تخصصی کارگروه خدمات شهری و محیط زیست منطقه با حضور پیرهادی رئیس کمیسیون‌ سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ، خسروی شهردار منطقه ۹، معاونین و مدیران شهری، جمعی از ائمه جماعات و شورایاران برگزار شد.

محمدجواد خسروی شهردار منطقه گزارشی از وضعیت پروژه های اولویت دار منطقه ۹ و چالش ها ارائه کرد و خواستار توجه جدی شورای اسلامی شهر تهران به این منطقه شد.

وی ضمن تاکید بر مشکل بافت ریزدانه و فرسوده منطقه خواهان بهره مندی شهروندان و ساکنین این منطقه از مزایای طرح تشویقی ساخت و ساز شد.

خسروی در ادامه با اشاره به تراکم جمعیتی در محلات منطقه۹، آماری از سرانه پایین فضای سبز و امکانات ورزشی و فرهنگی ارائه کرد و گفت: تنها با رویکرد عدالت محورانه و جهادی می توان بر مشکلات غلبه کرد و ما تمام توان خود را در مسیر اجرا برای بهبود کیفیت زندگی و خدمت رسانی بهتر به مردم شایسته منطقه بکار خواهیم گرفت.

در ادامه جلسه معتمدین محلات ۸ گانه ضمن همفکری با پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران به بیان مسائل و مشکلات خاص محلات خود پرداختند.

مهدی پیرهادی منطقه۹ را یکی از مناطق کمتر برخوردار شهر تهران خواند و اظهار داشت: برای ایجاد تحول در مناطقی کم برخوردار مانند منطقه۹ نیاز به طرح تشویقی خاص و برنامه عملیاتی برای محرومیت زدائی هستیم.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران این منطقه را یکی از ضعیف ترین مناطق از نظر سرانه فضای سبز معرفی و تاکید کرد: در بازدید از منطقه۹ طی تماس تلفنی با مختاری رییس سازمان بوستان‌های شهر تهران، قول خرید یک باغ در این منطقه و اضافه شدن به فضای سبز به شهروندان داده شد.

پیرهادی طی بازدید میدانی از این باغ نیز تاکید کرد: بر اساس مذاکرات انجام شده، ظرف دو هفته این باغ از سوی شهرداری معرفی و از سوی سازمان بوستان‌ها خریداری خواهد شد تا بخشی از کمبود سرانه های سبز منطقه جبران شود.

وی یادآور شد: کمبود سرانه فضای سبز یکی از مشکلات تهران است که در دوره جاری شورای شهر، تلاش داریم این مشکل رفع و به سرانه فضای سبز افزوده شود.

در این جلسه مسائلی از جمله بافت فرسوده، وضعیت میدان فتح و گره ترافیکی غرب تهران، سرانه پایین اماکن ورزشی، سرانه فضای سبز منطقه، آلودگی صوتی ناشی از فرودگاه مهرآباد، گودهای رها شده در منطقه، آسیب های اجتماعی و فرهنگی، زباله گردی و چالش های نگهداشت و رفت و روب شهر مورد بررسی قرار گرفت.

مهدی پیرهادی با همراهی شهردار، معاونین و مدیران شهری منطقه۹ از آخرین وضعیت پروژه های اولویت دار منطقه بازدید کردند؛ در این بازدید میدانی وضعیت اتصال پروژه یادگار امام به بزرگراه فتح، پادگان جی، میدان فتح، بافت فرسوده و ریزدانه محلات امام زاده عبدالله، میدان و برج آزادی، مجتمع تجاری گلها و فضای سبز پهنه غربی پایتخت مورد پایش قرار گرفت.

با هدف تکریم خانواده شهدا و بزرگداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی، عضو شورای اسلامی شهر تهران با همراهی خسروی شهردار منطقه و جمعی از مدیران شهری ضمن حضور در منزل خانواده شهید ورسه، در گفت گو با خانوده بزرگوار این شهید بر تداوم راه شهدا، و حفظ فرهنگ جهادی و انقلابی شهدای عزتمند ایران اسلامی تاکید کرد.

پیرهادی در جلسه با سپاه حمزه سیدالشهدا و بسیج حوزه های منطقه۹ هدف مشترک بسیج و مدیریت شهری را خدمت رسانی به شهروندان عنوان کرد و گفت: در مناطقی کم برخوردار مانند این منطقه، با رویکرد جهادی، روحیه بسیجی و کار مدام می توان بر محدودیت ها غلبه کرد.

وی ضمن تقدیر از عملکرد خسروی شهردار منطقه۹، وی را یکی از مدیران جوان و باانگیزه شهرداری تهران معرفی کرد و گفت: رویکرد مثبت، سازنده، و ارتباط موثر شهردار منطقه با شهروندان و مدیران مختلف شهری می تواند منطقه ۹ را از وضعیت رکود و محرومیت خارج کند و در این مسیر مجموعه سپاه و بسیج می توانند همراه شهرداری باشند.

در ادامه با هدف حضور مستقیم میان مردم و گفت و گوی چهره به چهره با شهروندان غرب پایتخت، رئیس کمیسیون‌ سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در میان نمازگزاران مسجد فاطمه زهرا(س) خیابان استاد معین حضور یافت؛ در این برنامه مدیران شهری ضمن اقامه نماز ظهر و عصر به گفت و گو با شهروندان پیرموان مسائل و چالش های خاص محلات منطقه۹ پرداخته و بر تسریع خدمت رسانی به مردم در حوزه های مختلف شهری اعم از عمرانی، خدماتی، ترافیکی، شهرسازی و خدمات شهری و محیط زیست تاکید کردند.

پیرهادی عضو شورای اسلامی شهر تهران، در جلسه با جمعی از ائمه جماعات مساجد منطقه ضمن تاکید بر محوریت مساجد، خواهان توجه جدی به مسجد بعنوان قطب فعالیت های فرهنگی و اجتماعی شد.

پیرهادی با اشاره به فرهنگ و روحیه جهادی مردم ایران اسلامی گفت: فرهنگ حوزه حضور مردم است؛ لذا رویکرد مدیریت شهری تهران در حوزه فرهنگی و اجتماعی به هیچ عنوان تصدی گری نیست.

وی در دیدار با ائمه جماعات گفت: مساجد خاستگاه انقلاب اسلامی و پشتوانه نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است؛ لذا توجه و رسیدگی به مساجد، وظیفه مدیریت شهری است تا بتوان همچنان از برکات تربیتی، فرهنگی و اجتماعی مساجد بهره برد.

رئیس کمیسیون‌ سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آغاز بکار قرارگاه فرهنگی-اجتماعی کلانشهر تهران گفت: شکل گیری این قرارگاه با حضور نهادهای مختلف خدمت رسان و حاکمیتی، در راستای محرومیت زدائی از اقشار آسیب پذیر و ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان در مناطق کم برخوردارتر است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=78757
  • 43 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.