تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

4

بررسی مشکلات واحدهای صنعتی تهران

  • کد خبر : 74260
  • 04 آذر 1400 - 14:34
بررسی مشکلات واحدهای صنعتی تهران
استاندار تهران بیان کرد: بخشی از موضوعات و معضلات واحدهای صنعتی به صورت عمومی و بخشی به صورت مصداقی است که در حوزه مشکلات عمومی برخی مقررات فرسایشی و کهنه است که نیاز به بازنگری دارد.

به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، محسن منصوری استاندار تهران در جریان بازدید از واحدهای صنعتی شهرستان بهارستان اظهار داشت: به روال هر پنج شنبه بازدیدهایی از شهرستان‌های تهران برای رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی داشتیم. در جریان سفرهای شهرستانی، جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نیز برگزار می‌شود تا مشکلات واحدهای صنعتی به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: بخشی از موضوعات و معضلات واحدهای صنعتی به صورت عمومی و بخشی به صورت مصداقی است. بر همین اساس در حوزه مشکلات عمومی برخی مقررات ما فرسایشی است و کهنه است که نیاز به بازنگری دارد. برخی از این قواعد مربوط به ۵۰ تا ۶۰ سال پیش است و در آن زمان پایه‌ریزی شده از جمله این موارد می‌توان به محدودیت توسعه صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران اشاره کرد که نفس صنعت را در این استان گرفته است.

وی ادامه داد: البته بی‌تردید موضوع محیط زیست وهوای پاک برای ما اهمیت بسزایی دارد، اما این قوانین نیاز به بازنگری دارد. بی‌تردید نمی‌توان با نرم افزار سال‌های گذشته تهران ۱۵ میلیونی امروز را اداره کرد. بر همین اساس طرح مساله دنبال می‌شود و در کار گروهی با حضور نمایندگان ۱۰ دستگاه، پیگیری این موضوع در دستور کار قرار گرفته است البته برخی از موارد باید در سطح دولت دنبال شود.

استاندار تهران با اشاره به این که باید این مشکلات برای تحقق توسعه صنعت و رونق تولید دنبال شود، گفت: بی‌تردید رشد صنعت امکان‌پذیر است. امروز از مجموعه پروفیلی در شهرستان بهارستان بازدید کردیم که در حال حاضر ۶۰۰ نفر نیرو دارند و در این مجموعه مشغول فعالیت هستند. اما مساله این است که مواد اولیه به دست تولید کننده نمی‌رسد. دولت می‌تواند دراین حوزه کمک کند. لذا تلاش می‌کنیم بخشی از مواد اولیه این مجموعه تامین و مشکلات آن حل و فصل شود. با تحقق این موضوع این مجموعه ظرفیت ایجاد اشتغال هزار نفر دیگر را دارد.

وی خاطرنشان کرد: از دو مجموعه دیگر که طرح توسعه خودرو را در دستورکار  دارند بازدید کردیم که کلیات طرح توسعه یکی از آنها در جلسات ستاد امروز کلیاتش به تصویب رسید و مجموعه دیگر نیز طرح توسعه آن نیاز به بررسی بیشتر دارد که مقرر شد این کار انجام شود.

منصوری اذعان کرد: در ستاد تبدیل و رفع موانع تولید معاونت اقتصادی استانداری روی تمامی موارد تمرکز دارد و مصوبات این سفرها را پیگیری می‌کند. در بخش دیگری در این جلسات مصوبات قبلی مرور و اجرای آنها بررسی خواهد شد.

وی در پایان یاآدور شد:‌ برای سال ۱۴۰۱ رشد ۷.۴ دهم رصدی تا ۷.۶ دهم درصدی پیش بینی شده که هدف‌گذاری بلندمدتی قلمداد می‌شود. تحقق این موضوع نیاز به جهش در صنعت و تولید استان تهران دارد که با پیگیری این مصوبات امیدواریم این مهم تحقق پیدا کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=74260
  • 22 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.