تاریخ : پنج شنبه, ۷ بهمن , ۱۴۰۰ : 24 جماد ثاني 1443 Thursday, 27 January , 2022

اخبار داغ

تکذیب انتساب فیلم رقص زنان به شهرداری تهران تلاش برای به حداقل رساندن تنش با همسایگان است جزئیات ۱۲ ساعت جلسه بررسی بودجه مناطق شهر تهران محاسبه قبوض‌ برق بهمن ماه با تعرفه‌های جدید تدبیر مدیریت شهری ششم برای مهار قیمت مسکن در پایتخت اُفت ۳.۹ درصدی سهام عدالت برنامه ۲ دیدار معوقه استقلال مشخص شد/پرسپولیسی‌ها امروز هم تمرین نکردند جدیدترین قیمت اقلام سبزی و صیفی در میادین میوه و تره‌بار عیدی بازنشستگان و کارمندان لشگری و کشوری برابر است استقبال بالا از فیلم «مرد بازنده» بازخوانی پرونده اولین قاتل زنجیره‌ای ایران پاستوکووک را می‌توان برای دوز سوم سایر واکسن‌ها استفاده کرد؟ کیفیت هوای پایتخت قابل قبول رویکرد جدید دستگاه دیپلماسی کشورمان قیمت مسکن در ۷ بهمن ۱۴۰۰ حضور طارمی در اردوی تیم ملی فواید و خواص ویتامین ث آخر هفته‌ همراه با فیلم‌های متنوع با رنگ و بوی انقلاب عواملی اصلی افزایش بیماری قلبی در مردان فسخ قرارداد هافبک آبی‌پوشان

2

در تولید ریل به خودکفایی رسیدیم

  • کد خبر : 75524
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
در تولید ریل به خودکفایی رسیدیم
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه بیان کرد: کمبود نقدینگی و تحریم‌ها مانع ورود ریل با کیفیت مطلوب شد اما با تولید ریل UIC54 بر اساس استانداردهای بین‌المللی شاهد خودکفایی در این بخش هستیم.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه برای تعمیرات و نگهداری خطوط مترو، شرکت بهره برداری مترو سالانه به ۵۰۰ شاخه ریل UIC54 نیاز دارد، اظهار داشت: تولید این ریل در شرکت ذوب‌آهن اصفهان در شرایط تحریم، یک اقدام بسیار ضروری و استراتژیک برای توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری است.

وی تصریح کرد: کمبود نقدینگی و تحریم‌ها مانع ورود ریل با کیفیت مطلوب شد اما خوشبختانه در حال حاضر با تولید ریل UIC54 که بر اساس استانداردهای بین‌المللی، کیفیت مطلوبی دارد شاهد خودکفایی در این بخش هستیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه، با اشاره به اینکه قبلا ریل مترو از اتریش وارد می‌شد افزود: با شدت گرفتن تحریم‌ها، به ناچار واردات ریل از کشورهای روسیه و ترکیه انجام شد که از کیفیت مطلوب برخوردار نبود و هزینه تعمیر و نگهداری را نیز افزایش داد.

شایسته خاطرنشان کرد: تولید ریل در ذوب‌آهن اصفهان نه‌تنها صرفه‌جویی اقتصادی دارد و مانع خروج ارز از کشور می‌شود، بلکه دغدغه ما را برای تامین ریل از بین برد و مهم‌تر از همه اینکه، وابستگی حمل و نقل ریلی را به سایر کشورها کاهش می دهد.

 مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه ادامه داد: اولویت خود را برای تامین قطعات از تولیدکنندگان داخلی قرار دایم تا گامی در جهت تحقق شعار سال که توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها نامگذاری شده است برداشته تا از وابستگی به دیگر کشورها برای تأمین قطعات کاسته شود.

وی در پایان یادآور شد: ریلی که امروز تولید شده است، پس از کنترل و بازرسی، برای متروی تهران که حجم بالایی از مسافر را دارد و از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، ارسال شده است. و مطمئنا استفاده متروی تهران از تولیدات داخلی، سایر کلانشهرها را که دارای مترو هستند را هم برای استفاده از این نوع ریل ترغیب می‌کند.

گفتنی است؛ برای اولین بار از ریل ملی  ۶۰E۱ ذوب‌آهن اصفهان برای تعمیر نگهداری خط ۵ متروی تهران و حومه استفاده شد و از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=75524

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی