تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

4

ورزش درمانی طبیعی برای افسردگی

  • کد خبر : 77455
  • 06 بهمن 1401 - 10:08
ورزش درمانی طبیعی برای افسردگی
ورزش یک سری انتقال دهنده‌های عصبی ضروری را برای تعادل روانی مانند سروتونین، هورمون شادی، اندورفین، هورمون‌های لذت و یک ضداسترس واقعی است را فعال می‌کند.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران؛ افسردگی یک بیماری روانی است که باید از همان ابتدا درمان شود تا از وخیم‌تر شدن آن جلوگیری شود.

درمان افسردگی با گل‌های لیندن

گل‌های لیندن به کاهش استرس و کاهش اضطراب کمک می‌کند. این ضدافسردگی طبیعی همچنین باعث آرام شدن اختلالات عصبی (تشنج، خستگی، تپش قلب، تنش، اضطراب…) می‌شود. لیندن با کاهش اختلالات بر نحوه خواب تأثیر می‌گذارد و خواب را تسهیل می‌کند، زیرا باعث کاهش فشار خون شده و دارای اثرات ادرارآور است.

دم کرده لیندن را (مقداری گل خشک را خیس کنید)، دو بار در روز، یک بار هنگام بازگشت به خانه و دوباره بعد از شام بنوشید.

درمان افسردگی با سنبل الطیب

سنبل الطیب به خصوص به خاطر خواص آرام بخششی که دارد معروف است. به کاهش اختلالات خواب مرتبط با اضطراب، عصبی بودن یا استرس کمک می‌کند. همچنین برای افرادی که برای مدت طولانی از قرص‌های خواب آور یا بنزودیازپین‌ها استفاده می‌کنند، راه حل ترک خوبی است.

یک ساعت قبل از خواب یا چندین بار در روز که احساس اضطراب می‌کنید، به عنوان دم کرده یا چای گیاهی (چند گرم از ریشه‌ها را خیس کنید، اگر تازه هستند) مصرف کنید.

ورزش یک درمان طبیعی برای افسردگی است

چرا وقتی استرس دارید ورزش می‌کنید؟ زیرا یک ضد اضطراب طبیعی است، یک سری انتقال دهنده‌های عصبی ضروری برای تعادل روانی شما مانند سروتونین، هورمون شادی، اندورفین، هورمون‌های لذت و یک ضد استرس واقعی را فعال می‌کند.

هر بار که کفش‌های کتانی خود را می‌پوشید و برای دویدن می‌روید، احساس آرامش عمیقی می‌کنید. استرس شما از بین می‌رود و سطح افسردگی شما کاهش می‌یابد.

سوفرولوژی را برای آرامش امتحان کنید

روانشناسی یک تکنیک آرامش بخش است که هدف آن کمک به شما برای تنفس با آگاهی کامل برای هماهنگی با خود و دیگران است. این روش آرامش بخش بر اساس تنفس، آرامش عضلانی، تمرکز و تفکر مثبت است.

یوگا برای از بین بردن افسردگی عالی است

یوگا از همان جلسات اول راحتی را برای شما فراهم می‌کند، یک تسکین دهنده طبیعی عالی برای اضطراب است، این هنر زندگی بر اساس هماهنگی بین بدن و ذهن در عصر حاضر است. یوگا ضد استرس بوده و قدرت ذهنی را با آرامش جسمی و روانی ترکیب می‌کند. یوگا همچنین به مبارزه با بیماری‌های قلبی عروقی، از بین بردن استرس فیزیکی، بهبود عملکرد سیستم گوارشی و تنفسی، هماهنگی بدن و حفظ ارگانیسم کمک می‌کند.

مدیتیشن

مدیتیشن یکی از راه‌های تاثیرگذاری بر وضعیت ذهنی شماست. مشابه سوفرولوژی، به ذهن شما کمک می‌کند تا سیل افکار منفی را که به شما حمله می‌کنند پاک کند و به شما اجازه می‌دهد تا با تمرکز تمام توجه خود بر احساسات درونی و بیرونی، بر لحظه حال تمرکز کنید.

آرامش به شیوه یاکوبسن

آرامش عضلانی، امکان آرامش ذهنی طولانی مدت واقعی فراهم می‌کند. هدف از این روش به دست آوردن یک آرام بخش فیزیولوژیک به لطف آرامش روانی و عاطفی است. در واقع، رابطه نزدیکی بین احساسات و تنش عضلانی ما وجود دارد. به همین دلیل است که بسیاری از درمانگران اکنون این داروی ضد افسردگی طبیعی را ارائه می‌دهند، این دارو به تسکین همه علائم یا تنش عضلانی از جمله بی خوابی، لکنت زبان، تنش، بیماری‌های روان تنی، و همچنین کمردرد یا گردن درد کمک می‌کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=77455
  • 15 بازدید

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.