تاریخ : پنج شنبه, ۱۸ آذر , ۱۴۰۰ : 5 جماد أول 1443 Thursday, 9 December , 2021

اخبار داغ

فعالیت مباشر در راهنمای بستگان متوفی ارزشمند است مغز ۲۰درصد سوخت بدن را در زمان استراحت مصرف می‌کند اعلام قیمت مصوب مرغ و تخم‌مرغ حفظ تهران از فرسودگی با «طرح تحول نگهداشت شهر» افزایش قیمت خودرو کاهش سقف بودجه ۱۴۰۰ شهرداری قیمت قند و شکر تنظیم بازار میادین میوه و تره‌بار راه‌اندازی کمیته‌های تخصصی برای سمن‌ها/استفاده از ظرفیت‌ سمن‌ها برای حل مشکلات تهران قیمت آجیل به دلیل کاهش تولید گران شده تصویب بودجه ۱۴۰۱ در دولت حضور «قهرمان» در فهرست جوایز اسکار اورتون و لیون در رقابت برای جذب سردار آزمون ماجرای جسد دختر جوان در پایتخت چیست؟ اکران جنایت بی‌دقت در سینما الزام ارائه کارت واکسن برای مشمولان اعزام به خدمت غایبان هوادار مقابل پرسپولیس فعال شدن حذف خودکار پیام‌ها برای همه مکالمات واتس‌اپ اشتباهاتی که منجر به بیماری استخوانی می‌شود ایفای نقش کالین فارل در فیلم جدید بتمن تصویب برخی موارد طرح «حمایت از مالکیت صنعتی»

3

رابطه رسانه‌های اجتماعی با سلامت روان

  • کد خبر : 74240
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
رابطه رسانه‌های اجتماعی با سلامت روان
مطالعه جدید نشان می‌دهد که استفاده از رسانه‌های اجتماعی با شروع افسردگی در بزرگسال همراه بوده‌است.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، دکتر «روی پرلیس»، نویسنده اصلی مطالعه جدید از بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون آمریکا، می‌گوید: «رابطه بین رسانه‌های اجتماعی و سلامت روان موضوع بحث‌های زیادی بوده است.»

وی خاطرنشان کرد: «از یک طرف، رسانه‌های اجتماعی راهی برای افراد است تا با یک جامعه بزرگ‌تر ارتباط برقرار کنند و اطلاعاتی را در مورد چیزهایی که مورد علاقه آنها است به دست آورند. از سوی دیگر، حتی قبل از اینکه اطلاعات نادرست گسترده در این پلتفرم‌ها شناسایی شود، این احساس وجود داشت که ممکن است جوانان تحت تأثیر منفی قرار گیرند.»

مطالعه جدید به دنبال یک نگاه یک ساله به استفاده از رسانه‌های اجتماعی و شروع افسردگی در میان حدود ۵۴۰۰ بزرگسال بود. هیچ یک از شرکت کنندگان، حتی افسردگی خفیف را در ابتدا گزارش نکردند.

اما در بررسی‌های متعدد در طول ۱۲ ماه، وضعیت افسردگی در برخی از پاسخ دهندگان بدتر شده بود. این ریسک با استفاده از سه سایت رسانه اجتماعی بسیار محبوب افزایش بیشتری داشت: Snapchat، Facebook و TikTok.

پرلیس در ادامه افزود: «یک توضیح احتمالی برای نتایج ما این است افرادی که در معرض خطر افسردگی هستند، حتی اگر در حال حاضر افسرده نباشند، احتمال بیشتری برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی دارند. دیگر این که رسانه‌های اجتماعی در واقع به افزایش این ریسک کمک می‌کنند.»

برای بررسی آسیب‌پذیری بزرگسالان، تیم تحقیق بر روی کاربران رسانه‌های اجتماعی ۱۸ سال و بالاتر (میانگین سنی: نزدیک به ۵۶ سال) متمرکز شد.

همه یک نظرسنجی اولیه در مورد استفاده از پلتفرم‌هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین، پینترست، تیک تاک، توئیتر، اسنپ چت و / یا یوتیوب را تکمیل کردند.

همچنین از شرکت کنندگان در مورد عادات توجه به اخبار و دسترسی به پشتیبانی اجتماعی در زمانی که احساس غم یا افسردگی می‌کردند، سوال شد.

در اولین نظرسنجی هیچ کدام نشانه‌ای از افسردگی را نشان ندادند. اما پس از تکمیل حداقل یک پیگیری مشابه، تقریباً ۹ درصد افزایش معنی‌دار در نمره خطر افسردگی آنها مشخص شد.

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=74240

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی