تاریخ : پنج شنبه, ۷ بهمن , ۱۴۰۰ : 24 جماد ثاني 1443 Thursday, 27 January , 2022

اخبار داغ

تکذیب انتساب فیلم رقص زنان به شهرداری تهران تلاش برای به حداقل رساندن تنش با همسایگان است جزئیات ۱۲ ساعت جلسه بررسی بودجه مناطق شهر تهران محاسبه قبوض‌ برق بهمن ماه با تعرفه‌های جدید تدبیر مدیریت شهری ششم برای مهار قیمت مسکن در پایتخت اُفت ۳.۹ درصدی سهام عدالت برنامه ۲ دیدار معوقه استقلال مشخص شد/پرسپولیسی‌ها امروز هم تمرین نکردند جدیدترین قیمت اقلام سبزی و صیفی در میادین میوه و تره‌بار عیدی بازنشستگان و کارمندان لشگری و کشوری برابر است استقبال بالا از فیلم «مرد بازنده» بازخوانی پرونده اولین قاتل زنجیره‌ای ایران پاستوکووک را می‌توان برای دوز سوم سایر واکسن‌ها استفاده کرد؟ کیفیت هوای پایتخت قابل قبول رویکرد جدید دستگاه دیپلماسی کشورمان قیمت مسکن در ۷ بهمن ۱۴۰۰ حضور طارمی در اردوی تیم ملی فواید و خواص ویتامین ث آخر هفته‌ همراه با فیلم‌های متنوع با رنگ و بوی انقلاب عواملی اصلی افزایش بیماری قلبی در مردان فسخ قرارداد هافبک آبی‌پوشان

2

اتخاذ تصمیم جهت نوسازی ناوگان عمومی برای جلوگیری از آلودگی هوا

  • کد خبر : 75479
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
اتخاذ تصمیم جهت نوسازی ناوگان عمومی برای جلوگیری از آلودگی هوا
بیان کرد: اگر تدبیری برای نوسازی ناوگان فرسوده تهران اتخاذ نشود در دوسال آینده فاجعه‌ای در آلودگی رخ می‌دهد.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، مهدی پیرهادی  عضو شورای شهر تهران در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران اظهار داشت: مسیر بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص آلودگی هوا باید قدری متفاوت باشد هنگاهی که به سهم منابع آلاینده که توسط مجموعه‌های مختلف و وسایل نقلیه منتشر می‌شود نگاه می‌کنیم ۶۰ تا ۷۰ درصد این آلایندگی مربوط به منابع متحرک و ۳۰ درصد دیگر مربوط به سایر منابع است که از این میزان ۱۸ درصد صنایع، ۱۲ درصد نیروگاه‌ها و ۴ درصد مربوط به پالایشگاه‌ها است برای این موارد چه تهمیداتی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در حوزه منابع منتشرکننده آلایندگی توسط وسایل نقلیه تاکسی‌ها سهم ۲ درصدی دارند و موتورسیکلت‌ها سهمی بیش از ۱۰ درصد، وانت‌ها ۲ درصد، اتوبوس‌های سرویس مدارس و ارگان‌های دولتی ۷ درصد، کامیون و کامیونت‌ها ۱۶ درصد را به خود اختصاص دادند.

پیرهادی خاطرنشان کرد: ۲۳۷ هزار خودرو‌ فرسوره سواری هستتد که تا دو سال دیگر رقم آن‌ها به ۴۷۰ هزار دستگاه می‌رسد در حال حاضر ۳۲ هزار تاکسی فرسوده داریم که ظرف دو سال آینده به حدود ۵۰ هزار دستگاه می‌رسند همچنین ۸۵ هزار وانت فرسوده داریم که تا سال ۱۴۰۲ به حدود ۱۲۰ هزار دستگاه می‌رسد ۶۲۰۰ دستگاه مینی بوس فرسوده داریم که تا ۱۴۰۲ به حدود ۷ هزار می‌رسد برای اتوبوس‌های شرکت واحد در حال حاضر ۵ هزار دستگاه فرسوده وجود دارد که تا ۱۴۰۲ به حدود ۶ هزار دستگاه می‌رسند بر‌ای اتوبوس‌های سرویس مدارس و ارگان‌ها در سال جاری ۳۷۰۰ دسـتگاه داریم که تا ۱۴۰۲ به ۴۵۰۰ دستگاه می‌رسد. برای موتورسیلکت های فرسوده در سال جاری دو میلیون دستگاه داریم که تا ۱۴۰۲ به ۲.۵ میلیون می‌رسد به این ترتیب در دوسال آینده فاجعه‌ای در آلودگی رخ می‌دهد و متاسفانه هیچ تسهیلات و تصمیمی برای نوسازی این ناوگان‌ها در نظر گرفته نشده است و مداوم باید دست به دعا شویم برای وزش باد.

عضو شورای شهر تهران افزود: ۱۵۰۰ دستگاه واگن مترو کمبود داریم و در حوزه حمل و نقل عمومی مشکلات زیادی داریم دولت باید در قالب تهاتر و سایر روش‌ها نسبت به تهیه واگن و در اختیار گذاشتن واگن‌ها برای شهر‌ها اقدام کنند بی تردید باید تصمیمی عاجل در سطح ملی و هیات دولت در این حوزه گرفته شود.

وی در خصوص روشن ماندن درجای اتوبوس‌ها در پایانه‌ها گفت: در این حوزه متاسفانه با فرسودگی اتوبوس‌ها مواجه هستیم و همچنین اعتراض شهروندان نسبت به سرد بودن خودرو‌ها در فصل سرما که همه آن‌ها باعث می‌شود اتوبوس‌ها ۱۰ دقیقه در جا روشن بماند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=75479

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی